Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Telenet Fibernet 100mbit

Pagina: 1
Acties:

• edmunt
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-10 21:19
Ik zou de komende maanden willen overstappen naar Telenet Fibernet 100. Voor het moment heb ik Dommel Speedconnect plus. Van het 30/4,5 profiel haal ik maar 20/2.

Ik gebruik het voornamelijk om te downloaden (legaal) en live streams als Youtube. Het is voor redelijk zwaar gebruik. Meerdere persoenen zitten voordurent op het internet. Op het netwerk draait er ook een serverke.

Telenet heeft een zeer bekende reputatie voor hun producten beter voor te stellen dan ze feitelijk zijn, daarom zou ik eens de ervaring willen horen? Welke addertjes onder het gras hebben ze?

Telenet Fibernet 100 van 70euro lijkt een goede optie, maar blijkbaar kan ik hier geen server op runnen (Telenet eh, eerste addertje onder het gras). Maar blijkbaar hebben ze ook een business pakket voor 120euro, vaste limiet van 2tb. Dit lijkt misschien een betere oplossing, maar hoe zit het met de snelheden. Hoe hard knijpen ze die toe?

Telenet Fibernet 100mbit http://telenet.be/2688/nl...nternet-thuis/fibernet-xl
Telenet Fibernet 100mbit Business http://telenet.be/busines...rnet/business-fibernet-xl

[ Voor 9% gewijzigd door edmunt op 01-04-2012 10:33 ]

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:14
Is het de bedoeling dat de server van buitenaf beschikbaar is? Als dat het geval is, moet je hoogstwaarschijnlijk de business nemen. Telenet blokkeert namelijk een hoop poorten waardoor het kan zijn dat je server niet meer beschikbaar is van buitenaf (o.a. poort 80 blokkeren ze).

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb hier zelf Scarlet VDSL2 (25/3,5 officieel, 1 TB is de officieuze limiet min of meer). Ben al een paar keer over de 1 TB gegaan, geen opmerkingen gehad van Scarlet. 35 EUR per maand.

Ik ben erg teleurgesteld in Telenet. De verhuizing naar mijn nieuwe adres ging niet zo vlot - de klantendienst van Scarlet is best log en lijkt wel bevolkt met debielen die niet door hebben dat bepaalde van hun klanten wél weten waarover ze praten. Heeft weken gekost (en één competente medewerker) om hen te overtuigen dat de modem weldegelijk kapot was.
Heb dus heb uiteindelijk Telenet genomen om toch internet te hebben. Dat was één van hun zogezegd ongelimiteerde abonnementen (het goedkoopste ongelimiteerde abo). Na twee dagen kreeg ik al een vermanend mailtje dat mijn verbruik 'hoger lag dan het gemiddelde profiel voor dit abo'. Mailtje gewist.

Nog een paar dagen later bleek dat het Telenet menens was - zij hadden in hun wijsheid besloten dat ik het netwerk teveel belastte tijdens piekuren [sic] en dat ik dus maar beter kon worden teruggeschakeld naar een lagere snelheid. Ik heb mijn abonnement dan ook teruggeschakeld naar de goedkoopste versie en ze na een jaar buitengeknikkerd.

Hun klantendienst vind ik verder erg agressief. Elke keer dat je ze belt proberen ze je wel iets extra's aan te smeren, echt zo'n Amerikaanse manier van werken. Ik vind dat persoonlijk erg irritant. Klanten die je hebt moet je koesteren, niet verder proberen uit te melken. Met de helpdesk van Scarlet heb ik evenmin goede ervaringen, maar hun verbinding werkt wel. Ik heb geen enkel probleem gehad in al de jaren dat ik Scarlet gehad heb (da's nu al zo'n drie jaar ongeveer).

TL;DR: het zijn dieven. Je betaalt je blauw aan overprijsde producten die hun beloften niet inlossen. Mocht het nu nog een prijsvechter zijn, ok dan, maar dat is niet het geval. Zoals ze in Nederland zeggen: ze vragen de 'hoofdprijs'.

Ter info: ik draai een HTTP server thuis (zie sig), die draait gewoon op poort 80.

[ Voor 24% gewijzigd door Borromini op 01-04-2012 10:45 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• edmunt
@Snobbieh, de server zou idd van buitenaf beschikbaar moeten zijn. Ook zouden we willen gebruik maken van Newsgroupers (Eweka of Tweaknews). Ik weet dat ze Torrents enzo toeknijpen, maar is dit ook voor de Business pakketen?
@Borromini, Idd, Telenet zijn dieven. Vandaar het topic. Ik vertrouw ze van geen haar. Ik vermoed dat ze niet eens hun 100mbit halen of ze u kunstmatig op een lager verbruik zetten omdat je teveel hebt verbruikt. Bij Dommel varieert mijn verbruik tussen de 300gb-1tb per maand met een upload die kan oplopen tot 100gb.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Vaak is tweederde van mijn verkeer upload hier. VDSL2 zou trouwens niet de snelheidsproblemen moeten hebben die de ADSL-techniek plaagden (snelheid die gigantisch afnam door afstand tot de wijkcentrale).

Ik haal zo goed als mijn volledige downloadsnelheid (3 MBps sustained is geen probleem) en upload (al trek je natuurlijk wel alles dicht als je upload volledig openzet).

[ Voor 91% gewijzigd door Borromini op 01-04-2012 10:51 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• edmunt
Borromini schreef op zondag 01 april 2012 @ 10:47:
Vaak is tweederde van mijn verkeer upload hier. VDSL2 zou trouwens niet de snelheidsproblemen moeten hebben die de ADSL-techniek plaagden (snelheid die gigantisch afnam door afstand tot de wijkcentrale).

Ik haal zo goed als mijn volledige downloadsnelheid (3 MBps sustained is geen probleem) en upload (al trek je natuurlijk wel alles dicht als je upload volledig openzet).
Wij zitten hier op 700meter van de wijkcentrale. Waardoor we niet meer halen dan 20/2. Heel vervelend. Belgacom blijkt hier niet zosnel verandering in te brengen. Wantja waar blijft hun 50mbit? VDSL zou makkelijk 200mbit aankunnen, maar waar ze rollen het gewoon niet uit.

• Snobbieh
Ik zit momenteel bij EDPNet. Zelf heb ik nu 50 Mbps, ze hebben hun 30 Mbps snelheden opgetrokken naar 50 (voor alle VDSL mensen, de mensen die 30 halen, halen ook 50). Ik ben er zeer tevreden over, want ik haal de 50 :) Hun klantendienst is ook goed en de prijzen zijn zeer laag in vergelijking met concurrenten (vind Dommel zelf ook afzetters ivm EDPnet).
Ze blokkeren ook geen poorten.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Sowieso is Dommel concurrentie voor Belgacom hé... Alle streken om de concurrentie uit de markt te drukken :).

• edmunt
Olla, 50/6 voor Edpnet. Bieden ze ongelimiteerd aan met FUP? Dat valt te overwegen. Maarja ik ga terug op 20/2 vliegen aangezien ze gebruik maken van BG hun netwerk. Maar 50/6 is toch opmerkelijk aangezien BG zelf maar max. 30mbit aanbied.

• Snobbieh
Nee, geen FUP :) COMPLEET ongelimiteerd. Ja inderdaad, maar EDP heeft zelf besloten op 50/6 aan te bieden. In het persbericht hebben ze laten weten dat de maximale snelheid behaalt wordt als je tot 400 meter van de straatcabine woont. Of dat de realiteit is, dat weet ik niet, maar 68% haalt de maximale snelheid momenteel :)

• edmunt
Snobbieh schreef op zondag 01 april 2012 @ 11:14:
Nee, geen FUP :) COMPLEET ongelimiteerd. Ja inderdaad, maar EDP heeft zelf besloten op 50/6 aan te bieden. In het persbericht hebben ze laten weten dat de maximale snelheid behaalt wordt als je tot 400 meter van de straatcabine woont. Of dat de realiteit is, dat weet ik niet, maar 68% haalt de maximale snelheid momenteel :)
Maarja achteraf gezien is dit een heel prachtig pakket van EDPNET maar ik kan het totaal niet nemen. :( Dus ik zit hier met 20mbit of de overstap doen naar Telenet 100mbit.

• edmunt
Weet er iemand of telefoonnetwerken (VDSL2 netwerken) via een spinneweb verbonden zijn met elkaar of via aparte kleine netwerken werken die op bepaalde punten met elkaar verbonden zijn?

Daarmee bedoel ik, ik woon op 700meter van een VDSL2 wijkkabin. Terwijl er eentje staat op 400meter van mijn huis. Kan het zijn dat ik op een andere netwerk zit en verbonden ben met een VDSL2 kabin die verder staat?

• frederick130391
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-11 17:03
ik ben in der tijd ook overgeschakeld van belgacom naar telenet. Vanwege een lagere snelheid dan beloofd, zelfs uitvallen van internet in het weekend. Heb eigenlijk niet te klagen bij telenet. Je haalt wel degelijk de aangegeven snelheid, en een webserver kan je via een port-forward nog altijd bereiken. Al is dat natuurlijk wel altijd een omweg :)
Pagina: 1