Een week terug was mijn SSD toegekomen. Daar heb ik een Windows 7 installatie op gedaan.
Voordat ik dat deed:
- heb ik in BIOS gekozen voor AHCI ipv IDE
- heb ik mijn HDD losgekopeld want anders zouden de bootfiles op de HDD komen, en niet op de SSD
Nu, ik kan perfect werken met mijn SSD installatie.
Maar als ik mijn HDD terug wil aansluiten, blijft mijn PC hangen bij het booten. Ik kan zelfs niet in het BIOS geraken om daar iets aan te passen.
Wat ik krijg:

Wat ik al heb geprobeerd:
- Booten zonder HDD aan te sluiten. Dan HDD aansluiten (en hopen dat de plug&play of hotswap functie van AHCI werkt?) maar dan begint de ganse PC vast te hangen.
- De connector voor mijn DVD drive aangesloten op de HDD. Maar dan blijft het systeem dus hangen vooraleer het BIOS toegankelijk is.
Hier is de handleiding van mijn moederbord (Asus P5K Deluxe):
http://dl.dropbox.com/u/2...0HDD/e3221_p5k_deluxe.pdf
Ik zou niet weten wat ik nog kan doen.
Ik zou wel nog kunnen booten in de Windows installatie op HDD, denk ik. Dan moet ik even SSD afkoppelen en in BIOS terug op IDE eerst zetten. Dus in principe kan ik nog aan alles aan op de HDD.
Voordat ik dat deed:
- heb ik in BIOS gekozen voor AHCI ipv IDE
- heb ik mijn HDD losgekopeld want anders zouden de bootfiles op de HDD komen, en niet op de SSD
Nu, ik kan perfect werken met mijn SSD installatie.
Maar als ik mijn HDD terug wil aansluiten, blijft mijn PC hangen bij het booten. Ik kan zelfs niet in het BIOS geraken om daar iets aan te passen.
Wat ik krijg:

Wat ik al heb geprobeerd:
- Booten zonder HDD aan te sluiten. Dan HDD aansluiten (en hopen dat de plug&play of hotswap functie van AHCI werkt?) maar dan begint de ganse PC vast te hangen.
- De connector voor mijn DVD drive aangesloten op de HDD. Maar dan blijft het systeem dus hangen vooraleer het BIOS toegankelijk is.
Hier is de handleiding van mijn moederbord (Asus P5K Deluxe):
http://dl.dropbox.com/u/2...0HDD/e3221_p5k_deluxe.pdf
Ik zou niet weten wat ik nog kan doen.
Ik zou wel nog kunnen booten in de Windows installatie op HDD, denk ik. Dan moet ik even SSD afkoppelen en in BIOS terug op IDE eerst zetten. Dus in principe kan ik nog aan alles aan op de HDD.
[ Voor 13% gewijzigd door Asgaro op 31-03-2012 18:58 ]