Toon posts:

RAM uitbreiden van Asus K53

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil de RAM van mijn laptop gaan uitbreiden van 4 GB naar 8 GB. Nu loop ik alleen tegen een paar dingen aan. Wellicht dat jullie hier meer over weten.

1. Waarvoor staat de specificatie PC3-10600?
2. Is het verstandig om twee geheugen repen van hetzelfde merk te nemen?

In mijn laptop zitten twee slots die ik kan gebruiken. Één daarvan is nu in gebruik, maakt het wat uit of ik hier gewoon een tweede bij zet, of kan ik beter twee nieuwe gebruiken?

Bij de hardware specificaties van mijn laptop staat dat ik een PC3-10700 heb, maar diezelfde soort is niet te vinden in de Pricewatch?

Alvast bedankt voor de hulp.

Verwijderd

PC3-10700 bestaat niet ;) Hier een lijstje "echte" ddr3 snelheden:

Wikipedia: DDR3 SDRAM

En hier vind je dat je
DDR3 1333 MHz SDRAM, 2 x SO-DIMM socket for expansion up to 8 GB SDRAM
nodig hebt.

Ga dus op zoek naar SO-DIMM DDR3 op 1333 Mhz, beter bekend als PC3-10600 :) Als je hier nou op klikt staan de Pricewatch filters alvast goed ;)

Het makkelijkst is om gewoon een "kit" te nemen, dat zijn 2 modules bij elkaar, bedoeld om in een Dual Channel omgeving te werken. 8GB kits zijn voldoende beschikbaar. Het is zeker aan te raden om hetzelfde merk te gebruiken bij Dual Channel. Sterker nog, binnen hetzelfde merk is het zelfs slim om ervoor te zorgen dat je geheugen met dezelfde timings gebruikt.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2012 13:04 ]

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:03

epic_gram

undercover moderator

Verwijderd schreef op zondag 01 april 2012 @ 12:44:
1. Waarvoor staat de specificatie PC3-10600?
PC3 betekend dat het DDR3 geheugen is, dus 64 bit databus. 10600 is theoretische bandbreedte, dus frequentie keer 8 want 64/8 is 8. :)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Verwijderd

Topicstarter
Merci voor de snelle reacties. Hiermee gaat het lukken.

Verwijderd

Fractional frequencies are normally rounded down, but rounding up to -667 is common due to the exact number being -666⅔ and rounding to the nearest whole number. Some manufacturers also round to a certain precision or round up instead. For example, PC3-10666 memory could be listed as PC3-10600 or PC3-10700.
Kijk in de manual van je laptop.
Kijk in de compatible geheugenlijst behorende bij je laptop.
Geef ook duidelijk aan wat er nu voor geheugen in zit.
Gebruik google voor eenvoudige vragen en antwoorden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2012 15:18 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
De aanduiding PC3-10700 is ontstaan doordat de daadwerkelijke bandbreedte van dat geheugen 10.666 MB/s bedraagt en sommige geheugenfabrikanten dat naar boven afronden, om de simpele marketingtechnische reden dat het dan sneller lijkt dan PC3-10600. In werkelijkheid is er echter geen verschil.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Topicstarter
Juist, de laatste twee aanvullingen hebben de zaak nog een stuk verduidelijkt.

@ Funkyfy: Ik heb de antwoorden op mijn vragen ook zonder jouw aanbevelingen gekregen, dus blijkbaar kan het ook op deze manier..

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 22:29:
Juist, de laatste twee aanvullingen hebben de zaak nog een stuk verduidelijkt.

@ Funkyfy: Ik heb de antwoorden op mijn vragen ook zonder jouw aanbevelingen gekregen, dus blijkbaar kan het ook op deze manier..
Tja wat wil je nu? mij te kijk zetten of jezelf?
Ik help graag mensen. Een bekend gezegde luid: Je kunt iemand die honger heeft een vis geven maar je kunt hem beter leren vissen. Ik ga uit van die principes.

Mensen zoals jij komen met simpele vragen waarop ze de simpele antwoorden zo kunnen vinden als ze simpel de meest simpele weg bewandelen. Je had simpel gewoon je vraag in google kunnen dumpen en zo was je in korte tijd snel wijzer geworden. De simpele handleiding bij je moederbord helpt ook om op simpele manier jezelf te informeren.

Over handleidingen gesproken . . . hier op Tweakers hebben ze simpele regels. Het komt erop neer: Toon eigen initiatief en kom daarna pas met je vragen. Simpel toch?

;)

Verwijderd

Topicstarter
Prachtig dat jij mensen volgens bepaalde principes wilt helpen. Dit was me al duidelijk na je eerste post. Mijn reactie hierop had vooral als boodschap: "Ik heb geen behoefte aan dit soort hulp".

Voor jou is alles blijkbaar nogal simpel, maar mijn simpele boodschap miste je compleet. Nogmaals voor de meest simpelen onder ons: Ik heb geen behoefte aan de simpele uitleg, trolls en flames van Funkyfy.

Ik wil wel even uitleggen waarom ik deze vragen stelde. Soms dan ben je na een dag behoorlijk bekaf, en als je dan niet 1,2,3 een antwoord kan vinden via internet val je misschien iets te snel terug op een forum van Tweakers. Misschien niet perfect, maar dan zit ik niet te wachten iemand die met opgeheven vinger mij daar op gaat wijzen. Mocht je willen weten hoe mijn topics er over het algemeen uitzien, check dan eens mijn topic geschiedenis.
Pagina: 1