Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelkeS
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-07-2021
Hallo,

Ik kan binnenkort een nieuwe telefoon kopen en ik zit te twijfelen tussen de HTC Titan en de Nokia Lumia 800. Ik had 1 vraagje over de Music Player. Ik las laatst dat de Nokia Lumia 800 een update had gekregen die meer bass toevoegde. Hoe zit het met de bass van de HTC Titan? Want ik heb een lange reistijd naar school en stage enzo en ik luister dan nogal wat muziek en hou vooral van de bass in de muziek en vind dit haast wel een must Dus mijn vraag is: Zit er veel verschil tussen die 2 telefoons?

Zijn er ook nog meer dingen waar ik op moet letten tussen die keuze uit deze 2 toestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 17:13
JelkeS schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 13:19:
Hallo,

Ik kan binnenkort een nieuwe telefoon kopen en ik zit te twijfelen tussen de HTC Titan en de Nokia Lumia 800. Ik had 1 vraagje over de Music Player. Ik las laatst dat de Nokia Lumia 800 een update had gekregen die meer bass toevoegde. Hoe zit het met de bass van de HTC Titan? Want ik heb een lange reistijd naar school en stage enzo en ik luister dan nogal wat muziek en hou vooral van de bass in de muziek en vind dit haast wel een must Dus mijn vraag is: Zit er veel verschil tussen die 2 telefoons?

Zijn er ook nog meer dingen waar ik op moet letten tussen die keuze uit deze 2 toestellen?
Ik zou voor de titan gaan, lumia heeft nog veel problemen wat betreft de accuduur, daarbij is het geluid van de titan van huis uit al top. En persoonlijk hou ik van een groot scherm :) en anders nog heel even geduld opbrengen voor de lumia 900 :)

[ Voor 3% gewijzigd door dave1972 op 30-03-2012 13:34 ]

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Precies. We hebben hier een LG Omnia7 en een Titan in huis... Zodra* de Nokia 900 hier leverbaar wordt, ruil ik de LG in. Grotere schermen zijn verslavend! (Net als bij TV's :) )

* Tenzij tegen die tijd WP8 er al bijna is, natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:13
@dave1972

Nadeel? Voordeel zul je bedoelen, want een toestel root-en is nou niet bepaald beter voor de beveiliging. Als gewone gebruiker dus een voordeel :)

Weet trouwens iemand waar de release notes altijd te vinden zijn van HTC updates? Ik zoek me gek, maar vind ze nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeGerrit
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 12:51

vandeGerrit

Well, this can't be right

Hoe zit het met de bass van de HTC Titan? Want ik heb een lange reistijd naar school en stage enzo en ik luister dan nogal wat muziek en hou vooral van de bass in de muziek en vind dit haast wel een must
De HTC Titan heeft laatst ook en update gehad met verbeteren van de sound enchancer, en naar mijn idee had deze wat meer bas in zich. Ik luister meestal in de auto, die redelijk clean staat afgesteld, en ik vond dat er teveel bas was. Staat nu weer op no effect. Maar goed dat is een persoonlijke mening.

Kan niet niet even je oordopjes meenemen, en gewoon in een phone store even luisteren naar de radio en er even mee spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brecht Laitem
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06-2024
Hallo,

Ik heb een titan en mij collega heeft een lumia 800. Sinds de laatste nokia update is het probleem van de batterij wel duidelijk verminderd, maar de titan heeft toch nog altijd een langere accuduur.

De titan is qua looks niet zo mooi in vergelijking met de lumia, dus dat kan eventueel een overweging zijn om voor de lumia te gaan.

Wil je een groot scherm dan kies je best voor de titan. Hij ligt voor zijn grote wel goed in de hand, maar hem bedienen met 1 hand is toch niet altijd gemakkelijk.

Ik zou dus vooral mijn keuze laten afhangen op batterijduur en op handeling van het toestel. Bij beide toestellen is de bas goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Hallo,

Als je de geluidsqualiteit en bass echt zo belangrijk vind, dan heb je waarschijnlijk al een koptelefoon die dusdanig goed is dat beide toestel voldoen.

Zeg je daarentegen alleen dat je het belangrijk vind, maar luister je je muziek altijd door oortjes van < € 100,00 dan moet je inderdaad maar eens met je oortjes naar de winkel gaan en vragen of je het mag testen.

Houd er bij de Titan wel rekening mee dat je hem amper kunt bedienen tijdens het fietsen of auto rijden. Ik heb grote handen, maar alles mbt typen doe ik toch echt met 2 handen. De Lumia 800 vind ik echter weer veel te klein en sowieso een veel te gierig toestel. De batterij is 1 punt, maar hij heeft bijvoorbeeld ook geen FFC. En daarnaast miste er nog wat dingetjes die ik toch vrij standaard vind op een telefoon tegenwoordig.

Ook meen ik ergens gelezen te hebben dat de Titan een beter scherm heeft. Bij de Lumia's was het zo dat zwart wel echt zwart was (ClearBlack noemen zij hun schermen toch?), maar wit was niet echt wit, terwijl bij de Titan zwart echt zwart is en wit is ook echt wit. Alle kleuren zien er verder ook super mooi op.

Ander puntje voor de Lumia is 'helaas' (voor de niet-Lumia's) dat het een Nokia is. Nokia Music, Nokia Drive en de andere apps die door Nokia gemaakt zijn kunnen mij gestolen worden, maar er komen ook 25 EA Games aan die eerst 3 (of 6?) maanden alleen op Nokia's werken. En volgens mij las ik ook ergens dat er wel eens gewone apps (geen games) uitkomen die alleen voor Nokia gemaakt zijn, maar niet door Nokia.
Ik heb een slecht voorgevoel hierover dat de verhoudingen in de toekomst nog schever getrokken gaan worden en baal er dus ook van dat MS dit toestaat.

HTC heeft wel leuke camera-opties toegevoegd, zoals burst opnames en panora foto's, die beiden goed werken. En er zijn nog wat HTC apps, waarvan alleen de HTC Hub (het weer) echt noemenswaardig is, denk ik. Maar die apps zullen Nokia gebruikers weer niet missen, lijkt me.

En de Titan is iets sneller qua cpu. Ik heb er nog geen praktijktests van gezien, maar in theorie zou die 1.5 Ghz vs 1.4 Ghz dus 7% sneller moeten zijn. Er zijn nog aardig wat apps die nauwelijks geoptimaliseerd zijn en dus veel van de cpu vreten, zoals WA. Maar hoe groot het verschil in de praktijk is weet ik dus niet,.

Conclusie: Een Nokia Titan zou het beste zijn :+
(Is dat niet de Lumia 900 dus?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 17:13
nee want dat word een 4 of 4.3 inch ( weet ik niet zeker) en zeker geen 4,7 :p

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelkeS
Bedankt voor alle reacties. Volgens mij liggen de telefoons redelijk dicht bij elkaar. Ik denk dat de keuze snel gemaakt is als ik moet kiezen tussen een 3,7 inch scherm en een 4,7 inch scherm. Dan wordt het de HTC Titan.

Ik heb ze een tijdje geleden allebei al vergeleken in de winkel alleen de geluidskwaliteit kon ik helaas niet testen omdat ze allebei uit stonden. Maar ga vanmiddag nog weer kijken bij de Media Markt enzo, daar staan de toestellen meestal wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

dave1972 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 19:47:
De Lumia 900 krijgt een 4,3 inch scherm. Andere/grotere formaten van Nokia verwacht ik in ieder geval niet voor de release van WP8. De Lumia 900 komt als het goed is binnen nu en zes weken i nde winkels. In Amerika vanaf volgende week! :P

[ Voor 14% gewijzigd door PaT op 31-03-2012 12:19 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:12
Camera van de Titan is gewoon echt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelkeS
Ik heb gisteren helaas niet met de Titan kunnen spelen bij de Media Markt, omdat die daar weg was. Ik heb nog wel weer de groottes van de telefoons kunnen vergelijken en met m'n huidige telefoon (Nokia E72) maar de Titan is wel erg groot :p

Maar ik ga toch voor de HTC Titan, ik denk dat ik jullie maar op jullie woord moet geloven dat de geluidskwaliteit goed is haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
WingsOfFury schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 19:07:
Ook meen ik ergens gelezen te hebben dat de Titan een beter scherm heeft. Bij de Lumia's was het zo dat zwart wel echt zwart was (ClearBlack noemen zij hun schermen toch?), maar wit was niet echt wit, terwijl bij de Titan zwart echt zwart is en wit is ook echt wit. Alle kleuren zien er verder ook super mooi op.
De Lumia 710 heeft een ClearBlack scherm, de 800 echter heeft Amoled, volgens veel mensen de mooiste schermen, die er zijn, zwart is diepzwart, maar soms is de kleurweergave wel wat overdreven en wit is idd, vooral wanneer je vanuit een hoek kijkt, soms wat roze-achtige of gelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
dave1972 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 19:47:
Dat weet ik, maar zie ik als een verbetering. Zoals ik al in mijn "betoog" aangaf is een Titan niet te bedienen met 1 hand tijdens het fietsen of autorijden. Dus dat de 900 een 4.3" scherm krijgt zie ik als verbetering.
Marly schreef op zondag 01 april 2012 @ 16:00:
De Lumia 710 heeft een ClearBlack scherm, de 800 echter heeft Amoled, volgens veel mensen de mooiste schermen, die er zijn, zwart is diepzwart, maar soms is de kleurweergave wel wat overdreven en wit is idd, vooral wanneer je vanuit een hoek kijkt, soms wat roze-achtige of gelig.
En die van de Titan verkleurd onder geen enkele kijkhoek. Ik heb geen idee meer waar ik het heb gehoord, maar ergens in een review heb ik gehoord (filmpje) of gelezen dat het scherm van de Titan beter is.

Ook vrienden van mij met iPhone 4's waren erg onder de indruk van het Titan scherm qua kleuren en formaat. Totdat ik een keer een foto wilde bekijken waarbij het nummerbord van een auto op de Titan niet te lezen was en op de iPhone 4 wel, maar dit heeft met de resolutie en PPI te maken, niet met de kleuren :+

En ja, zeker wel wordt ook het 800 scherm ClearBlack genoemd:
Weergavetechnologie
Corning® Gorilla® Glass
AMOLED
ClearBlack
Gebogen glas
http://www.nokia.com/nl-n...n/lumia800/specificaties/

Titan heeft een IPS paneel, dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Tja, een scherm is ook vaak een kwestie van smaak, zoals ik in mijn eerdere post al schreef, zijn er veel mensen, die de Amoled schermen 't mooist van allemaal vinden, vooral bij de weergave van foto's, persoonlijk vind ik de kleurverzadiging iets te overdreven, juist bij foto's. Mijn man heeft een Titan en ik vind die kleuren werkelijkheidsgetrouwer.
Tegen de scherpte van de iPhone 4(S) kan het scherm van de Titan idd niet op, maar dat kunnen de Amoled schermen ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het grootste probleem bij amoled schermen zit 'm in het weergeven van puur wit. Dat kunnen ze gewoon niet. Ben benieuwd of de Luma 900 hierin vooruitgang boekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:56
Over de wit-waarden weet ik niets maar het scherm van de Lumia 900 zou scherper moeten zijn door de conventionele RGB indeling ipv de RGBG indeling op het AMOLED scherm van de Lumia 800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• podvizsen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-09 19:34
Ik heb zelf een Titan een ben er zeer tevreden mee. Het scherm is prima en van de lage resolutie op zo'n klein scherm merk je ook niet veel. De camera is ook een stuk beter dan die van het gemiddelde HTC- toestel. De grote van het scherm is voor mij zeker nog niet te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben wel heel erg benieuwd naar de Lumia 900. Wanneer is de echte release datum in de Nederlandse winkels?
Pagina: 1