Toon posts:

outlook download geen mails met bijlages van xmsnet mail

Pagina: 1
Acties:

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-03 10:16
Hallo

Mijn ouders hebben internet, tv en bellen van XMS, maar er zijn al een tijdje wat problemen met de mail.
Op hun laptop staat outlook 2007, maar ik heb het ook even geprobeerd op outlook 2010 die ik heb.

Als je een gewoon mailtje stuurt met alleen tekst wordt deze prima opgehaald uit de xms mail naar outlook, maar mails met bijlage haalt hij niet op.

bij mijn ouders op de laptop blijft hij (in dit geval) staan op "bericht 7 van 7 wordt ontvangen (33b van 761kb)".
de mail met de bijlage komt nooit binnen bij outlook, na een tijdje stopt hij met verzenden/ontvangen met een foutmelding:
"taak: <mailadres> - ontvangen... rapporteert fout (0x800CCC0B): Onbekende fout 0x800CCC0B"

ik had hem ook even proberen in te stellen op mijn eigen laptop (office 2010), maar daar gebeurt hetzelfde.

Aangezien hij normale mails wel gewoon ophaalt denk ik dat xms de mails met bijlage niet goed doorstuurt.

voor de instellingen van het account heb ik de instellingen van een xms pdf gebruikt:
http://xmsnet.nl/uploads/pdf/XMS_Internet_Handleiding.pdf

inkomend: pop.xmsnet.nl
uitgaand: smtp.xmsnet.nl
wachtwoord wel laten onthouden, beveiligde-wachtwoordverificatie vereist staat uit.

Ik heb hem ook een keer zelf laten configureren (alleen mail en ww invoeren en dan gaat hij zelf zoeken). met een versleutelde verbinding lukte dit niet, zonder versleutelde verbinding deed hij het wel, maar het probleem bleef.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? is het een foute instelling? een fout binnen de xms mail?

Alvast bedankt voor de hulp
timberleek

ps: heb dit topic in deze sectie geplaatst omdat het volgens mij vooral met xms te maken heeft, excuses als het niet goed is

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-03 01:36
Als je een mailtje met bijlage naar buiten stuurt via de XMS servers, komt die dan wel bij de ontvanger aan?
En als dat goed gaat, wat gebeurt er dan als je een mailtje met bijlage naar jezelf stuurt?

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• timberleek
vanaf outlook naar buiten sturen werkt prima. ze komen gewoon aan bij gmail incl bijlages
mail met bijlage naar mezelf komt ook gewoon aan binnen xms mail, maar wordt ook niet gedownload naar outlook

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-03 17:07
Heb je een webmail? Anders daar het mailtje even verwijderen, misschien is die nu net rot.

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Kijk eens via google op "email 0x800CCC0B" (word automatisch ingevuld).

En zie: Foutberichten oplossen die worden weergegeven wanneer u e-mailberichten probeert te verzenden en ontvangen in Outlook en in Outlook Express

Misschien dat je daar wat mee kan?

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

• timberleek
o ik heb iets gevonden

kleine bijlages doet hij wel.
ik heb net mails gestuurd met steeds grotere bijlages. 10, 20 en 30kb komen direct aan in outlook, maar 50kb doet hij niet.

dan zit er denk ik ergens iets van een bottleneck tussen xms en outlook bij grotere bestanden

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 180123

Heb dit probleem ook gehad. Via een collega (en een item in het forum van Tweakers.net) bleek dat het glasvezelmodem de boosdoener kan zijn. Vraag niet waarom, de techneuten kunnen het niet goed verklaren. Het duurt even voordat XMS daar ook van overtuigd is, maar na vervanging van het modem werkt alles als een zonnetje.

• TheDutchChief
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-02 12:19
Het glasvezelmodem heeft een serie die geen bijlages doorlaat mits deze in Office zijn gemaakt (doc xls). Docx en xlsx en andere zoals pdf gaan wel goed. Kun je even testen. Had het zelf ook, monteur heeft modem vervangen, daarna geen probleem meer. Een klein deel van de techneuten bij xms is er wel van op de hoogte, ik denk de telefoonmedewerkers niet.

[Voor 34% gewijzigd door TheDutchChief op 11-07-2012 16:38]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee