JelkeS schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 13:19:
Hallo,
Ik kan binnenkort een nieuwe telefoon kopen en ik zit te twijfelen tussen de HTC Titan en de Nokia Lumia 800. Ik had 1 vraagje over de Music Player. Ik las laatst dat de Nokia Lumia 800 een update had gekregen die meer bass toevoegde. Hoe zit het met de bass van de HTC Titan? Want ik heb een lange reistijd naar school en stage enzo en ik luister dan nogal wat muziek en hou vooral van de bass in de muziek en vind dit haast wel een must Dus mijn vraag is: Zit er veel verschil tussen die 2 telefoons?
Zijn er ook nog meer dingen waar ik op moet letten tussen die keuze uit deze 2 toestellen?
Als je de geluidsqualiteit en bass echt zo belangrijk vind, dan heb je waarschijnlijk al een koptelefoon die dusdanig goed is dat beide toestel voldoen.
Zeg je daarentegen alleen dat je het belangrijk vind, maar luister je je muziek altijd door oortjes van < € 100,00 dan moet je inderdaad maar eens met je oortjes naar de winkel gaan en vragen of je het mag testen.
Houd er bij de Titan wel rekening mee dat je hem amper kunt bedienen tijdens het fietsen of auto rijden. Ik heb grote handen, maar alles mbt typen doe ik toch echt met 2 handen. De Lumia 800 vind ik echter weer veel te klein en sowieso een veel te gierig toestel. De batterij is 1 punt, maar hij heeft bijvoorbeeld ook geen FFC. En daarnaast miste er nog wat dingetjes die ik toch vrij standaard vind op een telefoon tegenwoordig.
Ook meen ik ergens gelezen te hebben dat de Titan een beter scherm heeft. Bij de Lumia's was het zo dat zwart wel echt zwart was (ClearBlack noemen zij hun schermen toch?), maar wit was niet echt wit, terwijl bij de Titan zwart echt zwart is en wit is ook echt wit. Alle kleuren zien er verder ook super mooi op.
Ander puntje voor de Lumia is 'helaas' (voor de niet-Lumia's) dat het een Nokia is. Nokia Music, Nokia Drive en de andere apps die door Nokia gemaakt zijn kunnen mij gestolen worden, maar er komen ook 25 EA Games aan die eerst 3 (of 6?) maanden alleen op Nokia's werken. En volgens mij las ik ook ergens dat er wel eens gewone apps (geen games) uitkomen die alleen voor Nokia gemaakt zijn, maar niet door Nokia.
Ik heb een slecht voorgevoel hierover dat de verhoudingen in de toekomst nog schever getrokken gaan worden en baal er dus ook van dat MS dit toestaat.
HTC heeft wel leuke camera-opties toegevoegd, zoals burst opnames en panora foto's, die beiden goed werken. En er zijn nog wat HTC apps, waarvan alleen de HTC Hub (het weer) echt noemenswaardig is, denk ik. Maar die apps zullen Nokia gebruikers weer niet missen, lijkt me.
En de Titan is iets sneller qua cpu. Ik heb er nog geen praktijktests van gezien, maar in theorie zou die 1.5 Ghz vs 1.4 Ghz dus 7% sneller moeten zijn. Er zijn nog aardig wat apps die nauwelijks geoptimaliseerd zijn en dus veel van de cpu vreten, zoals WA. Maar hoe groot het verschil in de praktijk is weet ik dus niet,.
Conclusie: Een Nokia Titan zou het beste zijn
(Is dat niet de Lumia 900 dus?)