Vorige week was mijn Raid 0 volume corrupt geraakt, toen heb ik mijn Windows schijf vervangen door een SSD. Vervolgens heb ik de 2 volumes die ik voor Raid 0 gebruikt, gecontroleerd op fouten met HDTune (die overigens nu weer loopt). Na een aantal dagen de pc gebruikt te hebben werd ik vandaag gevraagd om een spelletje Battlefield 3 te gaan doen.
Battlefied 3 staat samen met Origin op mijn Raid 0 volume geinstalleerd. Na zo'n 30 minuten spelen kreeg ik last van lock ups in game en vervolgens werd ik gedisconnect van de server. Elke keer als ik wilde reconnecten bleef mijn schem hangen voor een bepaald aantal seconden. Op een gegeven moment deed mijn pc helemaal niks meer dus heb ik mijn computer opnieuw opgestart. En wat schets mijn verbazing, er is weer een Volume error 0 op 1 van mijn Raid 0 schijven. Ik heb nu HDTune nogmaals lopen om te kijken of er fouten of bad sectors zitten op het Raid 0 volume maar tot nu toe niks gevonden.
Mijn vraag is, is mijn western digital 500gb hdd gewoon corrupt en niet goed meer?
Mijn specificaties:
Moederbord: DFI LANParty UT X58-T3eH8
CPU: Core I7 920
Geheugen: 6gb dd3 (3 x 2 gb Geil)
HDD: 2x Western Digital 500gb (Raid 0)
1x OCZ Vertex 3 60gb (windows 7 schijf)
1x Maxtor 160gb (backup schijf)
Videokaart: 2x GTX460 1gb SLI
Voeding: Antec 1000W
EDIT:
Na 2 uur en 15 minuten HDTune te hebben gedraait zijn er geen bad sectors gevonden dus daar ligt het niet aan. Zou het een optie zijn om mijn SATA kabels te vervangen?
Battlefied 3 staat samen met Origin op mijn Raid 0 volume geinstalleerd. Na zo'n 30 minuten spelen kreeg ik last van lock ups in game en vervolgens werd ik gedisconnect van de server. Elke keer als ik wilde reconnecten bleef mijn schem hangen voor een bepaald aantal seconden. Op een gegeven moment deed mijn pc helemaal niks meer dus heb ik mijn computer opnieuw opgestart. En wat schets mijn verbazing, er is weer een Volume error 0 op 1 van mijn Raid 0 schijven. Ik heb nu HDTune nogmaals lopen om te kijken of er fouten of bad sectors zitten op het Raid 0 volume maar tot nu toe niks gevonden.
Mijn vraag is, is mijn western digital 500gb hdd gewoon corrupt en niet goed meer?
Mijn specificaties:
Moederbord: DFI LANParty UT X58-T3eH8
CPU: Core I7 920
Geheugen: 6gb dd3 (3 x 2 gb Geil)
HDD: 2x Western Digital 500gb (Raid 0)
1x OCZ Vertex 3 60gb (windows 7 schijf)
1x Maxtor 160gb (backup schijf)
Videokaart: 2x GTX460 1gb SLI
Voeding: Antec 1000W
EDIT:
Na 2 uur en 15 minuten HDTune te hebben gedraait zijn er geen bad sectors gevonden dus daar ligt het niet aan. Zou het een optie zijn om mijn SATA kabels te vervangen?
[ Voor 6% gewijzigd door Tripwire999 op 31-03-2012 17:48 ]