Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuw gebouwde pc wil niet aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

gisterenavond fanatiek begonnen met mijn computer te bouwen, ging allemaal voorspoedig. (dacht ik )
nu wou ik hem gisteren aan zetten en toen gebeurde er dit YouTube: PC.MOV .actie op 15 sec

vanmorgen alles losgehaald en opnieuw aangesloten maar hetzelfde probleem doet zich voor.

een stekker die uit de voeding komt is over, ik heb ook geen idee waar die moet.
de mobo en cpu voeding zijn aangesloten, en ook de power en reset buttons zijn goed aangesloten.
er zit ook een temparatuursensor in met een regelbare fan. deze moet je aansluiten met een kabel met meerdere aansluitpunten, die eindigt in de voeding. er zit ook een 4 pins aansluiting op voor het mobo (denk ik)
word deze ook aangesloten? hij krijgt al stroom van de voeding.

in de voeding zit de videokaart, ssd, brander/lezer, fans to fan controller.

min computer bestaat uit de volgende componenten.

ocz mod-extreme pro 600 watt
sparkle gtx 570
core I5
hyper tx3
zalman z9 (kast)
g.skill ripjaws 8gb

weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn?

• Eguna
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-10 10:27

Eguna

AMD is liev

Heb je wel de extra voedingskabel, meestal tussen CPU en connectors aangesloten?

My life for hire!

Verwijderd

Topicstarter
Eguna schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 13:43:
Heb je wel de extra voedingskabel, meestal tussen CPU en connectors aangesloten?
er is dus een kabel over die uit de voeding komt. de andere 2 gaan direct op het mobo.
1 als hoofdvoeding(die grote stekker met dat kleine blokje ernaast. en er is er een die op de cpu voeding gaat

wat jij zegt zou dus kunnen alleen waar moet ik nu dan kijken.

Verwijderd

Topicstarter
is niet alles kapot dan nu.

ik hoor heel de tijd in mijn achterhoofd noob noob noob

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:06
Ik zou nog niet zo snel kortsluiting roepen, daarvoor zie je gewoon niet genoeg.

Heb je afstandbusjes tussen de kast en het moederbord (dus die dingen die voorkomen dat de onderkant van het moederbord de kast raakt?
Heb je vooraf gecontroleerd of er niet teveel van die busjes gemonteerd zijn? Per gat op het moederbord heb je zo'n ding nodig, en vooral niet meer dan dat!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 13:52:
[...]

Nee meestal niks omdat de voeding een korstsluitbeveiliging heeft, dan zie je precies dit dus. Je doet de PC aan en direct schakelt de kortsluitbeveiliging in de voeding de PC weer uit.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-11 21:06
Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 13:17:
min computer bestaat uit de volgende componenten.

ocz mod-extreme pro 600 watt
sparkle gtx 570
core I5
hyper tx3
zalman z9 (kast)
g.skill ripjaws 8gb

weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn?
Wat voor moederbord hebt je?
Dat is toch wel het belangrijkste onderdeel in de hele mikmak.
Dan kunnen we je meteen vertellen of je een stekkertje vergeten bent.

zoiso is stap 1: PC in elkaar zetten buiten de kast.
Dus moederbord plat om je tafel leggen (boek eronder ofzo, anders kun je je gfx kaart niet aansluiten)
Eerst alleen de gfx kaart en voeding aansluiten, kijken of hij iets doet.
Daarna 1 voor 1 de HDD, en andere hardware aansluiten.

Werkt het met al je hardware nog steeds, dan heb je iets niet goed ingebouwd.

[ Voor 27% gewijzigd door RocketKoen op 31-03-2012 15:47 ]

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Topicstarter
als moederbord heb ik een msi z68a-g43.
ik ga hem nu weer helemaal demonteren en overnieuw beginnen.
het mobo staat op metalen afstandhouders, an dat het probleem zijn.

Verwijderd

Topicstarter
RocketKoen schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 15:44:
[...]

Wat voor moederbord hebt je?
Dat is toch wel het belangrijkste onderdeel in de hele mikmak.
Dan kunnen we je meteen vertellen of je een stekkertje vergeten bent.

zoiso is stap 1: PC in elkaar zetten buiten de kast.
Dus moederbord plat om je tafel leggen (boek eronder ofzo, anders kun je je gfx kaart niet aansluiten)
Eerst alleen de gfx kaart en voeding aansluiten, kijken of hij iets doet.
Daarna 1 voor 1 de HDD, en andere hardware aansluiten.

Werkt het met al je hardware nog steeds, dan heb je iets niet goed ingebouwd.
dat is een goede tip, dus eerst de voeding aansluiten op de mobo en videokaart en dan aanzetten?
als het werkt het volgende aansluiten

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-11 18:44

hostler

Yeahhh dude!

Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 16:06:
[...]

dat is een goede tip, dus eerst de voeding aansluiten op de mobo en videokaart en dan aanzetten?
als het werkt het volgende aansluiten
Volgorde maakt niets uit.

Pak een boek, of je mobo doos, en leg je mobo er op (met CPU en koeler ofc). Prik je ram erin, grafische kaart er op en dan de voeding aansluiten.

Heb je eigenlijk wel gecontroleerd of je niet per ongeluk pinnetjes in je socket hebt gesloopt?

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-10 14:49
fannetje draait een fractie als je:
* voeding loskoppelt
* pc aan probeert te zetten (dus restspanning flusht)
* voeding weer vastkoppelt
* pc probeert aan te zetten
?

dan zou het wel eens kunnen zjin dat je je geheugenmodules niet goed vast hebt gezet, of dat je cpu pinnetjes hebt verbogen, of dat je videokaart niet genoeg voeding krijgt. de eerste 2 zijn makkelijk te controleren, en de laatste .. zet de videokaart eens op zn eigen voedings'rail'.

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-11 08:55
Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 13:52:
[...]

ik hoor heel de tijd in mijn achterhoofd noob noob noob
Nee, dan is niet alles kapot, want op dat moment loopt er alleen een hoge stroom op de plek van kortsluiting en daar zal de boel dan eventueel doorbranden.

Verwijderd

Topicstarter
nou de processor ga ik dan zo maar controleren..

@drclaw, als ik de pc aan wil zetten dan slaat ie een fractie van een seconde aan.
ook het geheugen zal ik even gaan controleren.

wat bedoel je met de voedingsrail?

edit: processor is in orde, en ik heb het geheugen erop nieuw ingedrukt

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2012 16:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
zojuist heb ik het mobo uit de kast gehaald en en op de verpakking gelegd.
ik heb hem aangezet met de videokaart en het RAM geheugen. maar hij doet nog steeds niet meer dan voor een seconde aanspringen.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:36

D4NG3R

kiwi

:)

In dat geval zou ik even kijken hoe het met de pinnen op je mobo zit waar je CPU op rust.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-11 20:51
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad met een zelfbouw pc. Ik dacht ook aan kortsluiting. Bleek achteraf dat de geleverde voeding, een Be Quiet DarkPower Pro defect geleverd was. Probeer eens een andere voeding.

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 17:09:
In dat geval zou ik even kijken hoe het met de pinnen op je mobo zit waar je CPU op rust.
heb ik gedaan en alles ziet er netjes uit

Verwijderd

Topicstarter
et36s schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 17:12:
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad met een zelfbouw pc. Ik dacht ook aan kortsluiting. Bleek achteraf dat de geleverde voeding, een Be Quiet DarkPower Pro defect geleverd was. Probeer eens een andere voeding.
kan ik de voeding niet testen?

Verwijderd

Dat kan, dan moet je 2 pinnetjes met elkaar kortsluiten heb ik ook eens gedaan om te testen, kan je zo niet vertellen welke uit mijn hoofd, misschien iemand anders hier wel en anders google zeker.

Verwijderd

Topicstarter
YouTube: pc wil niet

dit gebeurd er dus als ik de mobo en videokaart opelkaar aansluit.

ik denk ook dat het aan de voeding ligt misschien.
ik heb een groene met een zwarte verbonden(ergens gelezen)
en de lezer/brander aangesloten. ook deze sprong heel even aan en toen was het weer klaar

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2012 17:42 ]

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-11 18:44

hostler

Yeahhh dude!

Heb je niet de mogelijkheid om een andere voeding te proberen? Dan weet je het iig zeker...

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-11 08:55
Kun je ook niet even fatsoenlijke foto's posten van je moederbord waarop we goed kunnen zien hoe de voedingskabels zitten?

Verwijderd

Topicstarter
zojuist heb ik deze test gedaan. http://www.ocztechnologyf...roblematic-power-supplies

hij deed niks, ik heb de lezer/brander aangesloten en de ssd en een fan maar er gebeurde helemaal niks

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-11 13:58
Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 18:14:
zojuist heb ik deze test gedaan. http://www.ocztechnologyf...roblematic-power-supplies

hij deed niks, ik heb de lezer/brander aangesloten en de ssd en een fan maar er gebeurde helemaal niks
Dan zou ik een andere voeding proberen, het lijkt erop dat deze kaduuk is.

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Verwijderd

Topicstarter
a die heb ik helaas niet. het word wachten tot woensdag, dan kan ik hem omruilen bij azerty.

ik ben eigenlijk wel blij dat het de voeding is, ik begon ontzettend te twijfelen of ik
het allemaal wel goed had gedaan. want zo moeilijk vond ik het niet.

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik weet precies waar ik mee bezig ben en vind me zelf door mijn ruime ervaring met andere electronica handig en kundig genoeg om zelf te bouwen. Niettemin heb ik dit bouwen nooit zelf gedaan. Je zoekt je het schompes als je toch iets vergeet waardoor "hij het niet doet" etc. Reden voor mij om steeds opnieuw een wensenlijstje te maken en daarmee naar een goede PC-winkel te gaan. Laten samenstellen (ongeveer 50 euro montagekosten) of een aanbieding die heel dicht in de buurt van mijn wensen komt. Voordeel is garantie op de hele computer en geen frustraties. Heb ik best 50 euro voor over.
Pagina: 1