Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop of Computer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo heren/dames,

Ik ben toe aan een nieuwe laptop of PC.
Ik zou graag van jullie willen weten wat ik het beste kan nemen.

De volgende punten zijn een must voor mij:
- Ik download veel films en wil ze zonder problemen bekijken in 1080p.
- Een mooie beeldresolutie.
- Snel.
- Veel geheugen.
- Geen traag lopende .. bij openen van meerdere programma's.

Mijn voorkeur gaat uit naar een laptop. Maar ik weet niet of ik daarop films zonder problemen kan downloaden en bekijken.

Welke merk raden jullie mij aan. En waarop moet ik letten bij het kopen van een laptop/pc.
Mijn budget is; 800 euro.

Vriendelijke groet,

EC

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Films kijken op 1080P doe ik zonder problemen op m'n Celeron 723 1.2GHz dingetje, waarschijnlijk een van de traagste dingen in het universum :P (ok, dat is misschien een beetje overdreven), maar downloaden en films afsprelen heeft nauwelijks specs nodig.
Neem eens een kijkje in de BBGs, dan krijg je een aardig idee van wat er te vinden is.

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn huidige PC download en bekijk ik zonder moeite films van 720P, maar zodra ik een film van 1080P afspeel loopt mijn CPU verbruik ineens op naar 95%. En kan ik de film niet bekijken zonder dat hij lagt.

Maar hiervoor open ik een nieuwe topic.

Bedankt :)!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

veel downloaden is een SSD wel handig, je kan dan een film veel sneller uitpakken, bij een normale hardeschijf wordt de pc zo traag als een slak als je een film aan het uitpakken bent omdat de harde schijf hier de zwakke schakel is. Ideaal is dus en aparte harde schijf voor de films

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:34

M2M

medicijnman

wat is je huidige pc, welke software gebruik je, en in welke codec zijn de films gecodeerd?

-_-

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:38
Prestatie per euro is bij een PC groter dan bij een laptop. Laptop neem je toch vooral voor het gemak. Overigens kan je voor €800,- genoeg laptops kopen die 1080p films prima draaien. Voldoende hoge resolutie op je laptop is wel even zoeken. Kom je vaak al redelijk snel uit bij Dell o.i.d., waar je vaak zelf het scherm kan kiezen.

Wellicht handig om te weten welk formaat laptop de voorkeur heeft. Ik vind zelf deze wel mooi: link. Zou je alleen nog wat moeten spelen met de specs om hem op €800,- inc btw te krijgen.

[ Voor 60% gewijzigd door Terror op 01-04-2012 11:43 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 april 2012 @ 11:27:
Op mijn huidige PC download en bekijk ik zonder moeite films van 720P, maar zodra ik een film van 1080P afspeel loopt mijn CPU verbruik ineens op naar 95%. En kan ik de film niet bekijken zonder dat hij lagt.

Maar hiervoor open ik een nieuwe topic.

Bedankt :)!
Als je zou hebben gezocht dan had je gevonden dat je GPU acceleratie aan moet zetten (VLC, XBMC, WMPHC) om je GPU de film af te laten spelen ipv je CPU. Op deze manier blijft je CPU gebruikt beperkt en hapert je film niet meer.

Een SSD voor veel downloaden zou ik afraden. Sowieso heb je weinig GB per euro en kun je prima downloaden en later pas kijken, er van uitgaande dat je meer dan 1 film op je PC hebt staan :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2012 11:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
M2M schreef op zondag 01 april 2012 @ 11:29:
wat is je huidige pc, welke software gebruik je, en in welke codec zijn de films gecodeerd?
Hoe kan ik achter al deze informatie komen?

Verwijderd

Topicstarter
brilsmurfffje schreef op zondag 01 april 2012 @ 11:29:
veel downloaden is een SSD wel handig, je kan dan een film veel sneller uitpakken, bij een normale hardeschijf wordt de pc zo traag als een slak als je een film aan het uitpakken bent omdat de harde schijf hier de zwakke schakel is. Ideaal is dus en aparte harde schijf voor de films
Een SSD kopen ben ik wel een euro of 100 +- kwijt. Ik zoek meer voor een tijdelijke oplossing.
Bedankt!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:18
Als je daar een SSD voor gaat kopen 8)7 . Misschien duurt het op een gewone HDD iets langer, maar er zit echt geen uren verschil tussen. Een aparte SSD voor films |:(

Verwijderd

Topicstarter
Terror schreef op zondag 01 april 2012 @ 11:32:
Prestatie per euro is bij een PC groter dan bij een laptop. Laptop neem je toch vooral voor het gemak. Overigens kan je voor €800,- genoeg laptops kopen die 1080p films prima draaien. Voldoende hoge resolutie op je laptop is wel even zoeken. Kom je vaak al redelijk snel uit bij Dell o.i.d., waar je vaak zelf het scherm kan kiezen.

Wellicht handig om te weten welk formaat laptop de voorkeur heeft. Ik vind zelf deze wel mooi: link. Zou je alleen nog wat moeten spelen met de specs om hem op €800,- inc btw te krijgen.
Laptop is inderdaad meer voor het gemak :).
Heb eigenlijk geen voorkeur voor formaat. Ik heb wel begrepen dat hoe groter de beeldscherm hoe beter de resolutie.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2012 @ 11:35:
[...]

Als je zou hebben gezocht dan had je gevonden dat je GPU acceleratie aan moet zetten (VLC, XBMC, WMPHC) om je GPU de film af te laten spelen ipv je CPU. Op deze manier blijft je CPU gebruikt beperkt en hapert je film niet meer.

Een SSD voor veel downloaden zou ik afraden. Sowieso heb je weinig GB per euro en kun je prima downloaden en later pas kijken, er van uitgaande dat je meer dan 1 film op je PC hebt staan :)
Ik heb veel gezocht en geprobeerd, maar heb nooit over het GPU acceleratie gelezen. Hoe kan ik deze aanzetten.
Heb inderdaad meer dan 1 van film op mijn pc :).

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:23
Wat een bullshit... ik download zelden films die ik moet uitpakken. En je gaat al helemaal geen ssd kopen voor opslag!

http://configure.euro.del...nlepp1&model_id=xps-l702x is een mooie config, en met de cashback kost de standaard config (die meer dan voldoende is voor jou doeleinden) ongeveer 790 euro. Je hebt dan een 3d scherm waar overal uiterst positief over geschreven wordt.

Voor de opslag van downloads zou ik je een externe harddisk aan kunnen raden.

[ Voor 28% gewijzigd door ToWi1989 op 01-04-2012 12:09 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 01 april 2012 @ 12:03:
Heb eigenlijk geen voorkeur voor formaat. Ik heb wel begrepen dat hoe groter de beeldscherm hoe beter de resolutie.
Dat hoeft dus niet. Je kunt prima een hoge resoultie hebben op een kleine monitor en een lage resolutie op een grote monitor. Die 2 zijn niet onlosmakelijk met elkaar verbonden.

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:36
Is dit een 1 april grap?

Hier:
reviews: Notebook Best Buy Guide: april 2012

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

SSD is niet gemaakt voor opslag... een SSD is snel voor het benaderen van gegevens / data.. Niet voor het opslaan en schrijven. Ja het is sneller dan een normale schijf maar een SSD is daar niet voor gemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op zondag 01 april 2012 @ 12:10:
[...]

Dat hoeft dus niet. Je kunt prima een hoge resoultie hebben op een kleine monitor en een lage resolutie op een grote monitor. Die 2 zijn niet onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Oke bedankt daarvoor!

Welke resolutie zou ik moeten hebben voor een mooi beeldkwaliteit?

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:38
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2012 @ 12:13:
Welke resolutie zou ik moeten hebben voor een mooi beeldkwaliteit?
Ik zou zeggen, ga eens in een winkel kijken. Lage resolutie levert vaak wat pixel achtig beeld op.

Ik vind zelf 1440 x 900 voor 15 inch het minimum (heb ik nu)
Voor 17 inch zou ik voor een 1920 x 1080 resolutie gaan.

Tegenwoordig zie je veel 16 inch met 1368 x 768. Dat is echt jammer.

[ Voor 9% gewijzigd door Terror op 01-04-2012 12:19 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Topicstarter
Terror schreef op zondag 01 april 2012 @ 12:18:
[...]

Ik zou zeggen, ga eens in een winkel kijken. Lage resolutie levert vaak wat pixel achtig beeld op.

Ik vind zelf 1440 x 900 voor 15 inch het minimum (heb ik nu)
Voor 17 inch zou ik voor een 1920 x 1080 resolutie gaan.

Tegenwoordig zie je veel 16 inch met 1368 x 768. Dat is echt jammer.
Ga ik doen.
Bedankt! :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 april 2012 @ 12:05:
[...]

Ik heb veel gezocht en geprobeerd, maar heb nooit over het GPU acceleratie gelezen. Hoe kan ik deze aanzetten.
Heb inderdaad meer dan 1 van film op mijn pc :).
Eerste hit op Google, maar vooruit:

Afbeeldingslocatie: http://www.raiska.com/vlc/vlc_GPU_decoding_acceleration_option.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Deze stond bij mij al ingeschakeld. Dus hieraan ligt het niet. Nog steeds is de CPU verbruik 95 % en hapert hij constant.

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:18
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2012 @ 12:44:
Deze stond bij mij al ingeschakeld. Dus hieraan ligt het niet. Nog steeds is de CPU verbruik 95 % en hapert hij constant.
Niet elke videokaart ondersteund GPU acceleratie, oudere kaarten zeker niet!
Vandaar dat je CPU op 95% zit. Hij trekt het maar net....

• SharpKnight
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-04-2022
Met een desktop pc gebruik je bijna altijd een grotere monitor dan met een laptop. Zelf vind ik dat het leuker is om een film op een iets groter scherm te bekijken dan op een laptop scherm, maar ik weet natuurlijk niet of jij dat belangrijk vindt. Daarnaast is een desktop goedkoper voor wat je ervoor krijgt dan een laptop.

Een laptop is echter weer handiger als je hem mee wilt nemen of als je gewoon wat minder ruimte hebt. Laptops die films af kunnen spelen in 1080p zijn tegenwoordig best te krijgen voor een bedrag van 800 euro (of minder). Ook kan je een laptop gewoon aansluiten op een monitor.

Wat betreft de resolutie: als je films in 1080p wilt kunnen kijken, moet je een beeldscherm met een resolutie van minstens 1080p (1920x1080) hebben. Je kunt je wel afvragen of je het zal merken als de resolutie iets lager is op een kleiner laptopscherm. ;)

En zoals Jesserr zei, deze is ook best handig om te bekijken: reviews: Notebook Best Buy Guide: april 2012

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-10 20:54
Het ligt er puur aan wat je wilt, een desktop is veel goedkoper, maar niet mobiel. Een laptop is een stuk duurder, maar mobiel. Zodra je uit bent over welke keuze je wilt nemen kunnen we je beter helpen denk ik. :)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:28

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Uhm... ja.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-11 01:17
Aankoopadvies is aankoopadvies. :P

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik heb niet alles doorgelezen maar een paar opmerkingen.

Als je veel films kijkt lijkt een beetje groter formaat scherm wel zo prettig. Ik gebruik nu een 24" Dell Ultrasharp U2412M (1920x1200) met IPS scherm en dat formaat vind je niet snel in een laptopje. ;)

Laptops gaan sneller stuk dan een desktop en kun je minder makkelijk zelf repareren.

Ik heb de monitor eerst gekocht voor 245 euri en later een systeem met A8-3870 APU en 8GB 1866MHz geheugen met kast, mobo, 80+ gold voeding en optische drive (harde schijven overgezet vanwege de prijzen) voor 400 euri. Toetsenbord ook niet vernieuwd en later een USB muis van 15 euri omdat de oude PS/2 was en het nieuwe mobo nog maar één zo'n poort heeft. De IGP van de Llano serie laat de IGP van bijv. Sandy Bridge vér achter zich en je spaart als je geen superzware gamer bent (voorlopig) de aanschaf van een extra videokaart uit.

Hier kan ik weer jaren mee voort als casual gamer. Als het grafisch ooit sneller moet zet ik er over X jaar wel een videokaart in.... en dat kan bij een laptop ook weer niet.

Voor de rest van je budget kun je er nog wel een HD bijkopen als je die niet uit een oud systeem kunt overzetten.

Als je niet écht behoefte hebt aan de mobiliteit van een laptop zou ik zeggen neem een desktop. Je kunt bij een beperkte behoefte aan mobiel gebruik evt. altijd nog later een netbookje of tablet aanschaffen.

• opdiefiets
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-11 09:45
Precies wat hierboven gezegd wordt.
Moet ie mobiel zijn -> laptop.
Zo niet, dan voldoet een goedkope desktop. IPS scherm is met grote kijkhoek heel fijn, zeker als je met meerdere mensen naar films gaat kijken.
Ik heb een 23" Dell Ultrasharp U2312HM oid, voldoet goed.
Pagina: 1