Macbook Pro Problemen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-05 08:35

TheAshcat

Death from Above

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb sinds 2 weken een Macbook Pro 15" (standaard editie) maar ik heb nog wel een paar problemen.

Problemen met extern scherm
Ik heb 'm via DVI aangesloten op een HP X2301. Elke keer als de Mac op sleep gaat blijft het scherm op sleep hangen, het enige wat ik kan doen is de stroom van het scherm halen en hem opnieuw aansluiten. ik wordt hier echt gek van!

Hetzelfde op de TV dus het ligt niet aan het scherm ...

Temperatuur
Het valt mij op dat zelfs met weinig gebruik de Mac nogal heet wordt en kan blazen, de fans stonden zojuist op 4000RPM na een beetje programmeren en internetten! Is dit normaal? :S

Afbeeldingslocatie: http://img19.imageshack.us/img19/1566/schermafbeelding2012033.png

[ Voor 6% gewijzigd door TheAshcat op 31-03-2012 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Adobe Flash gebruikt veel rekenkracht, start Activiteitenweergave, of Activity Monitor op en zet hem op All Processes, en sorteer op CPU gebruik. Zou bijv. ook een brakke driver van een van je devices kunnen zijn.

Kijk in Console.app of je in de logboeken verdachte meldingen langs ziet komen.

Dat je scherm in sleep blijft hangen is vreemd, bedoel je dat je HP en je TV allebei niet meer 'wakker' worden op het moment dat jij je Mac aan zet? Want dat ligt niet aan je Mac, die stuurt gewoon beeld, en de schermen moeten zelf dan wakker worden. Ik heb hier twee Samsungs staan en een Philips en die worden wel allemaal gewoon wakker, via VGA en via DVI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat

TheAshcat

Death from Above

Topicstarter
johnkeates schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 14:34:
Adobe Flash gebruikt veel rekenkracht, start Activiteitenweergave, of Activity Monitor op en zet hem op All Processes, en sorteer op CPU gebruik. Zou bijv. ook een brakke driver van een van je devices kunnen zijn.

Kijk in Console.app of je in de logboeken verdachte meldingen langs ziet komen.
En de 75 graden? Is dit niet al gevaarlijk hoog?
johnkeates schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 14:34:
Dat je scherm in sleep blijft hangen is vreemd, bedoel je dat je HP en je TV allebei niet meer 'wakker' worden op het moment dat jij je Mac aan zet? Want dat ligt niet aan je Mac, die stuurt gewoon beeld, en de schermen moeten zelf dan wakker worden. Ik heb hier twee Samsungs staan en een Philips en die worden wel allemaal gewoon wakker, via VGA en via DVI.
Dit bedoel ik inderdaad.

Als het alleen op mijn HP Beeldscherm was zou het daar aan liggen, maar mijn Samsung SyncMaster P2470HD wordt ook niet wakker.

Misschien een kapotte kabel? Dit zou wel erg vreemd zijn want zowel het verloopstukje als de DVI kabel zijn gloednieuw.

[ Voor 23% gewijzigd door TheAshcat op 31-03-2012 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:24
Betreffende je scherm probleem zou het kunnen zijn dat er een auto-switch tussen de inputs zit waardoor hij op geen van beide op een gegeven moment (met sleep) iets detecteert en dus op slaapstand gaat en als je dan weer input krijgt dat je dan een keer op de input knop moet duwen om hem te laten switchen naar de poort waar dan de input op zit?

Ik weet dat een bepaalde lijn van iiyama en philips dit namelijk hebben

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassoow93
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 00:05
Klinkt best wel gek maar als ik mijn macbook aansluit via DVI en zonder een muis aan te sluiten gaat die bij mij op slaapstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat

TheAshcat

Death from Above

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img845.imageshack.us/img845/4799/heet.jpg

Is dit echt nog normaal? Finder lijkt af en toe op te spelen terwijl er eigenlijk niets gebeurd op de achtergrond. De fans zat zojuist weer een paar keer tussen de 4k - 5k RPM

[ Voor 44% gewijzigd door TheAshcat op 02-04-2012 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 13:09
Je hebt geen Finder plugins zoals TotalFinder of Default Folder X geïnstalleerd staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Open eens een Terminal venster en geef daar het commando:
code:
1
killall Finder

De finder wordt nu herstart. Hou via Activiteitenweergave in de gaten wat de Finder gaat doen met je CPU.

Zie je misschien in je Spotlight vergrootglaasje (rechts boven in het menu) een stipje staan? Dan is Spotlight nog bezig om de schijf te indexeren. Dit kan een poosje duren. Laat het lekker gebeuren want dit is nodig voor fatsoenlijke zoekresultaten. Meestal wordt alleen aan het begin de schijf geïndexeerd en heb je er later geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:32
Als je Mac in slaap valt en hij wordt weer wakker moet deze je beeldschermen automatisch detecteren.

Ik heb zelf een DVI stekker, Signaal van de TV wordt gedetecteerd en TV springt aan :)
Kan het zijn dat bij jou beeldschermen je TV geen stand-by signaal afgeeft aan je mac? Dus als je mac wakker wordt hij het beeldscherm kan detecteren? Veel monitoren en TV's kunnen dit niet en zullen uitblijven. en moet je de MAC actief aangeven dat er een extra scherm kan worden gebruikt.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat

TheAshcat

Death from Above

Topicstarter
To_Tall schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 10:11:
Als je Mac in slaap valt en hij wordt weer wakker moet deze je beeldschermen automatisch detecteren.

Ik heb zelf een DVI stekker, Signaal van de TV wordt gedetecteerd en TV springt aan :)
Kan het zijn dat bij jou beeldschermen je TV geen stand-by signaal afgeeft aan je mac? Dus als je mac wakker wordt hij het beeldscherm kan detecteren? Veel monitoren en TV's kunnen dit niet en zullen uitblijven. en moet je de MAC actief aangeven dat er een extra scherm kan worden gebruikt.
Zowel het nieuwe beeldscherm als de oude TV kunnen dit niet? Nooit problemen gehad met de Windows laptops. (was wel via HDMI).

Het gebeurde zojuist weer. Macbook zit met de DVI kabel aangesloten (lid open), ik ga even weg, laptop op sleep. Ik druk op spatiebalk en de Macbook gaat aan, maar de TV niet, hij kan het gewoon niet zien. DVI kabel er opnieuw in, input veranderen op de monitor helpt allemaal niet.

Het enige wat ik kan doen is de stroom van de monitor afhalen. Daarna doet hij het weer gewoon en ziet hij het beeldscherm. Overigens ziet de Macbook wel dat hij is aangesloten met een beeldscherm. Het inlogscherm staat dan namelijk op het beeldscherm dat ik niet kan zien :S

Update: Met de klep dicht hetzelfde resultaat, beeldscherm wordt niet meer wakker nadat het scherm in slaap is gevallen door de mac...zou het toch de kabel kunnen zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door TheAshcat op 03-04-2012 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 13:42
Heb je een orginele Apple adapter? Of een 3rde partij?

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat

TheAshcat

Death from Above

Topicstarter
SanderPS3 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 20:11:
Heb je een orginele Apple adapter? Of een 3rde partij?
Originele Apple adapter, maar de DVI kabel is van het beeldscherm

[ Voor 9% gewijzigd door TheAshcat op 03-04-2012 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat

TheAshcat

Death from Above

Topicstarter
Update: Ik heb het scherm inmiddels ook met een HDMI kabel > HDMI to DVI Adapter > DVI to Mini DisplayPort Adapter getest.

Het ligt niet aan de DVI kabel in ieder geval, ik ga morgen terug naar de Dixons en ik hoop dat het de DVI > Mini DisplayPort Adapter is ... anders is het misschien toch het scherm/de macbook :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Heb soms ook last van een soortgelijk probleem. Mijn Dell U2311H kwam niet uit sleep, dit lag aan de kabel. MDP -> DP.

Die vervangen en nergens last meer van gehad. Ik zou het even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat

TheAshcat

Death from Above

Topicstarter
Heel vreemd, ik heb een vervangende DVI adapter gekregen en het leek eerst niet te werken. Nu opeens wel! Na een standby gaat alleen het beeld van het HP Beeldscherm aan met het login scherm, wat natuurlijk prima is!

Na inloggen het beeld van de Macbook ook. Is dit de normale gang van zaken? Want ik heb geen idee wat normaal is ;)

Update: Gisteravond had ik nadat ik thuis kwam van m'n werk het weer ... ik ben toch bang dat het de monitor is :(

[ Voor 15% gewijzigd door TheAshcat op 12-04-2012 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:38
Heb je nog steeds last van dit probleem? Ik heb namelijk dezelfde setup, MacBook Pro 17" inch MD - DVI naar HP x2301. Ook die van mij doet vreemd. Het is niet altijd, maar vaak komt de monitor dus niet uit de sleep. Dacht eerst dat het aan Lion lag, maar in Bootcamp doet ie het ook.

Ga de DVI kabel nog vervangen, koppelstuk is gloednieuw, zou het probleem niet moeten zijn. Als dat het niet is ga ik de monitor maar terug brengen. Zonde, want het is verder een prima ding!

Edit:
Na drie dagen kloten heb ik het opgegeven. Heb met veel moeite de monitor kunnen ruilen voor een Samsung Syncmaster CA750 , en naar volle tevredenheid kan ik zeggen. Wel 70 knaken duurder, maar het beeld is beter, in hoogte verstelbaar en geen gekloot met die standbye meer!

[ Voor 28% gewijzigd door M617573 op 13-04-2012 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat

TheAshcat

Death from Above

Topicstarter
Mavado schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 07:47:
Heb je nog steeds last van dit probleem? Ik heb namelijk dezelfde setup, MacBook Pro 17" inch MD - DVI naar HP x2301. Ook die van mij doet vreemd. Het is niet altijd, maar vaak komt de monitor dus niet uit de sleep. Dacht eerst dat het aan Lion lag, maar in Bootcamp doet ie het ook.

Ga de DVI kabel nog vervangen, koppelstuk is gloednieuw, zou het probleem niet moeten zijn. Als dat het niet is ga ik de monitor maar terug brengen. Zonde, want het is verder een prima ding!

Edit:
Na drie dagen kloten heb ik het opgegeven. Heb met veel moeite de monitor kunnen ruilen voor een Samsung Syncmaster CA750 , en naar volle tevredenheid kan ik zeggen. Wel 70 knaken duurder, maar het beeld is beter, in hoogte verstelbaar en geen gekloot met die standbye meer!
Helaas nog wel, ik ga die van mij binnenkort ook maar omruilen denk ik ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizardking77
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-08 11:32

lizardking77

----------------

Ik heb bij een collega dit probleem ook eens gezien en dat werd veroorzaakt doordat OSX Lion dynamisch kan switchen tussen de videokaart. Dit is een bug in osx lion. Via het programma GFXcardstatus kan je de videomodus fixeren en dat wil nog wel eens het probleem oplossen. zie: http://codykrieger.com/gfxCardStatus

i am the lizardking, I can do anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:38
lizardking77 schreef op maandag 16 april 2012 @ 08:19:
Ik heb bij een collega dit probleem ook eens gezien en dat werd veroorzaakt doordat OSX Lion dynamisch kan switchen tussen de videokaart. Dit is een bug in osx lion. Via het programma GFXcardstatus kan je de videomodus fixeren en dat wil nog wel eens het probleem oplossen. zie: http://codykrieger.com/gfxCardStatus
Heb ik ook geprobeerd. Vreemde is natuurlijk wel dat in Bootcamp het probleem zich ook voordoet. In Windows gebruikt de macbook volgens mij alleen de discrete vid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat

TheAshcat

Death from Above

Topicstarter
lizardking77 schreef op maandag 16 april 2012 @ 08:19:
Helaas, dit had ik al een hele tijd terug geprobeerd zonder resultaat.

Edit: Nog terug kunnen brengen, binnenkort een nieuwe. Topic closed wat mij betreft.

[ Voor 8% gewijzigd door TheAshcat op 19-04-2012 11:20 ]

Pagina: 1