Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-07 16:43

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben de laatste tijd nogal veel bezig met flash, photoshop, etc. (dus van alles en nog wat waar een tekentablet geen overbodige luxe is). Nu ben ik natuurlijk geïnteresseerd in de aanschaf van een tekentablet, ook omdat ik deze dadelijk voor mijn studie toch wel nodig ga hebben (game design). Maar nu de vraag, welke (grootte) tekentablet is daarvoor eigenlijk het meest geschikt (als je rekening houdt met prijs/kwaliteit). Zelf had ik natuurlijk al het een en ander doorgesnuffeld en kwam ik eigenlijk uit bij deze tablets van Wacom:
- pricewatch: Wacom Bamboo Pen & Touch v3 80€
- pricewatch: Wacom Bamboo Fun M Pen & Touch v3 170€
- pricewatch: Wacom Bamboo Fun S Pen & Touch v3 85€
Pen & Touch leek mij ook wel fijn, maar als er een betere is voor hetzelfde geld met alleen pen dan is dat dan ook weer niet zo erg.

Wat ik mij vooral afvraag is welke grootte het fijnste is of is het zo net als bij monitoren dat het tot een belachelijke grootte eigenlijk altijd zo is: hoe groter hoe beter. Zelf heb ik twee monitoren en als hoofdmonitor een 23' 1080p. Maar dadelijk wordt voor mijn studie waarschijnlijk een laptop toegevoegd van (heel misschien 14' en anders) 17', met 1080p.

De rest van mijn hardware is zwart en misschien is het dan wel leuk om ook iets in het wit te hebben, maar zwart is zeker weten goed. Google en YouTube heb ik al helemaal doorzocht op vergelijkingen tussen deze maten (S en M) en nog vind ik helemaal niets (zinnigs).

Daarnaast vroeg ik mij af of het enige verschillen tussen de 'Fun' en de 'normale' de kleur en de meegeleverde programma's zijn?

Alvast bedankt voor uw tijd en moeite :)

Tim

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-07 09:46
Als je er echt serieus mee bezig wil zou ik toch zeker eens kijken naar een Intuos4/5 M. Die je aangeeft zijn zoals de naam het al zegt meer voor de fun. Je kunt er wel heel veel mee, maar voor profi dingen kun je beter een Intuos pakken.

Daarnaast ligt het er bij de grootte compleet aan wat je fijn vind. Veel mensen zeggen "hoe groter hoe beter", maar ik vind het zelf helemaal niets. Je moet super ver met je hand over je tablet heen (en dat heb ik al bij een Intuos3 A5 Wide). Daarnaast als je m voor je studie nodig hebt moet je hem waarschijnlijk ook regelmatig meeslepen. Dan zou ik ook zeker niet te groot gaan.

Verschil tussen de Fun en de normale zit m waarschijnlijk in de gevoeligheid. Aantal Lines per Inch, drukniveaus, pen ID's (dan kun je meerdere pennen gebruiken en elke pen zn eigen tool toewijzen) enz

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Tja hoe wil je dat ding gaan gebruiken? in de muis mode of 1 op 1 (linker bovenhoek tablet = linkerbovenhoek scherm) werk je veel in precisie qua selecteren of brush je soms wat schetsend of zelfs echt tekenen?

Verder probeer het eens ergens maar wat al een indicatie is is hoe muis je, doe je dat met je muis super gevoelig of maak je juist relatief grote bewegingen met je hand/arm?
En als je gewoon tekent ben je een priegelaar of doe je 't juist erg groot?

Als je gaat tekenen is 't makkelijk: MINIMAAL een M nemen.
Hoe beter je kant tekenen hoe groter je tekent kort door de bocht. En juist op een computer moet je dan groot tekenen, je kan dat veel makkelijker verkleinen dan andersom.

Een M is iets kleiner dan een 15.6 Inch laptop overigens.

[ Voor 4% gewijzigd door GoldenSample op 31-03-2012 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Dus eigenlijk zijn dit zo'n beetje mijn keuzes:
http://tweakers.net/pricewatch/compare/533/237409;295213
De Intuos als ik professioneel ben/wil zijn en de fun als ik gewoon wat fun wil hebben en mezelf niet al te serieus neem ;) . Maar ik heb trouwens een muismat van 350x260mm en dat lijkt me een mooie maat, nou ja iets kleiner zou niet erg zijn (zo ver beweeg ik mijn muis ook niet, dus waarom dan wel mijn pen). Voor mijn muis gebruik ik trouwens een dpi van 2800, maar ik moet niet zeggen dat dat echt 'mijn' dpi is, in ieder geval niet bij het tekenen (is namelijk een game-muis).

Ik ben dus vooral van plan om nauwkeurige modellen (denk bijvoorbeeld aan auto's, huizen, werelden, etc.) te maken en daarnaast (dus secundair) ook nog het een en ander in flash (en andere adobe programma's) te tekenen, zoals characters en sketchy achtergronden.

O ja, ook doe ik wel zo nu en dan video-editten (gebruik je hem daar eigenlijk wel voor?).

[ Voor 5% gewijzigd door RoofTurkey op 31-03-2012 20:34 ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144074

Neem de Intuos want als je de Bamboo koopt zal je snel meer willen en is dan zonde van je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Daar zit ik ook al aan te denken, want goedkoop is uiteindelijk duurkoop bij dit soort hardware.

Grillmeister

Pagina: 1