HD7770 crossfire freezes

Pagina: 1
Acties:

• Ruupje
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik probeer al twee dagen om twee HD7770's te laten samenwerken in crossfire maar ze werken hardnekkig tegen. Welke game ik ook start, het beeld bevriest direct, nog voor de game start. :( (met crossfire uit is er geen probleem).

Mijn setup is de volgende:
- Mobo: Gigabyte ga-990fxa-d3
- CPU: AMD Athlon X4 630
- 1x Gigabyte GV-R777D5-1GD
- 1x Gigabyte GV-R777OC-1GD
- 1x 2GB + 1x 4GB DDR3
- Voeding: Coolermaster real power M520

Ik heb al Catalyst 12.2 en 12.3 drivers geprobeerd, alsook deze hotfix: http://support.amd.com/us...hd7700series7support.aspx Application profiles ook mooi geïnstalleerd etc,...

Weet iemand hier soms raad mee?

Ook vraag ik me af of het problemen zou geven moest ik het bios van de niet-OC kaart flashen naar dat van een OC kaart. Dan heb ik geen verschillende kaarten meer. De PCB's zien er helemaal identiek uit en de niet-OC kaart draait perfect op OC clocks.

:Edit: Ik heb de kaart intussen geflashed en dit werkt goed. Het probleem blijft spijtig genoeg :|

[ Voor 6% gewijzigd door Ruupje op 01-04-2012 21:33 ]

blinkycursor.net

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-02 10:26
ik zou beginnen met een andere voeding testen, nieuwe installatie van windows. en dan weer testen.

tevens even controleren of je de bridge goed aangesloten hebt tussen beide kaarten :)

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02 14:34

KneoK

Not in a million lightyears

Als je bijvoorbeeld hier kijkt dan zie je dat een HD7770 onder Furmark 206W verbruikt en ingame rond de 187W dus een 550W Cooler Master voeding met twee van die kaarten lijkt me wat aan de krappe kant als je ook je andere componenten er nog bij telt.

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

jbbrans

KneoK schreef op zondag 01 april 2012 @ 17:52:
Als je bijvoorbeeld hier kijkt dan zie je dat een HD7770 onder Furmark 206W verbruikt en ingame rond de 187W dus een 550W Cooler Master voeding met twee van die kaarten lijkt me wat aan de krappe kant als je ook je andere componenten er nog bij telt.
Bij die testen is het genoemde vermogen, het opgenomen vermogen van het totale systeem wat ze testen.
Bij andere testen komt de 7770 op ongeveer 90 Watt en dat zou goed moeten kunnen met zijn voeding.

• Ruupje
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
De voeding zou ok moeten zijn. Hiervoor draaide ik een HD 4870, wat toch geen zuinige kaart is. Ook de crossfire bridge heb ik al enkele keren nageken.

:Edit: Net ook even een reïnstall gedaan, met alleen maar de catalyst drivers en 3dmark, met hetzelfde resultaat. :/

[ Voor 32% gewijzigd door Ruupje op 01-04-2012 21:33 ]

blinkycursor.net