[Office 2010] Start niet op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-07 02:48
Hallo mensen,

Omdat mijn laptop steeds langzamer werd, heb ik gisteren even een schone installatie gedraaid van Windows 7. Alles leek het perfect te doen, echter loop ik tegen een probleem aan met mijn Office 2010 pakket.

De installatie ging zonder problemen, alleen wanneer ik bijvoorbeeld Word 2010 wou openen verscheen er een venster waarin Microsoft Office werd geconfigureerd. Als hij klaar was met configureren, werd Word nog steeds niet geopend. Als je dan nogmaals Word 2010 opent, begint het verhaaltje gewoon weer opnieuw. Ditzelfde gebeurde ook met de andere pakketten binnen Office 2010.

Als ik Word direct opent vanuit zijn installatie directory, dan werkt(e) het wel naar behoren. Ook PowerPoint functioneerde op deze manier, alleen Excel gaf direct een DLL error aan (XLLEX.dll, hier kom ik later op terug). Wanneer ik direct een Word document wou openen, kreeg ik wederom het scherm wat hierboven ook is beschreven. Alleen verscheen hier wel een error melding, namelijk "Fatal error during installation". Het leek er dus op dat snelkoppelingen niet functioneren en dat directe "links" bijna helemaal functioneren.

Op Google vond ik redelijk veel oplossingen als ik zocht op de "Fatal error" en de "XLLEX.dll" melding, zo heb ik o.a. de volgende oplossingen geprobeerd:
  • Office 2010 verwijderen doormiddel van Microsoft Fix It applicatie en daarna Ccleaner draaien. En dan Office herinstalleren.
  • Rechten aanpassen in het register.
  • XLLEX.dll verwijderen zodat Excel hem zelf kon aanmaken.
  • XLLEX.dll kopiëren van een andere computer en die gebruiken.
  • Regels toevoegen in het register.
  • Via internet een MSDN ISO gedownload en geinstalleerd met mijn officiële Office licentie (voor het geval dat het aan mijn DVD lag).
  • Windows clean starten
Al deze oplossingen hebben niet geholpen, toen zag ik dat Windows Update een aantal updates klaar had staan voor Office. Deze heb ik geïnstalleerd, want misschien loste dit het probleem op. Maar helaas, er werkt nu nog dan in het begin. De meldingen als ik de snelkoppelingen gebruik zijn nog hetzelfde, er verschijnt een melding en die verdwijnt als hij klaar is met controleren. Bij het openen van een documenten, verschijnt ook dezelfde melding als wat hierboven staat. Excel heeft ook nog steeds dezelfde XLLEX.dll error.

Het openen van PowerPoint en Word via de installatie directory, werkt nu alleen niet meer. Er verschijnt dan de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/1zcplbn.png

Mijn vraag aan jullie is nu of jullie nog een oplossing weten. Want volgens mij kan ik beter Windows opnieuw installeren en het nogmaals proberen (vreemde is dat het altijd heeft gewerkt, het is niet de eerste keer dat ik mijn laptop opnieuw installeer).

In ieder geval alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Mijn Game Collectie Pagina en Mijn Projecten Pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Meestal is het inderdaad dat office geen rechten heeft tot zijn instellingen wegschrijven.

Om dat te voorkomen:
- Verwijder office nogmaals met de fixit
- Verwijder de registermappen HKLM\Software\Microsoft\Office en hetzelfde voor HKCU
Indien 64bit windows maar 32bit office ook HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Office en hetzelfde voor HKCU
- Verwijder alle vormen van beveiligingssoftware
- En de rest van niet essentiele software/services tijdelijk uitschakelen met msconfig

en dan natuurlijk weer terug installeren

Probeer ook eens de winword.exe run as admin te doen

[ Voor 21% gewijzigd door defusion op 31-03-2012 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
Bedankt voor je antwoord!

Maar helaas helpt dit ook niet, mijn Avast volledig verwijderd en ook andere software/services uitgezet. Registermappen verwijderd (HKLM\Software\Microsoft\Office kon ik alleen niet verwijderen, maar er stonden verder geen keys meer in), maar heb hetzelfde probleem als eerst.

Winword.exe kan ik wel (weer) opstarten, maar openen via een document geeft hetzelfde probleem aan "Fatal error....".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Probeer het eens vanuit een nieuw admin account en activeer niet gelijk tijdens de installatie. Die foutmelding hierboven lijkt erop dat je licentie niet geldig is. Let er wel op dat een MSDN installatie normaal gesproken alleen met een MSDN license werkt, hetzelfde geldt voor de retail versie. Waar heb je de retail vandaan? Je kunt eens kijken of de eval versies hier wel met je licentie werken: http://office.microsoft.com/en-us/try/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
@Wagenveld, de licentie die ik heb komt gewoon uit de winkel (oftewel retail versie). Ik zal eens de trial downloaden van de Microsoft site en die eens proberen, alleen dan zonder activatie zoals je aangaf.

EDIT: de trial versie geeft eigenlijk direct aan dat er nog een versie aanwezig is op de PC. Terwijl Fix It applicatie van Microsoft niets meer kan vinden.

Defusion en Wagenveld, nogmaals bedankt voor jullie hulp. Maar ik installeer Windows wel even opnieuw, kijken of het dit keer wel lukt :)

EDIT2: Kan een slotje op, Windows opnieuw geïnstalleerd en nu werkt het allemaal wel in 1x. Nogmaals bedankt Defusion en Wagenveld 8)

[ Voor 54% gewijzigd door G-Meister op 31-03-2012 15:48 ]