Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn FreeNAS 0.7.2 server heb ik een NFS share aangemaakt voor /mnt/disknaam, Map all users to root staat aan en het Authorised network staat correct. (Nog gecontroleerd met een subnet calculator) All dirs staat aan, Read only uit, idem als Quiet.

Windows Services for UNIX is geïnstalleerd op een Windows XP Home SP3 machine, door middel van een hex editor los te laten op sfuSetup.exe en de waarde VersionNT te veranderen naar 510. Deze tip heb ik van http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=1434

Hierna heb ik met behulp van een HOWTO: Mount NFS shares from Ubuntu/Linux in Windows XP SFU geconfigureerd.

Bij deze guide wordt de group Administrators gemapt naar Linux Users. Ik heb deze optie helaas niet en vermoed dat het probleem hier aan zou kunnen liggen.

Na een schijfstation te hebben verbonden met een NFS share, zie ik wel de bestanden, maar kan deze niet openen.

Ik heb al in SFU geprobeerd de UNIX group admin aan Administrator te mappen zonder succes, hierna het geprobeerd met wheel, maar nog steeds hetzelfde probleem. Vanzelfsprekend steeds op Apply geklikt en geforceerd een synchronisatie v/d user and group names with User Name Mapping uitgevoerd.

Iemand een idee?

Dit zijn de beschikbare Groups;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Group   GID     Description     
admin   1000    System 
bin     7   System 
daemon      1   System 
dialer      68      System 
ftp     50      System 
guest   31      System 
kmem    2   System 
man     9   System 
network     69      System 
nobody      65534   System 
nogroup     65533   System 
operator    5   System 
sshd    22      System 
staff   20      System 
sys     3   System 
transmission    999     System 
tty     4   System 
uucp    66      System 
wheel   0   System 
www     80      System

EDIT:
hmmm, in de log staat o.a. het volgende;
mountd[91504]: can't change attributes for /mnt/disknaam/mapnaam
mountd[91504]: bad exports list line /mnt/disnaam/mapnaam -mapall
mountd[91504]: can't change attributes for /mnt/disknaam
mountd[91504]: bad exports list line /mnt/disknaam -alldirs -mapall

/me gaat maar eens http://www.freebsd.org/do...rking.html#EXPORTS-ERRORS doornemen.

EDIT2:
Kom d'r niet uit...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2012 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:07
Op verzoek >> NOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op MacOS 10.6.8 lukt het probleemloos de share r/w te benaderen.

Kennelijk ligt het probleem ergens in SFU.

Vind het langer interessant waar dit probleem zich bevind, de prio ligt bij een backup maken v/d NAS en of dat nou via Windows of een Mac gebeurt...