Nu mijn oude "dumbphone" uiteindelijk toch zo goed als overleden is, ben ik mezelf toch maar eens gaan orienteren naar een nieuwe telefoon. Aangezien je in de huidige tijd dan toch al snel op een smartphone terecht komt als je niet het simpelste van alles wil is dit dan ook mijn doel.
Als ik dan toch overga op de aanschaf van een smartphone wil ik wel voldoende gebruik kunnen maken van alle functionaliteiten die een smartphone biedt.Daarom heb ik tot nu toe de volgende eisen in gedachten:
- Schermgrootte tussen de 3,7" en 4,3"
- Android 4.0 (of aangekondigde upgrade daartoe)
- Resolutie van 800x480 of beter
- Maximale abonnementskosten 34,95 p/m
- Minimaal 150 minuten / sms (gebaseerd op huidige gebruik)
Gebruik:
- Internet (belangrijkste reden)
- Mail
- Bellen / SMS
- Wat spelletjes voor in de trein / onderweg etc..
Tot nu toe heb ik de volgende toestellen als optie in gedachten:
- Sony Xperia S icm T-mobile Smart Plus 230 of icm Bel+SMS+Web 200
- Samsung Galaxy S2 icm T-mobile Smart Plus 230 of icm Bel+SMS+Web 200
- HTC One S icm Bel+SMS+Web 200 (Mogelijk bijbetalen)
- LG Optimus 2X Speed icm T-Mobile Bel & SMS 35 (Abonnement aanzienlijk goedkoper (21,95 p/m))
In eerste instantie heb ik gezocht naar aanbiedingen icm een 1 jarig contract, maar de bijbetaling die daartoe nodig zijn is voor mijn gevoel te hoog in de meeste gevallen, maar mogelijk zijn er nog betere aanbiedingen icm 1 jarig abbonement die ik over het hoofd zie.
Vraagpunten:
- Zijn er bepaalde telefoons die ik mogelijk als optie mee moet nemen?
- Hoeveel verschil zit er nu daadwerkelijk in de kwaliteit tussen de Vodafone en T-Mobile netwerken, aangezien T-Mobile meer minuten / mb's biedt voor hetzelfde geld.
- Is de LG Optimus 2X Speed dusdanig slechter dan de andere genoemde telefoons dat ik er in de praktijk veel van ga merken? Als ik naar de 2-jarige totale uitgave ga kijken scheelt dit namelijk meer dan € 200,-
- Van de overige 3 telefoons spreekt de Sony Xperia S met qua design het meeste aan. Zijn er goede redenen om juist de HTC of de Samsung te kiezen over de Sony?
Als ik dan toch overga op de aanschaf van een smartphone wil ik wel voldoende gebruik kunnen maken van alle functionaliteiten die een smartphone biedt.Daarom heb ik tot nu toe de volgende eisen in gedachten:
- Schermgrootte tussen de 3,7" en 4,3"
- Android 4.0 (of aangekondigde upgrade daartoe)
- Resolutie van 800x480 of beter
- Maximale abonnementskosten 34,95 p/m
- Minimaal 150 minuten / sms (gebaseerd op huidige gebruik)
Gebruik:
- Internet (belangrijkste reden)
- Bellen / SMS
- Wat spelletjes voor in de trein / onderweg etc..
Tot nu toe heb ik de volgende toestellen als optie in gedachten:
- Sony Xperia S icm T-mobile Smart Plus 230 of icm Bel+SMS+Web 200
- Samsung Galaxy S2 icm T-mobile Smart Plus 230 of icm Bel+SMS+Web 200
- HTC One S icm Bel+SMS+Web 200 (Mogelijk bijbetalen)
- LG Optimus 2X Speed icm T-Mobile Bel & SMS 35 (Abonnement aanzienlijk goedkoper (21,95 p/m))
In eerste instantie heb ik gezocht naar aanbiedingen icm een 1 jarig contract, maar de bijbetaling die daartoe nodig zijn is voor mijn gevoel te hoog in de meeste gevallen, maar mogelijk zijn er nog betere aanbiedingen icm 1 jarig abbonement die ik over het hoofd zie.
Vraagpunten:
- Zijn er bepaalde telefoons die ik mogelijk als optie mee moet nemen?
- Hoeveel verschil zit er nu daadwerkelijk in de kwaliteit tussen de Vodafone en T-Mobile netwerken, aangezien T-Mobile meer minuten / mb's biedt voor hetzelfde geld.
- Is de LG Optimus 2X Speed dusdanig slechter dan de andere genoemde telefoons dat ik er in de praktijk veel van ga merken? Als ik naar de 2-jarige totale uitgave ga kijken scheelt dit namelijk meer dan € 200,-
- Van de overige 3 telefoons spreekt de Sony Xperia S met qua design het meeste aan. Zijn er goede redenen om juist de HTC of de Samsung te kiezen over de Sony?