Apple thuisdeling valt steeds weg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:17

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Topicstarter
Een kennis heeft een NAS met itunes server gekoppeld via het netwerk aan een mac mini.
Deze bediend hij met een iPod touch via de remote app. Hij kan dan met de remote app via de itunes-library van de mac mini de NAS benaderen en zo muziek luisteren zonder beeldscherm of toetsenbord aangesloten te hebben.

Dit is allemaal binnen een thuisnetwerk.

Helaas krijgt hij op de vreemdste momenten de melding van de remote app dat hij de thuisdeling in moet schakelen, en is het systeem dus onbedienbaar. De mac mini en de NAS zijn dan wel zichtbaar op het netwerk en via VNC of schermdeling prima te benaderen. Het netwerk ligt dus niet plat en heeft voldoende snelheid.

iTunes, de iPod en de mac mini zijn allemaal up2date.

Rebooten van de mac mini en iPod heeft geen voorspelbaar effect en is vaak niet de oplossing. Het opnieuw instellen van de thuisdeling geeft ook niet de oplossing (en is bovendien erg omslachtig omdat er dan elke keer een toetsenbord en monitor gezocht en aangesloten moeten worden op de mac mini) en het probleem herstelt zich tot nu toe vanzelf, maar dat kan best uren duren.

Heeft er iemand advies in welke hoek dit probleem kan ontstaan?

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:18

lordsnow

I know nothing

Hoe ziet het netwerk er uit? Welk merk/model router, etc., en is het bedraad, draadloos, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:17

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Topicstarter
gezamelijk internet van het huis (192.168.2.x) -> Netgear WNR2000V3 (192.168.1.x) -> NAS (bedraad), PC (bedraad), Mac Mini (draadloos 2.4Ghz)

ontvangs op mac mini is dus prima, netwerk is ook altijd intact. je kunt gerust een film van de NAS naar de mac mini kopieren en toch verliest de thuisdeling zijn verbinding/instelling. het probleem is hetzelfde als deze persoon heeft

https://discussions.apple.../2599137?start=0&tstart=0

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venzent
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-10 09:07
Ik heb ook het probleem dat mijn thuisdeling steeds wegvalt op mijn ATV2. Itunes Library staat op een iMac. Het "grappige" is, is dat ik momenteel (gedwongen door dit probleem) nog steeds op 10.6.8 (Snow Leopard) draai en geen problemen heb. Het probleem ontstaat als ik upgrade naar Lion of zelfs Mountain Lion DP2.
Via het Macwereld forum begreep ik van iemad die soortgelijke wazige wifi problemen had, dat het aan z'n Sitecom AP lag (welke ik ook heb)...Van het weekend maar ff een Airport aanschaffen en kijken of dan het probleem weg is.
Het is iig het enige waar niks aan gewijzigd is in de periodes dat ik de problemen had, dus is het proberen waard.