• joopschilder
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-05 18:01
Beste lezers,

Ik heb een halfjaar geleden (rond de zomervakantie) een nieuw moederbord gekocht. Het betreft het Asus P8P67 Deluxe Rev 3.0 moederbord. Alles was dik in orde, ook het geheugen wat ik toen had.

Inmiddels ben ik overgestapt op een nieuw setje (Corsair Vengeance 2X 4GB, 1866MHz). Ik hoopte dat ik nu eindelijk van die standaard 1333MHz was verlost. Niet dus. Het geheugen kon handmatig worden ingesteld op een klok frequentie, net het gevolg dat er een grootte golf van de bekende "Blue Screen of Death"....

Alles jammer en aardig, ik denk, een BIOS upgrade kan er wel bij, en dat heb ik gedaan. Het resutaat bleef uit, en de klok frequentie bleef op 1333MHz.

Nu was ik het een paar dagen geleden helemaal zat, en heb een nieuw wetje geheugen gekocht ( ditmaal Kingston 2X 4GB @ 1866MHz). Het gevolg dat mij gehele bios niet meer wilde laden. het scherm bleef gewoon mooi zwart.

Vervolgens heb ik het oude geheugen gepakt, gelukkig kreeg ik toen weer beeld... Ik met mijn eigenwijze kop heb toen de nieuwste BIOS versie van de Asus site afgeplukt, ge-unzipt op een USB stick, en deze in mijn pc gehangen. Via de bios heb ik de nieuwe verzie geflasht, en gewacht tot ze klaar was. Na een reboot, althans, ik zal het voor het gemak een reboot noemen, bleef het scherm weer zwart. De fans gaan aan, en vallen na een paar (lees 2) seconden weer uit. Dit herhaald zicht een aantal keer tot de pc wel aan blijft, en er een mooi LED'je gaat branden met de interessante bijschrift: CPU LED....

Wat ik hiermee aanmoet weet ik niet, misschien weet iemand er raad mee.
BTW, Ik heb mijn nieuwe geheugen geprobeerd na de bios upgrade, maar ook het oude geheugen, en een bankje uit mijn broers pc.. Bij allemaal het zelfde resultaat, of beter: geen resultaat.

Mijn pc bestaat uit:

P8P67 Deluxe Rev. 3.0 mobo
Intel Core I7-2600K CPU
Corsair Hydro H80 CPU koeler
Antec 300 behuizing
ACZ Agility 3 SSD
Samsung spinpoint 640GB HDD
Evga GTX560Ti Supercl. GPU
750 Watt PSU

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:06
joopschilder schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 16:29:
Inmiddels ben ik overgestapt op een nieuw setje (Corsair Vengeance 2X 4GB, 1866MHz). Ik hoopte dat ik nu eindelijk van die standaard 1333MHz was verlost.
Die standaard 1333 komt gewoon doordat je cpu officieel enkel DDR3 1066 en 1333 ondersteund. Staan de modules verder op de QVL van dit bord?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joopschilder
Niet gezien.. In die lijst staan maar een paar (stuk of 4 a 5) setjes met meer dan 4gb geheugen. De meeste zijn 2X2GB... Waarschijnlijk al een "oud" boekje...

Er staan wel een paar andere series van Kingston in het lijstje 1866MHz, maar dan een paar setjes van totaal 1, 2 of 4GB. (de 1GB is geen setje).

Kan het in mijn 2600K zitten, dat die geen sneller geheugen aan kan?
Denk je,koop je de duurste (en snelste) cpu, en heb je dr nog nx aan.

Maar wat kan het zijn, bij het plaatsen deed zelfs de bios het niet, dit was nog voor het flashen... Bij het vervangen van de nieuwe bankjes voor de oudere, ineens weer wel. (Nu helemaal niet meer)..

• joopschilder
Ik heb de hardware naar de winkel opgestuurd. Hier wordt nu een onderzoek gedaan.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:31

Fordox

00101010

ja die is dood :)
altijd een risico dat bios updaten, terwijl het tegenwoordig nog wel meevalt.

ik update mijn bios trouwens altijd met succes via bijgeleverde software van het moederbord, is nog nooit mis gegaan. niet dat dit wat uitmaakt voor de topic, maar de moeite om alles op een usb te zetten is nergens voor nodig.

*Geschreven door een electronics engineer die soms iets teveel nadenkt. Speccies: 3700x, ASUS TUF 3080, Silverstone RL-08

• HJTP
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-06 13:36
joopschilder schreef op zondag 01 april 2012 @ 14:23:
Kan het in mijn 2600K zitten, dat die geen sneller geheugen aan kan?
Denk je,koop je de duurste (en snelste) cpu, en heb je dr nog nx aan.
Het is zeker niet zo dat je CPU het snelle geheugen niet aan kan, het is zo dat Intel 1333 als standaardfrequentie meegeeft om ervoor te zorgen dat er geen rare dingen gebeuren die dan op hen te verhalen zijn. Mijn eigen geheugen draait op 1866MHz met een i7 2600k, en dat is werkelijk geen probleem.
Hopelijk vinden ze de fout! :)

[Voor 30% gewijzigd door HJTP op 02-04-2012 19:08]

Asus Sabertooth P67, i7 2600k, Asus GTX 580, Corsair Dominator 8GB, CM HAF922, Samsung 850 EVO 1TB, WD 1TB caviar blue. 2x LG W2453V /e-peen compare mode off.

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-05 22:43

Nessuno

io sono nessuno

Fordox schreef op maandag 02 april 2012 @ 17:24:
ja die is dood :)
altijd een risico dat bios updaten, terwijl het tegenwoordig nog wel meevalt.

ik update mijn bios trouwens altijd met succes via bijgeleverde software van het moederbord, is nog nooit mis gegaan. niet dat dit wat uitmaakt voor de topic, maar de moeite om alles op een usb te zetten is nergens voor nodig.
Asus borden zijn bijna nooit dood.
Asus heeft een feature dat als het bord dood geflashed is, je de mee geleverde dvd in de drive kan stoppen en dan flashed hij dat bios er zonder poes pas naar toe.
(staat ook in het boekje) tenzij je flash chip kaduuk is.
Daarmee kan je meestal het bord wel weer tot leven krijgen (spreek uit ervaring :o )
Het probleem zit hem waarsch niet in het geheugen maar in een combinatie van bord en geheugen en de instellingen er van.
Zo als aangegeven ondersteund de hele reeks I3,5,7 reeks max 1333mhz.
met sneller geheugen zal er gebruik worden gemaakt van een divider die er voor zorgt dat het geheugen sneller kan lopen.
Dit lijd soms tot rare timings en andere grappen.
zwart scherm is meestal een oc die faild kennelijk gaat er iets niet goed bij het instellen in het bios.
Daar het cpu lampje brand doe hij kennelijk iets leuks gok ik met je fsb en trekt je cpu dit niet.
Het bios clearen wil wel eens problemen geven dat dit op 1 of andere bijzondere manier niet lukt,
niet met de jumper niet met de batterij er uit ook niet.(batterij er uit +en de - kortsluiten werkt vaak wel.

Ik heb hier mushkin redlines 2133mhz @ 2133mhz
De problemen die jij opnoemd die heb ik ook gehad op dat bord.
kennelijk in xmp gooit hij de command rate naar T1 vinden mijn modules niet leuk ....
Even de timings met de hand instellen en de probemen waren weg,
heb ze tot nu toe ook niet meer terug gezien
en het snort hier allemaal nog steeds prima.

Nu zitten er in dat systeem sinds kort Gskill Ripjaws 1866mhz.
En ook daar moest ik het met de hand instellen om de problemen die jij opnoemde te voorkomen.
draaid verder als een huis.

Dus mocht de winkel zeggen dat er niets mis mee is.
Dan is dit heel goed mogelijk en zit het hem hoogst waarsch in de instellingen.

Na rose e cient spin

• joopschilder
Ze kunnen moeilijk ontkennen dat er iets mis mee is, gezien het hele moederbord niets doet, Behalve een aantal keren"herstarten". Hij gooit dan na +/- 2 seconden de spanning er af, en begint opnieuw. Dit herhaald zich een X aantal keer. (Verschild iedere keer, varieerd tussen de 2 en 10 keer). De grafische weergave is niets, noppes. Ik heb het ook met een andere grafische kaart geprobeerd, daar zit het dus niet in.
Bij het achterwegen laten van het geheugen, wordt dit wel gedetecteerd, en geeft de onboard display er een melding van.(2 van die leuke 7-segment displays).

Ik heb het moederbord aangemeld voor een RMA, ze gaan onderzoeken wat het probleem is.

• joopschilder
De webwinkel zegt dat er iets mis is tussen het moederbord en de CPU, Ze hebben een nieuwe voor me besteld.

• joopschilder
update: Mijn pc is terug....
- Behuizing is beschadigd (waarschijnlijk tijdens vervoer)
- Noordbrug koelblok is beschadigd. (bekrast)
- De lak ik helemaal kapot geschroefd op de plek waar de schroeven zitten.
- Het moederbord is met veel geweld vast geschroefd. De kabels onder het moederbord door (oa cpu boeding) hebben wat ruimte nodig, als je ze niet goed neerlegt. Dit si niet gedaan, waardoor het moederbord nu helemaal krom is.
- Door het krom zijn van het moederbord, zin de PCI sloten los komen te zitten...
- Mijn geluidskaart is met veel geweld geïnstalleerd (gezien dat ik het niet normaal kan plaatsen, zonder geweld te gebruiken.) Dit is af te lezen aan het hoekje waar de insteek kaart aan de behuizing wordt vast geschroefd, dit is helemaal krom getrokken.

En dat noemen ze service.

Ik zal hierbij ongetwijfeld een forum regel overtreden, maar ik kan het niet laten.

Een klein naampje van een betrokken partij: AZERTY..... (Haat daar aan)

• P van H
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Dat meen je niet.. Al contact met ze opgenomen?

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:31

Fordox

00101010

joopschilder schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 19:17:
- Het moederbord is met veel geweld vast geschroefd. De kabels onder het moederbord door (oa cpu boeding) hebben wat ruimte nodig, als je ze niet goed neerlegt. Dit si niet gedaan, waardoor het moederbord nu helemaal krom is.
- Door het krom zijn van het moederbord, zin de PCI sloten los komen te zitten...
- Mijn geluidskaart is met veel geweld geïnstalleerd (gezien dat ik het niet normaal kan plaatsen, zonder geweld te gebruiken.) Dit is af te lezen aan het hoekje waar de insteek kaart aan de behuizing wordt vast geschroefd, dit is helemaal krom getrokken.

Ik zal hierbij ongetwijfeld een forum regel overtreden, maar ik kan het niet laten.

jezus... voor gewoon verkoop zijn ze goed maar verder,

dit is echt vreselijk, aanklagen die handel :)

*Geschreven door een electronics engineer die soms iets teveel nadenkt. Speccies: 3700x, ASUS TUF 3080, Silverstone RL-08

• joopschilder
Wel contact opgenomen via mail, maar sluitingstijden en weekeinden zijn momenteel aan de orde...

[Voor 13% gewijzigd door joopschilder op 13-04-2012 22:37]

• gamepc1986
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:55
Ik heb dit probleem ook wel es gehad.
Probeer es de cmos te resetten dat werkte bij mij wel toen.
Hoop dat het ook werkt voor jou!!!!!

• joopschilder
Beetje laat? ;)

Ik heb ondertussen een "vervangend" moederbord, welke ik ook ga terug sturen via een RMA

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:39
Het is dus allemaal begonnen toen je met instabiel geklokte geheugensetjes je bios ging updaten?
Dat is toch vragen om problemen?

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-10-2022

DaLoona

Certified nutcase since 1974

jeroen3 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 15:06:
Het is dus allemaal begonnen toen je met instabiel geklokte geheugensetjes je bios ging updaten?
Dat is toch vragen om problemen?
En geeft dat die "reparateurs" dan automatisch het recht de boel dan maar te vernachelen??

MSI MEG B550 Unify-X#R7 5800X#Arctic Liquid Freezer II 280#MSI RTX3080 Gaming-X Trio#16GB G-Skill DDR4@3733MHz, C15-1T#Samsung 860 EVO 250GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD Elements 4TB#Be Quiet! Dark Power Pro 11, 850W/Dark Base 700

• P van H
  • Niet online
Het klinkt echt alsof een beginner deze heeft "gerepareerd". Vast iemand die er stage loop oid.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:39
Niets, bij reparaties moet je goed omgaan met spullen.
Daarom moet je ook altijd foto's maken van de spullen voordat je ze opstuurt.

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-06 10:54
joopschilder schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 19:17:

Maar als alles het nu doet, maak je alles los en installeer je het zo als jij het wilt toch? :)

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09-2021

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Als je met je wagen naar de garage gaat omdat je wagen niet goed start wil je hem toch ook niet terug met bekraste lak, scheve uitlaat en gebarsten voorruit ?! Los van het feit dat je auto wel terug start... 8)7 8)7

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

• joopschilder
Ik heb gisteren de hardware getest. Dit werkt verder nog wel goed. Alles heeft de schade van (waarschijnlijk) het vervoer overleefd. (Gelukkig dat ik mijn hdd en ssd niet heb meegestuurd). Tijdens het vervoer is mijn behuizing ook naar de knoppen gegaan....

Ik ga nu mijn mobo los terugsturen, en vervolgens alles zelf in mijn nieuwbestelde behuizing plaatsen.

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Je moet nooit de gehele pc terug sturen, alleen het onderdeel terug sturen wat RMA nodig heeft.

Johann Sebastian Bach

• joopschilder
Ja, dat is altijd makkelijk praten.
Ik heb ze ook nooit gevraagd de handel te vervangen, ze hebben mij enkel gevraagd heel het systeem op te sturen voor onderzoek, wat ik gedaan heb. (althans, ik heb ze langs gebracht).

• P van H
  • Niet online
Als je kan bewijzen dat het door hun schuld is beschadigd, dan kan je toch hun verantwoordelijk stellen en vergoeding eisen..

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:01

Nemesizz

Untouchable

Nivida_intel schreef op maandag 16 april 2012 @ 10:32:
Je moet nooit de gehele pc terug sturen, alleen het onderdeel terug sturen wat RMA nodig heeft.
Dat kan niet altijd. Metname niet bij geassembleerde PC's.
Sommige mensen (ik praat in het algemeen) kun je niet van verwachten dat ze een onderdeel veilig uit hun PC krijgen, laat staan dat ze weten welk onderdeel ze uberhaubt moeten hebben.

Daarnaast is het bij sommige problemen noodzaak de complete PC te hebben om te testen. Zo kun je bijvoorbeeld ook onderlinge hardware conflicten uitsluiten (hardware dat opzich niks mankeert, maar niet wil samenwerken met onderdeel x).

• joopschilder
Probeer ik ook

Het blijft gewoon een vervelend verhaal. Ik had gehoopt dat Azerty mij vandaag zou mailen betreffende de beschadigingen aan mijn behuizing, maar dat mailtje laat ook erg lang op zich wachten,,,

[Voor 87% gewijzigd door joopschilder op 16-04-2012 20:21]

• joopschilder
Update: alleen reactie gekregen op het verhaal van de beschadigde behuizing. Betreffende mijn moederbord blijft het verdacht stil...

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:37
Helaas heb ik ook slechte ervaring met Azerty. Ik had daar een pc laten samenstellen. Toen de door hun samengestelde pc bij mij kwam, zat de koeler half los op de cpu. Hij hing gewoon aan 1 schroef nog. Bleek dat hij niet volgens de koeler handleiding gemonteerd was en een van de geheugen klemmetjes was afgebroken. Sindsdien bestel ik slechts losse onderdelen bij Azerty.

• joopschilder
Ik heb het een keer laten doen. Ik had toen nog geen ervaring met die nieuwe methode van de Intel socket. Toen hadden ze alleen de cpu en koeler geplaatst. Dit is gek genoeg wel goed gegaan, Jammer genoeg paste de koeler niet in de behuizing, anders had die er nog steeds opgezeten ;)

Ik ga zo de zooi verzenden, de hebben (na een hoop gezeur en niet reageren op de mail) mij een RMA nummer gegeven, voor mijn mobo en behuizing. Op hoop van zegen en regen dan maar...

• joopschilder
Update: De handel is "onbeschadigd" aangekomen. Ze sturen mij direct een nieuwe behuizing (Antec Three Hundred) en moederbord toe. Jammer van die nieuwe behuizing, maar die gaat direct weer verkocht worden. Die kan je waarschijnlijk morgen vinden op deze site.

[Voor 4% gewijzigd door joopschilder op 20-04-2012 11:10]

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-06 10:54
Dus zo erg was de behuizing ook weer niet beschadigd :?

• joopschilder
Jawel.... De thumbscrew was half naar binnen geslagen,doordat het geheel op zijn rug was neer gegooid. Ik heb dus nu een nieuwe behuizing nieuw in de verpakking staan.

Jammer genoeg hebben ze mij een nieuw moederbord toegestuurd: lees: eerder gebruikt. Ook was hier de lak bij de schroefgaten beschadigd. Er was koelpasta geknoeid op de noordbrug. EN ik twijfel er aan of de fan control functioneert. Hij staat op minimaal 300rpm, terwijl de bios en AIDA mij verteld dat hij op 1.5 tot 2.5k rpm draait. Jammer genoeg ben ik het helemaal zat om weer mijn pc te demonteren, ik kan er nu eindelijk weer achter, na 3 weken vol ongeduld te moeten wachten...

• P van H
  • Niet online
Heb je er al aan gedacht om een shopreview te schrijven hier op Tweakers? Er zijn denk ik genoeg mensen die dit wel interessant zouden vinden om te lezen, en wie weet lezen de mensen van Azerty het ook wel..

• Omnicron
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-10-2018
Ik las vandaag pas. Tja erg laat ik weet het alle ellende die er met deze meuk is ontstaan.
Nu draai ik thuis met een Sabertoorth icm met een I7 2600K en en een 4 tal Corsait dominator reepjes op 1367 Mhz.

Heeft iemand enige aanbevelingen hints. Tips. Om deze bij gebruik van sneller reepjes correct in te stellen ?
Ik meen dat men dan spreekt over bijv de prik en ras/cas latency's ed.
;)

• Omnicron
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-10-2018
Pc info: Asus P67 B3 Core I7 2600K ( 3.4 Ghz) 16 Gig aan geheugen Corsair dominator 1333 C9
Hd6800 ( wordt een Gtx 670 oid) en 120 Gb ssd agility 3 en 4 maal 1.5 Tb Samsung Spinpoint F3
Koeling gebeurd dmv een NZXT controller in een Coolermaster HAF-x

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:51
Omnicron schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 21:13:
Ik las vandaag pas. Tja erg laat ik weet het alle ellende die er met deze meuk is ontstaan.
Nu draai ik thuis met een Sabertoorth icm met een I7 2600K en en een 4 tal Corsait dominator reepjes op 1367 Mhz.

Heeft iemand enige aanbevelingen hints. Tips. Om deze bij gebruik van sneller reepjes correct in te stellen ?
Ik meen dat men dan spreekt over bijv de prik en ras/cas latency's ed.
;)
Zit je wel in het juiste topic? Het ging hier over een BIOSupdate gone bad, en daarna over een behuizing die beschadigd terugkwam van de leverancier ...
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee