Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• MisterMaze
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-11 14:20
Nu mijn oude "dumbphone" uiteindelijk toch zo goed als overleden is, ben ik mezelf toch maar eens gaan orienteren naar een nieuwe telefoon. Aangezien je in de huidige tijd dan toch al snel op een smartphone terecht komt als je niet het simpelste van alles wil is dit dan ook mijn doel.

Als ik dan toch overga op de aanschaf van een smartphone wil ik wel voldoende gebruik kunnen maken van alle functionaliteiten die een smartphone biedt.Daarom heb ik tot nu toe de volgende eisen in gedachten:

- Schermgrootte tussen de 3,7" en 4,3"
- Android 4.0 (of aangekondigde upgrade daartoe)
- Resolutie van 800x480 of beter
- Maximale abonnementskosten 34,95 p/m
- Minimaal 150 minuten / sms (gebaseerd op huidige gebruik)

Gebruik:
- Internet (belangrijkste reden)
- Mail
- Bellen / SMS
- Wat spelletjes voor in de trein / onderweg etc..

Tot nu toe heb ik de volgende toestellen als optie in gedachten:
- Sony Xperia S icm T-mobile Smart Plus 230 of icm Bel+SMS+Web 200
- Samsung Galaxy S2 icm T-mobile Smart Plus 230 of icm Bel+SMS+Web 200
- HTC One S icm Bel+SMS+Web 200 (Mogelijk bijbetalen)

- LG Optimus 2X Speed icm T-Mobile Bel & SMS 35 (Abonnement aanzienlijk goedkoper (21,95 p/m))

In eerste instantie heb ik gezocht naar aanbiedingen icm een 1 jarig contract, maar de bijbetaling die daartoe nodig zijn is voor mijn gevoel te hoog in de meeste gevallen, maar mogelijk zijn er nog betere aanbiedingen icm 1 jarig abbonement die ik over het hoofd zie.

Vraagpunten:
- Zijn er bepaalde telefoons die ik mogelijk als optie mee moet nemen?
- Hoeveel verschil zit er nu daadwerkelijk in de kwaliteit tussen de Vodafone en T-Mobile netwerken, aangezien T-Mobile meer minuten / mb's biedt voor hetzelfde geld.
- Is de LG Optimus 2X Speed dusdanig slechter dan de andere genoemde telefoons dat ik er in de praktijk veel van ga merken? Als ik naar de 2-jarige totale uitgave ga kijken scheelt dit namelijk meer dan € 200,-
- Van de overige 3 telefoons spreekt de Sony Xperia S met qua design het meeste aan. Zijn er goede redenen om juist de HTC of de Samsung te kiezen over de Sony?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
MisterMaze schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 16:37:
- Hoeveel verschil zit er nu daadwerkelijk in de kwaliteit tussen de Vodafone en T-Mobile netwerken, aangezien T-Mobile meer minuten / mb's biedt voor hetzelfde geld.
Persoonlijk vind ik de kwaliteit van het T-mobile-netwerk waardeloos. Vodafone en KPN hebben veel betere netwerken. Ik heb zowel zakelijk als privé een abonnement gehad bij T-mobile, mijn eigen abonnement heb ik ivm dekkingsklachten vervroegd op mogen zeggen.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:00

Quad

Doof

In eerste instantie heb ik gezocht naar aanbiedingen icm een 1 jarig contract, maar de bijbetaling die daartoe nodig zijn is voor mijn gevoel te hoog in de meeste gevallen, maar mogelijk zijn er nog betere aanbiedingen icm 1 jarig abbonement die ik over het hoofd zie.
Is in dit geval een Hi toestel lease niet wat?
Zo lease je elk jaar het nieuwste toestel voor een aantrekkelijke prijs.
Geen bijbetalingen per telefoon, lage abonnements kosten, en na dat jaar bepaal je of je de telefoon houdt dmv afkopen, telefoon terug stuurt of abonnement verlengt met een nieuwe telefoon.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• MisterMaze
Quad schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 11:23:
[...]

Is in dit geval een Hi toestel lease niet wat?
Zo lease je elk jaar het nieuwste toestel voor een aantrekkelijke prijs.
Geen bijbetalingen per telefoon, lage abonnements kosten, en na dat jaar bepaal je of je de telefoon houdt dmv afkopen, telefoon terug stuurt of abonnement verlengt met een nieuwe telefoon.
Bij Hi toestellease ben ik alleen goedkoper uit als ik inderdaad ieder jaar een nieuw toestel wil. Het ging er mij in eerste instantie meer om, om niet twee jaar vast te zitten aan een contract, maar dan tegelijkertijd wel een toestel met vrijheid in contractkeuze over te houden aan het einde van het jaar.

Omdat ik toch langere tijd met een toestel wil doen heb ik eigenlijk voor mezelf al besloten om toch gewoon met een twee-jarig contract te gaan. Qua toestelkeuze zit ik momenteel met name te twijfelen tussen de HTC One-S en Sony Xperia S.

De Sony Xperia S is naar mijn mening met name qua design mooier, maar qua prestaties waarschijnlijk de mindere.

De HTC One-S heeft voor mij als voordeel dat deze direct met ICS wordt geleverd, terwijl bij Sony het nog maar afwachten is of deze update inderdaad in het 2e kwartaal gaat komen.

Qua abonnement heb ik inmiddels gezien dat het Vodafone Bel+SMS+Web 250 abonnement gemiddeld maar +- 1 à 2 euro per maand duurder is als het Bel+SMS+Web 200 vanwege de langere korting die je bij het duurdere abbonement ontvangt.

Al bij al ga ik in ieder geval even wachten tot de HTC One-S leverbaar is en dan voor mezelf een beslissing nemen.

Verwijderd

Kijk eens bij SIZZ is onderdeel van Vodafone. Hoor weinig/geen klachten. Heb een betrouwbare bron die zegt dat het een prima provider is.

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

itarix

404 soul not found

Ik weet niet wat je aan internet denkt te gebruiken maar misschien is deze constructie iets voor je:
Deze aanbieding van hollandsnieuwe bestellen = 275 minuten/smsjes/mbs + 500mb internet + gratis telefoon (die niet aan de eisen voldoet) http://www.hollandsnieuwe.nl/tv a 14euro per maand
Vervolgens een telefoon naar keuze los kopen bijvoorbeeld pricewatch: Huawei Honor U8860 Zwart ~290euro

14*24 = 336
290 + 336 = 626
626 / 24 = 26,09 euro per maand

of als je het vlaggeschip van htc neemt http://www.belsimpel.nl/H...=1001&utm_medium=1&cntd=1
(336 + 550)/24= 36,92euro per maand

Verwijderd

itarix schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 21:54:
Deze aanbieding van hollandsnieuwe bestellen = 275 minuten/smsjes/mbs + 500mb internet + gratis telefoon (die niet aan de eisen voldoet) http://www.hollandsnieuwe.nl/tv a 14euro per maand
hollandsnieuwe rondt internet af op 100kb per data sessie, ik zou dat niet nemen je weet niet waar je aan toe bent..

beter tele2 mobiel 300 min/sms + 1000MB voor 16 euro per maand, 2 jarig (internet facturatie per KB)
of ga voor hun aanbiedingen inc toestel, is ook meestal goedkoop ivm 50% korting 1e 9 maanden

https://www.studentmobiel...ly/nieuw/307/tele2-2-jaar
MisterMaze schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 16:37:

ik zou als ik jou was een prepaid kaart van t-mobile kopen om het te testen. ervaringen verschillen per gebied.
ik heb er zelf niet zo veel last van.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2012 22:35 ]

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-11 08:45
Een telefoon die net binnen de specificaties valt is de HTC One V. Deze is in veel gevallen met een 1-jarig abonnement al gratis, Android 4.0 3.7 inch scherm met 800x480 resolutie.

De Sony is zeker een mooie telefoon, maar het design van de One S vind ik ook erg mooi! Zeer gaaf gedaan!

• MisterMaze
Ik heb nu inmiddels het dekkingskaartje van T-mobile bekeken ook op andere plaatsen gelezen dat de dekking van T-mobile langs het spoortraject Eindhoven - Tilburg niet goed is. Aangezien ik daar zo ie zo nagenoeg dagelijks reis, ga ik toch in eerste instantie kijken naar een aanbieder op het vodafone of KPN netwerk. Aangezien de aanbiedingen van KPN qua belminuten, MB's, etc.. niet echt aan mijn voorwaarden voldoen kom ik dus bij Vodafone uit of anders een andere aanbieder die op het KPN netwerk actief is.
dangerousp schreef op woensdag 04 april 2012 @ 11:51:
Een telefoon die net binnen de specificaties valt is de HTC One V. Deze is in veel gevallen met een 1-jarig abonnement al gratis, Android 4.0 3.7 inch scherm met 800x480 resolutie.

De Sony is zeker een mooie telefoon, maar het design van de One S vind ik ook erg mooi! Zeer gaaf gedaan!
Naar de HTC One-V heb ik op zich ook zitten kijken, maar aangezien ik in ieder geval van plan ben om zo lang mogelijk met mijn telefoon te gaan doen, ga ik op dit moment toch maar voor een top-model of iets wat daar tegenaan zit.

Zodra de HTC One-S uit is ga ik deze gewoon vergelijking met de Sony Xperia S en dan eens kijken wat mijn voorkeur heeft en wie daarnaast de beste combinatie met een abonnement bied.

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Een heel andere richting die je misschien ook kan overwegen is Alditalk

http://www.medionmobile.nl/

Via KPN internet 8 euro per 30 dagen 250MB. Bel en sms kosten zijn ook vrij laag. Grootste nadeel die ik tot nu toe kan vinden is dat je opwaardeer bonnen alleen via hun winkels kunt kopen.

Tja ik ben ook aan het zoeken.....

Je moet dan dus nog wel een los toestel kopen.

• Eddah
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-01-2024
Zelf ben ik ook op zoek naar een nieuw toestel, met exact dezelfde eisen als de topic starter.
Heb nu deze Samsung Galaxy S2 op het oog, met deze abbo Tele2 250+500MB is de gemiddelde maandprijs over de 2 jaar €30,- incl. verzend en aansluitkosten. (Enige -punt in mijn ogen is geen NFC)

Link:
http://tinyurl.com/ccv4vr5

Niet wat voor jou MisterMaze?

• MisterMaze
Het abonnement is op zich wel aantrekkelijk en daar heb ik ook wel naar zitten kijken. Nadeel is dat ik dan nog steeds op het t-mobile netwerk zit zover ik weet.

Ik zou dan zelf wel voor de combinatie met de Sony Xperia S gaan en die € 42,- bijdrage voor het toestel voor lief nemen. Dat toestel is qua design tenminste iets minder standaard, maar dat is echt gewoon 100% persoonlijke voorkeur die waarschijnlijk niet helemaal rationeel te onderbouwen is.

Met betrekking tot dat Simonly abonnement van Medion, dat spreekt me helemaal niet aan eerlijk gezegd. Als ik voor Simonly ga, dan wordt het waarschijnlijk Simyo.

• Eddah
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-01-2024
Ja de Xperia S is ook een mooi toestel, al viel het mij tijdens het bezoeken van verschillende telefoonwinkels vandaag op dat overal daar het achterklepje van dat toestel er af ligt. Als ik dat zie heb ik mijn twijfels over de degelijkheid van die achterkant. NFC vind ik dan wel weer 'n mooie toekomstfuture.

En ik geef je gelijk, smaak moet ook goed zijn.

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Ik denk dat het ook belangrijk is aan wat voor scherm je de voorkeur geeft. Hou je van de extreme kleuren, hoge contrast en echte zwart van amoled.

Zelf zou ik zeker de voorkeur geven aan de LG Optimus Black boven de 2x speed. Veel mooier scherm (NOVA) compacter, lichter. Geen dual core, dus het is geen snelheidmonster, maar de 2x speed voilgens mij ook niet.Mijn ervaringen met de Optimus Black zijn echter zeer goed.

Ik zeggen dat ik ook grote twijfels heb over de bouwkwaliteit van de Sony Xperia S, daarnaast vind ik dat die niet lekker in de hand ligt. Wel een mooi scherm en goede camera. Zelf zou ik dan toch de voorkeur geven aan de HTC One S of Galaxy S2, maar dan moet je wel van amoled houden.

Redenen om One S te kiezen boven Sony Xperia S:
- Degelijkheid (zeer gehard aluminium unibody)
- Compacter (vooral dunner) en lichter
- Vermoedelijk veel snellere en zuinigere processor (Qualcomm met krait cores op A15 architectuur). In de benchmarks die ik heb gezien veegt die de vloer aan met alle concurrenten, inclusief de apparaten met een quad core tegra 3 (howel dat een close call is)
- HTC Sense vind ik veel prettiger dan de Sony schil die ik echt brak vind
- Vanaf de start met ICS, upgrades leveren vaak toch problemen op en zijn vaak trager (zie bijvoorbeeld de benchmarks bij de verschillende Samsung Galaxy S varianten.

• MisterMaze
Ik heb uiteindelijk voor mezelf mijn eisen nog eens bekeken en bepaald wat ik nu echt nodig heb in een telefoon op dit moment. Daaruit ben ik tot de conclusie gekomen dat ik vanwege mijn persoonlijke situatie gewoon liever niet aan een tweejarig abonnement abonnement vast zit op dit moment.

Ik heb uiteindelijk besloten om dus toch een simlock vrij toestel zonder abonnement te kopen en ga daarbij een sim-only abonnement van vermoedelijk simyo bijnemen. Heb momenteel nog een lopend simonly abonnement bij Ben dat ook maandelijks opzegbaar is. Ik ga in eerste instantie even kijken hoe de 3g ontvangst via ben is en indien dat tegenvalt dus overstappen naar simyo.

Met betrekking tot toestel heb ik vanuit mijn maximale budget besloten om toch niet voor een top of the line toestel te gaan, maar genoegen te nemen met iets meer uit de middenrange. Ik heb daarom afgelopen vrijdag een HTC one V gekocht en ben er tot nu toe tevreden mee. Heb nog niet echt de kans gekregen om alles fatsoenlijk uit te proberen, maar verwacht geen echte klachten te hebben.

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Hey MisterMaze,

Klink goed. Die HTC one V lijkt me een goed toestel. De prijs is niet al te hoog, mooi design voor de oude Legend liefhebbers en ik heb heel veel vertrouwen in de bouwkwaliteit. Een waardige opvolger van de Desire S denk ik. Daarnaast hebben de meeste mensen ook geen top of the line nodig.
Pagina: 1