Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
Ik heb een popcorn A-300 media player gekocht en daar een Western digital 2TB harde schijf in laten bouwen met typenr WD20EARX.
Ik heb de popcorn met setup assistent geïnstalleerd en heb een werkende verbinding met internet.
Ik kan alleen de ingebouwde harde schijf nergens vinden. De optie lokale media geeft een rood teken dat hij niet te gebruiken is.
Ik kan ook nergens iets vinden om de schijf eventueel te formatteren.

Heb wel m'n externe HD aangesloten die zag ik wel maar geen interne schijf. Doe ik iets verkeerd of wat moet ik nog doen?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik word aardig radeloos na dagen surfen en zoeken.

Groet en alvast bedankt,
Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-06-2012
Hu onder de rij van instellingen kies nmt installeren op je hdd dan gaat deze formatteren duurt wel even 10 min

en klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
kijk even hier dan kom je veel verder lees even door

http://files.syabas.com/p...A-300_UserManual_0212.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank Breins voor je antwoord.
Ik heb die optie volgens mij niet, op pagina 66 staat dat ik in het onderhoudmenu
NMT SEtupwizzard moet aanklikken maar die optie is er dus niet.
Betekent dit dat de schijf niet goed geïnstalleerd is?
Ik heb wel een you tube app kunnen saven, die moet toch ook op die schijf staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
nee eerst naar het onderhoud centrum en dan alles update filmwere ( gaat van zelf } en dan pas nmt }

dan kies je voor 2 opzie in de lijst dan installeert die nmt en dat kan je pas nmt aanklikken

gaat het niet pm dan even je msn dan help ik je er even doorheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pm lukte niet, hij staat in mn profiel

het lukte nl nog steeds niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik ben vandaag weinig thuis dus dan komt er niets van,

Ik heb gister voor de 2de optie in firmware gekozen en dat was terug zetten naar fabrieksinstellingen en dat gaf geen resultaat. Ik zie nog steeds geen NMT.
De gewone firmware is afgelopen zaterdag nog ge-update en er was gister dan ook niets om te updaten.

groet,
Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 18:44

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

jackgo,

Je hebt PM uitstaan in je persoonlijke instellingen. Zet het daar even aan. :)

Daarbij is het niet de bedoeling om te kicken binnen 24 uur, ook al ben je weinig thuis. Zie ook Het algemeen beleid .

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 09:43:
hallo,

ik ben vandaag weinig thuis dus dan komt er niets van,

Ik heb gister voor de 2de optie in firmware gekozen en dat was terug zetten naar fabrieksinstellingen en dat gaf geen resultaat. Ik zie nog steeds geen NMT.
De gewone firmware is afgelopen zaterdag nog ge-update en er was gister dan ook niets om te updaten.

groet,
Jack
oke daar gaat die

klik op setup/ onderhoud/nmt apps/HDD-instalatie kies voor nieuwe setup en volg de aanwijzingen heb geduld als die gaat formatteren klaar is kees

dan ga je naar setup/ onderhoud/mnt App en zet je alles aan

als je klaar ben hoor ik het wel van je
dr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je reactie

Maar ik heb die mogelijkheid niet. Er zit geen optie NMT APPS in onderhoud.
Als ik op firmware update klik wordt er een nr weergegeven voor de firmware versie en er staat ook een kernel versie maar achter NMT versie staat niets.

Alvast bedankt,
Jackgo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19william85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 16:01
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 21:37:
Dank voor je reactie

Maar ik heb die mogelijkheid niet. Er zit geen optie NMT APPS in onderhoud.
Als ik op firmware update klik wordt er een nr weergegeven voor de firmware versie en er staat ook een kernel versie maar achter NMT versie staat niets.

Alvast bedankt,
Jackgo
Je zal eerst de NMT apps moeten installeren voordat je ze kan gebruiken. Pag. 66 van de handleiding die hierboven al een keer is toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 21:37
Wanneer de Popcorn geen harde schijf vindt, kun je inderdaad NMT-apps ook niet installeren.

Is in het hoofdmenu de harde schijf ook niet te benaderen?
Zo niet, dan lijkt de schijf misschien niet goed aangesloten. Controleer alle kabels nog eens goed.
Heb je dit gedaan en werkt het nog steeds niet, probeer de schijf dan eens in een computer te stoppen om te kijken of de schijf goed is.
Kun je de schijf in de computer wel detecteren, formatteer de schijf dan voor de zekerheid (NTFS).
Daarna zou ik de schijf nogmaals in de Popcorn proberen.

Mocht je de schijf nu niet vinden in zowel de Popcorn als de computer, dan lijkt de schijf defect te zijn.

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De popcorn kon inderdaad de harde schijf niet vinden, vanmiddag open geschroefd en harde schijf goed erin geklikt.
Popcorn en ja hoor hij ziet hem. Daarna heb ik dus via onderhoud de NMT applications geïnstalleerd. In de benodigde stappen daarvoor ook de schijf geformatteerd. Dat duurde even en daarna werd keurig het systeem zoals in gebruiksaanwijzing aangegeven opnieuw opgestart.
Alleen ben ik nu tot mijn schrik alles weer kwijt. Ik ben precies op hetzelfde punt als waar ik begon. Zie de harde schijf niet meer en kan ook via onderhoud niet de NMT apps meer zien of installeren.

Ben in staat om nu te gaan gooien met dat ding. Wordt nu de euforie eerder vandaag nu wanhopig.

Groet,
jackgo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:13

zwik

randomized

Is het inmiddels gelukt? Ik zit met hetzelfde probleem :) . Hoewel ik een 3TB Seagate heb (pricewatch: Seagate Barracuda ST3000DM001, 3TB).

De schijf is prima zichtbaar in Mac OS X en Windows wanneer ik de blauwe USB kabel gebruik van de Popcorn naar een computer. Zelfs wanneer ik de schijf opnieuw formateer (FAT, NTFS, HFS), verschillende schijfindelingen probeer (MBR, GPT) en de Popcorn daarna opnieuw start (power button lang inhouden) is deze niet zichtbaar... De enige optie die ik over heb is om de schijft EXT3 te formatteren.

Zoals hierboven ook beschreven is, de optie om de NMT apps te installeren in het maintenance menu is gewoon niet beschikbaar.

[update]
Het is inmiddels gelukt door de schijf zelf EXT3 te formatteren met behulp van een Linux installatie en de blauwe USB kabel. Hierna kwam de optie om de NMT apps te installeren in het maintenance menu.

[ Voor 12% gewijzigd door zwik op 23-04-2012 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog even een update

de problemen met het vinden van de schijf kwamen omdat Popcorn niet alle harde schijven ondersteund, de western digital is niet compatible met popcorn. Met een ander merk (weet helaas het merk niet meer) ging het meteen goed.
Pagina: 1