Wifi valt steeds uit...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:26

pdavie2311

Live life to the fullest..

Topicstarter
Hoi mede tweakers!!

Ik loop hier al een tijdje mee, ziggo ook al gebeld, notabene aangesloten door ziggo monteur..Maar wij hebben alleen mobiel en dan kost bellen naar Ziggo echt veel....Maar omdat het mijn eigen router is, kunnen ze weinig doen! Maar die is wel aangesloten door hun!!

Probleem is namelijk.........

zo ineens heb ik geen verbinding meer met mijn WIFI..Niet op mijn macbook, niet op mijn iPhone en ook niet op mijn werklaptop..Hele WIFI valt dan uit..Haal ik alle stekkers eruit voor 10 seconden, dan doet hij het weer!! Maar om dit nu 4x per dag te doen?? Waarom blijf ik geen constante verbinding houden? Ik ben geen techneut, maar kan ik dit zelf oplossen, danwel checken wat het probleem is? Ik wil best een nieuwe router kopen als het dan goed is hoor!!

Nu gebruiken we: Linksys Wireless G, 2.4 GHZ...

Iemand de gouden tip?? Als mijn dochtertje soms filmpjes kijkt via mijn plasma (youtube) en hij valt uit, dan huilt ze tranen met tuiten..Maar deze papa krijgt het niet klaar helaas!!

Thanx!!!

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Alles kan uiteindelijk eens kapot gaan. Als je verder niets in je netwerk veranderd hebt dat het kan veroorzaken, misschien een andere router proberen:
pricewatch: TP-Link TL-WR740N
Draait zelfs dd-wrt als je het wilt.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterbas
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-10 22:49
Ik zelf heb dat probleem ook gehad en het bleek dat mijn router het toen niet meer bij kon benen en dus aan vervanging toe was. Was al weer een paar jaar oud.

Gebeurd het alleen als zij filmpjes kijkt of ook als er iemand tegelijk op internet zit te surfen? En hoe oud is de router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmytwix
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-02-2024
Hoi,

Dit aspect kan meerdere oorzaken hebben
- meerdere wifi netwerken bevinden in de omgeving, waardoor er mogelijk een kans bestaat dat jou draadloos netwerk op de zelfde frequentie (2.4 Ghz) op een bepaald kanaal stoort.

- Tegenwoordig maken meerdere apperaten een verbinding via een Router, de hoeveleid data die zo'n router moet versturen is heel groot en zeker in deze tijd, want mensen streamen o.a. HD video's via youtube, Oudere routers kunnen dit wel aan, maar hebben dan ook een kans dat e uitvallen indien dit heel veel is, (de Cache raakt vol van een router

Advies:
- Probeer van kanaal te veranderen op de zelfde frequentie, wellicht heb je dan minder last van uitval

- Schaf een router aan waarbij de type N staat weergegeven:
Voorbeeld: Linksys Wireless B/G/N, 2.4 GHZ - 5.0 Ghz

* bij het instellen van je router moet je ervoor zorgen dat je "mixed mode" 2.4 ghz - 5.0 ghz gebruikt.
bij alleen 5.0 ghz, heb je kans dat oudere apparaten van ong (3 a 4 jaar geleden) geen verbinding kunnen maken.

hoop dat je hiermee een stap verder komt.

grt

Jimmy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

heb je p3p shizzle op (torrent oid) draaien op een pc. daar kunnen die oudere routers soms ook slecht tegen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Topicstarter
Thanx All!!

Het is inderdaad een oude router..WRT54GL staat erop..Gebeurt ook wel eens als we alleen zitten te surfen..Maar dan wel met 2 laptops...Ga nu even aan de klus, bovenstaand maar proberen dan? Andere frequentie voordat ik een nieuwe koop......Denk dat de router wel 6 jaar oud is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kijk een met inssider naar de frequentieband.
granted dit geeft alleen wifi singalen weer en geen magnetrons. maar het geeft je meer houvast dan dat je nu hebt

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Topicstarter
Heb Vuze draaien om torrents binnen te halen! Hmmmm

Edit..Mijn pap zegt dat Ziggo modems heeft met Wifi erin? Die aanvangen dan op kosten van hun..Haha

[ Voor 50% gewijzigd door pdavie2311 op 31-03-2012 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

zet dan het aantal draadjes van de torrents lager (max connctions oid heet dat) - als dat helpt weet je het.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Topicstarter
Maar denk niet daar aan ligt..Want ik haal een film per 2 maand binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

en de rest download ze nog steeds jou vermoed ik ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterbas
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-10 22:49
Zoals je het zelf aan aan geeft is het al een wat oudere router en die kunnen de hoeveelheid aan data die zij heen en weer sturen gewoon weg niet meer bij benen en dan raakt hij zelf de draad kwijt en gooit de boel op slot. Kanaal wisselen heeft dan ook weinig nut en wachten op ziggo tot zij een nieuwe modem/router toe sturen is zonde van de tijd kan je beter zelf een nieuwe router aanschaffen en zo het probleem te lijf gaan. De ingebouwde router is nog niet volledig te vertrouwen van ziggo en het signaal daar van laat ook te wensen over (ervaring mee in verschillende opstellingen en huishoudens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

pdavie2311 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 09:21:
Heb Vuze draaien om torrents binnen te halen! Hmmmm

Edit..Mijn pap zegt dat Ziggo modems heeft met Wifi erin? Die aanvangen dan op kosten van hun..Haha
Waarschijnlijk wel, elke ISP heeft dat tegenwoordig. Alleen zijn dat huis-tuin-en-keuken dingen die niet zo best tegen torrentverkeer kunnen (tenzij je 't binnen de perken houdt) en verder ook niet echt uitblinken qua specs, dus je kan beter zelf een router kopen.

Goedkoop is duurkoop :). Investeer wat in een degelijke moderne router.

[ Voor 3% gewijzigd door Borromini op 31-03-2012 10:27 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Linksys router + Torrent = dode wifi.
Die oudere linksys routers hebben erg instabiele firmware. Als de NAT tabel te groot wordt omdat er teveel verbindingen worden gemaakt staat hij geen nieuw verkeer toe. Dit kun je met jouw router oplossen door DD-WRT te installeren, makkelijke oplossing is een nieuwe router kopen.
Borromini schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 10:26:
[...]

Waarschijnlijk wel, elke ISP heeft dat tegenwoordig. Alleen zijn dat huis-tuin-en-keuken dingen die niet zo best tegen torrentverkeer kunnen (tenzij je 't binnen de perken houdt) en verder ook niet echt uitblinken qua specs, dus je kan beter zelf een router kopen.

De Ziggo wireless router is een goed apparaat. Daarmee ga je geen problemen hebben.

Goedkoop is ook niet persé duurkoop. Die TP-Link routertjes zijn ook niet duur maar zijn wel een stuk beter dan veel duurdere routers.

[ Voor 51% gewijzigd door Joolee op 31-03-2012 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Joolee schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 10:34:
De Ziggo wireless router is een goed apparaat. Daarmee ga je geen problemen hebben.
Heb zelf geen hoge dunk van de Sagem die m'n ISP levert (VDSL-modem + router in één). En hierboven was er al iemand negatief over dat apparaat van Ziggo.

Een TL-WR1043ND is inderdaad een goed apparaat en je scheurt er je broek niet aan. Tenzij je heel specifieke (en hoge) eisen hebt hoef je echt geen 100+ € uit te geven aan een router.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Borromini schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 10:26:
[...]

Ik heb een nieuwe modem/router van Ziggo, bij m'n 120Mbit/s abbo. Hierover kan ik terwijl ik met 6Mbyte/s download ook nog prima 1080p youtubefilmpjes kijken via draadloos! Dus echt huis-tuin-en-keuken is 't niet echt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Topicstarter
Zoals ik dus lees, kan ik het beste even gaan kijken voor een nieuwe router...Sinds vorige week heb ik ook nog eens de nieuwe Apple TV..Mijn WIFI moet gewoon goed werken dan!!

Edit..Sorry voor de nu leek vraag maar: Bij het kopen van die TL-WR1043ND..Als ik daar mijn ethernetkabel inplug enzo..Moet ik dan eerst weer via ipconfig de boel installen? Het is me met veel moeite gelukt deze Linksys te installeren met mijn eigen wachtwoord en ben heel blij dat ik alles aan de praat heb incl Apple TV....

[ Voor 48% gewijzigd door pdavie2311 op 31-03-2012 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Zie het (mijn) eerste reply in dit topic, die TP dingetjes zijn echt beter dan de prijs doet vermoeden, ook met eigen firmware. een project als samknows stuurt die dingen echt niet de hele wereld rond als ze dat niet getest hadden lijkt me...
Ok, er zit geen USB op en dat soort fratsen, maar routen doen ze prima, en voor het geld hoef je het niet te laten, mocht het niet bevallen als hoofdrouter zijn ze altijd nog prima geschikt als client of om je net werk uit te breiden.

edit:// ik had je edit gemist. Als het je echt zoveel moeite kost om een router achter je ziggo modem aan de praat te krijgen kan je het beste gewoon doen wat je al deed (maar dan nog een keer). dd-wrt zou ik dan niet aan beginnen. Maar het is redelijk plug and play, IP adres en wachtwoorden van het apparaat staan op de sticker aan de achterkant. De eerste keer met een kabel inloggen is makkelijker maar hoeft niet.
Lukt het echt niet, dan zul je ergens een mannetje moeten zoeken want dan lukt het met geen enkele router.

[ Voor 35% gewijzigd door franssie op 31-03-2012 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:28
Ik zou toch voor een TP-Link WR1043ND gaan, die is toch een stuk meer high-end dan dat routertje die hier aan het begin van het topic genoemd staat.

Ziggo heeft zelf wel routers, maar die delen ze alleen uit bij nieuwe abonnementen of als het huidige modem aan vervanging toe is.

Verder is een WRT54G( L) gewoon behoorlijk oud, en die gaat makkelijk over zijn nek. Met DD-WRT op dat dingetje gaat hij veel verder, maar daar moet je wel verstand van hebben. Die TP-Link WR1043ND is gewoon erg goed voor het geld.
Pagina: 1