Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaphek
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-07-2022
Ik heb een Asus V6-P8H61ELX (LGA1155) barebone waarvan de temperatuur van het moederbord met een I5-2500 processor volgens speccy 60 en aida64 67 graden is in ruststand.
De CPU zit zo tussen de 22 en 28 graden in ruststand.

Is 67 graden niet veel te hoog ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:35
Hoe meet je de temperatuur? in de bios?

Externe applicaties geven soms verkeerde temperaturen weer misschien is het net omgedraaid, 66 voor cpu & 22 voor moederbord bv.

[ Voor 62% gewijzigd door Icekiller2k6 op 31-03-2012 09:29 ]

Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In mijn ervaring worden de tempsensors op Asusborden lang niet altijd goed uitgelezen. Geen idee of die dingen bij de nieuwe ook zo moeilijk zijn, maar je zou het altijd kunnen meten met een losse thermometer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaphek
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-07-2022
Ik heb zojuist de kast opengemaakt en gevoeld of het mobo warm was, maar het voelde niet warm aan.
Ik dacht dat aida64 (Everest) wel een goed software product is, hij geeft in ieder geval de temperatuur van elke core afzonderlijk aan die zo net boven de 20 graden zijn.

Wel vreemd dat aida64 dus een 64bit programma inde x86 map wordt geinstalleerd terwijl ik met win7 64 Ultimate werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of de software wel of niet goed is maakt niet eens zo heel veel uit. Op het moment dat de sensors geen goede waarde teruggeven kun je er niet zo heel veel mee.