Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakje-2018
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:07
Beste medetweakers,

Voor een bedrijfje mag een aantal promotiefilmpje gaan maken die op hun website geplaatst worden. Nu hadden ze nog een camera in de kast liggen een SONY DCR-SR37,deze heeft een film resolutie van 640x480. Is deze resolutie voldoende (ook na het editten van het geschoten material) voor het maken van promotie filmpjes waarbij de bezorging bij klanten opgenomen wordt, de binnenkomst van producten in de hal en georganiseerde evenementen?Of kan er beter voor een hd camera gekozen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Hoe goed is je cameraman... 640x480 is bijna postzegelformaat voor huidige filmpjes.

Het kan als het in 1x goed gaat, je hebt zo goed als geen marge om iets te bewerken en dat te verdoezelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakje-2018
De cameraman heeft nog weinig ervaring met het maken van films, maar ervaring wel met fotograferen :) . Ik verwacht niet dat het beeld er in een keer goed opstaat, vanwege het grote aantal verschillende locaties waar gefilmd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik kijk zelf bijne altijd full screen naar filmpje als het mijn belangstelling heeft. als het dan kutkwaliteit is/wordt is dat wel een beetje een turn off. Zeker in deze tijd.

vga resolutie zijn we al een tijdje geleden gepasseerd

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-06 13:32
Aan de andere kant, veel spul op youtube is ook niet zo'n hoge resolutie en daar zijn ook clips bij waar vele naar gekeken wordt.

Ik zie liever kwaliteit op VGA resolutie dan bagger in full hd

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-06 23:28

Twhomp

Stayin' Alive

En daarbij is het een handycam. Om daar strakke, profi filmpjes mee te maken, nou nee.

Maar als het toch voor een bedrijf is: Waarom huur je geen HD-videocamera voor een dag, inclusief videostatief.

Bijv.
http://www.budgetcam.nl/ of http://www.camalot.nl
50 euro per dag voor een 1080p videocamera, statiefje 20 euro. Geluid apart? 20-30 euro.

Dan ben je met 100 euro erg compleet :)

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakje-2018
Bedankt voor de adviezen.

Een camera huren is opzich een goed idee. Alleen wordt het heel prijzig, omdat er waarschijnlijk veel verschillende ritten naar klanten gefilmd worden. Het kunnen makkelijk 70 filmdagen worden met korte stukjes film :).

Dan ga ik een hd videocamera adviseren. In het highdefinition cameras deel 2 topic zag ik de http://tweakers.net/price...25/panasonic-hc-x900.html voorbij komen.
Lijkt me op het eerste gezicht een leuke camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakje-2018
Het is de Sony HDR-CX570 geworden. De lokale fotowinkel had alleen sony op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Vandaag bij iBood nog tot middernacht voordelige refurbished Kodak Zx3 Full HD pocketcamera's voor 60 euri 't stuk. Ik heb er zelf vorig jaar eentje van gekocht. Doet het op zich prima. Voorbeeldfilmpjes genoeg op YouTube.

Daar kun je er desnoods een paar van kopen. Kun je meerdere camerahoeken tegelijk schieten als daar de mensen voor zijn. Dat geeft meteen een veel professioneler effect als je dat dan monteert.
Pagina: 1