Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geluidskaarten

Pagina: 1
Acties:

• AJbeats
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-05-2021
Beste mensen,
ik ben van plan om een de Creative X-Fi Hd (2.0 kaart) te kopen voor mijn headphone, ook zou ik graag mijn 5.1 speakerset erop aan willen sluiten maar deze geluidskaart heeft alleen geen uitgang voor mijn subwoofer. Is het mogelijk om de speakers op een externe geluidskaart aan te sluiten en de subwoofer op het moederboard?

Alvast bedankt,

AJbeats

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-11 13:55

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Zou je ook even willen uitleggen waarom een 5.1 kaart, zoals deze: pricewatch: Asus Xonar DG (of natuurlijk een wat duurdere/betere) niet van de partij is in de keuze van jouw aanschaf?

Grillmeister

• AJbeats
Ik heb een geluidskaart op usb nodig, want mijn pc is redelijk nieuw en als ik er zelf bij ga sleutelen vervalt mijn garantie. Opsturen naar de Alternate om door hun een geluidskaart erin te laten zetten vind ik ook niet echt bepaald een oplossing. En daarom is er voor mij nog maar een beperkte keuze.

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Ik heb zelf een 5.1 usb geluidskaart, dus blijft mijn vraag: waarom niet gewoon een 5.1 geluidskaart?

Grillmeister

• AJbeats
Ik zoek voornamelijk een goede geluidskaart bij mijn headphone. De 2.1 of 5.1 aansluiting is eigenlijk maar bijzaak. Nu is de creative soundblaster hd speciaal voor koptelefoons, maar kan daarbij kan hij alleen 2.0 geluid afspelen. Aangezien ik een grote subwoofer heb leek het mij een goed idee om hem aan te sluiten op de onboard geluidskaart en de rest via de externe geluidskaart.

Verwijderd

Ik vraag me af of dat kan, aangezien je in Windows voor zover ik weet maar 1 audio apparaat kunt gebruiken voor je output (je kunt er meerdere hebben maar niet tegelijk volgens mij). En je PC open maken om zelf iets bij te voegen moet volgens mij geen probleem zijn. Je kunt dat ook altijd even navragen bij Alternate.

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Dan kun je misschien beter een 7.1 geluidskaart nemen: 2.0 voor je koptelefoon en 5.1 voor je speakers (waarschijnlijk klopt er niets van, maar het klinkt voor mij erg logisch :) ).

Grillmeister

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-11 13:27

Midas.e

Is handig met dinges

Tevens vervalt je garantie niet bij het uitbreiden van je pc. Je mag gewoon een geluidskaart erbij zetten of door een winkel laten doen.

Hacktheplanet / PVOutput

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Midas.e schreef op zondag 01 april 2012 @ 20:17:
Tevens vervalt je garantie niet bij het uitbreiden van je pc. Je mag gewoon een geluidskaart erbij zetten of door een winkel laten doen.
Inderdaad, dat valt immers onder normaal gebruik.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op zondag 01 april 2012 @ 20:12:
Ik vraag me af of dat kan, aangezien je in Windows voor zover ik weet maar 1 audio apparaat kunt gebruiken voor je output (je kunt er meerdere hebben maar niet tegelijk volgens mij). En je PC open maken om zelf iets bij te voegen moet volgens mij geen probleem zijn. Je kunt dat ook altijd even navragen bij Alternate.
Je kunt maar 1 geluidsapparaat tegelijk gebruiken, maar om tussen verschillende te schakelen is niet zo lastig :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Klopt, maar dat is niet handig als je je subwoofer op een tweede output hebt en die toch wilt gebruiken met de speakers op de andere output :)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

RoofTurkey schreef op zondag 01 april 2012 @ 20:14:
Dan kun je misschien beter een 7.1 geluidskaart nemen: 2.0 voor je koptelefoon en 5.1 voor je speakers (waarschijnlijk klopt er niets van, maar het klinkt voor mij erg logisch :) ).
Zo werkt het inderdaad niet... De 2.0 van de hoofdtelefoon zit ook in de 5.1 (Front Left en Front Right). Kanalen van diverse apparaten kan je niet zomaar optellen. Met die logica zou je met drie hoofdtelefoons zes kanalen hebben en dus 5.1 ;)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1