Goeie dag weet iemand misschien hoe ik mijn winsxs folder kan verklein in windows 7 want deze is bijna 10 gb groot.
Verwijderd
Niet aan systeem files rommelen.
Als je (echt) te weinig ruimte op c hebt, kijk of je de partitie kan vergroten, zet hibernate uit als je die niet gebruikt, verplaats je documenten/muziek/afbeeldingen naar een andere partitie (zou ik sowieso doen, altijd handig als je moet herinstalleren), pas de hoeveelheid schijfruimte aan die systeemherstel mag gebruiken (of zet het helemaal uit als je een andere backup/image/etc methode gebruikt), etc.
Als je (echt) te weinig ruimte op c hebt, kijk of je de partitie kan vergroten, zet hibernate uit als je die niet gebruikt, verplaats je documenten/muziek/afbeeldingen naar een andere partitie (zou ik sowieso doen, altijd handig als je moet herinstalleren), pas de hoeveelheid schijfruimte aan die systeemherstel mag gebruiken (of zet het helemaal uit als je een andere backup/image/etc methode gebruikt), etc.
Leave winsxs alone. At best you can gain a few megabytes. But in 90% of the cases, your system will go belly up when you muck around with it.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2012 20:59 ]
Ik heb een installatie op een SSD van 64GB en daar kom ik bijna ruimte tekort. Partitie vergroten kan niet (schijf is niet groter) en documenten et cetera staan al op een andere schijf. Dan is die map winsxs best groot. Had ik laatst ook last van, vandaar dat ik er ook naar gekeken heb.Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 20:52:
Niet aan systeem files rommelen.
Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb het laatst dus ook een commando op los gelaten (deze: http://www.iishacks.com/2...ows-7-winsxs-folder-size/) en dat scheelt dus echt wel een aantal GB's.Leave winsxs alone. At best you can gain a few megabytes. But in 90% of the cases, your system will go belly up when you muck around with it.
Heb hier veel over gelezen en veel over gevraagd aan consultants van Windows enz enz.
En ze zeggen allemaal laat het staat het is een onderdeel van System32 het is eigenlijk de system32 zeggen sommige.
Maar als je hier dus aan gaat klooien kun je of snel problemen krijgen of na even door werken.
Je moet kijken dat je misschien een keer windows opnieuw installeert dan is het weer normaal.
En ze zeggen allemaal laat het staat het is een onderdeel van System32 het is eigenlijk de system32 zeggen sommige.
Maar als je hier dus aan gaat klooien kun je of snel problemen krijgen of na even door werken.
Je moet kijken dat je misschien een keer windows opnieuw installeert dan is het weer normaal.
ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?
daarmee haal je alleen onnodige servicepack bestanden mee weg. Draai eens disk cleaner (cleanmgr.exe), daarmee kan je vaak ook wel wat ruimte mee winnen.Rupie schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 21:59:
[...]
Ik heb een installatie op een SSD van 64GB en daar kom ik bijna ruimte tekort. Partitie vergroten kan niet (schijf is niet groter) en documenten et cetera staan al op een andere schijf. Dan is die map winsxs best groot. Had ik laatst ook last van, vandaar dat ik er ook naar gekeken heb.
[...]
Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb het laatst dus ook een commando op los gelaten (deze: http://www.iishacks.com/2...ows-7-winsxs-folder-size/) en dat scheelt dus echt wel een aantal GB's.
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
Ik zou je willen aanraden om hem niet te verkleinen, maar door hem te verplaatsen. Zelf heb ik ooit eens met dit probleem geworsteld (in de tijd van Vista) op een Asus EEE PC....lees anders hier eens --> http://aspoc.net/archives...winsxs-directory-in-vista
ps. zou je de volgende keer wel de moeite willen nemen om even iets verder te kijken dan je neus lang is enneh....Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...
Dus als jij even laat zien dat je zelf ook inzet hebt getoond, zijn je mede-Tweakerts ook vast wel genegen om mee te denken..
ps. zou je de volgende keer wel de moeite willen nemen om even iets verder te kijken dan je neus lang is enneh....Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...
Dus als jij even laat zien dat je zelf ook inzet hebt getoond, zijn je mede-Tweakerts ook vast wel genegen om mee te denken..

Verwijderd
Wat al gezegd wordt, dit is alleen "leuk" als je SP1 als update hebt geïnstalleerd, op een machine die geïnstalleerd is met een latere dvd/iso, waar SP1 al in zat wordt er niets verwijderd.Rupie schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 21:59:
Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb het laatst dus ook een commando op los gelaten (deze: http://www.iishacks.com/2...ows-7-winsxs-folder-size/) en dat scheelt dus echt wel een aantal GB's.
"No service pack backup files were found."
Wellicht kan "jouw" optie iets zijn voor de TS, maar ik blijf van mening dat je er beter af kan blijven.
Verwijderd
Ik heb dit ook in het verleden eens gedaan omdat mijn SSD bijna vol zat.. gevolg was dat alle iconen van programma's, extensies niet meer werkten.. Enige oplossing was Windows opnieuw installeren
Pagina: 1