Hallo allemaal,
Ik ben bezig met een programma die data uit verschillende excel bestanden leest en uiteindelijk weer samenvoegt in een nieuw bestand. Ik loop hierbij echter vast dat tijdens het lezen een error opkomt. Dit komt waarschijnlijk doordat het bestand wat uitgelezen moet worden te groot is. Ik heb hier al meer over opgezocht en wordt hier niet veel wijzer van.
Tijdens het debuggen gaat alles perfect tot er na een paar minuten verschijnt:
Ik heb hierna iets gevonden genaamd OLEDB, hiermee was ik niet bekend en ik weet ook niet of dit nog recent is dus kopieerde ik de code naar Visual Studio. hierbij geeft MVS aan "Comma, ')', or a valid expression continuation expected." zie onderstaande code:
Mocht iemand een idee hebben hoe dit op te lossen is dan hoor ik die graag! ook ideen om op een andere manier grote .csv bestanden te lezen d.m.v. VB.NET zijn welkom!
Alvast bedankt!
Ik ben bezig met een programma die data uit verschillende excel bestanden leest en uiteindelijk weer samenvoegt in een nieuw bestand. Ik loop hierbij echter vast dat tijdens het lezen een error opkomt. Dit komt waarschijnlijk doordat het bestand wat uitgelezen moet worden te groot is. Ik heb hier al meer over opgezocht en wordt hier niet veel wijzer van.
Tijdens het debuggen gaat alles perfect tot er na een paar minuten verschijnt:
Op de plaats van "RANDOM" staat telkens een andere code.DisconnectedContext was detected
Message: De verbinding met context 0xRANDOM is verbroken. De interfaces uit de huidige context (context 0xRANDOM) worden vrijgegeven. Dit kan leiden tot beschadiging of verlies van gegevens. Als u dit probleem wilt omzeilen, moet u ervoor zorgen dat alle contexten/apartments behouden blijven totdat de toepassing helemaal klaar is met de RuntimeCallableWrappers die staan voor de COM-onderdelen die zich hierin bevinden.
Ik heb hierna iets gevonden genaamd OLEDB, hiermee was ik niet bekend en ik weet ook niet of dit nog recent is dus kopieerde ik de code naar Visual Studio. hierbij geeft MVS aan "Comma, ')', or a valid expression continuation expected." zie onderstaande code:
code:
De error staat bij " Data Source='c:\testfile.xls'; " _1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| Try Dim MyConnection As System.Data.OleDb.OleDbConnection Dim DtSet As System.Data.DataSet Dim MyCommand As System.Data.OleDb.OleDbDataAdapter MyConnection = New System.Data.OleDb.OleDbConnection _ ("provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;" _ " Data Source='c:\testfile.xls'; " _ "Extended Properties=Excel 8.0;") MyCommand = New System.Data.OleDb.OleDbDataAdapter _ ("select * from [Sheet1$]", MyConnection) MyCommand.TableMappings.Add("Table", "TestTable") DtSet = New System.Data.DataSet MyCommand.Fill(DtSet) DataGridView1.DataSource = DtSet.Tables(0) MyConnection.Close() Catch ex As Exception MsgBox(ex.ToString) End Try |
Mocht iemand een idee hebben hoe dit op te lossen is dan hoor ik die graag! ook ideen om op een andere manier grote .csv bestanden te lezen d.m.v. VB.NET zijn welkom!
Alvast bedankt!