Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• marnix.moed
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-01-2022
ivm dual sim ben ik ruim een jaar geleden uitgeweken naar een Android Smartphone uit China. Aangezien er momenteel nog steeds geen Android 4.0 in Nederland uit is met dual sim, ga ik dat waarschijnlijk dit jaar weer doen. Mijn les was echter dat Android 2.2 niet soepel draait op een 416mhz processor. Of ligt het misschien aan 't geheugen (van ram 256 rom 512mb)? Waarschijnlijk voldeed ie net aan de minimale systeemvereisten.

Vraag is nu, wat is jullie ervaring voor een soepel draaiende Android 4.0? Hoeft niet meteen het snelste of het nieuwste te zijn. Maar hij moet wel een beetje soepeltjes draaien. Ook als er een paar apps meer open staan.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zou toch minimaal een 1Ghz single core processor willen en dat is echt het allerminste. Dat heeft mijn ruim anderhalf jaar oude telefoon ook en dat draait Android 4.0 net een beetje.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:14
Tsurany schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 01:46:
Zou toch minimaal een 1Ghz single core processor willen en dat is echt het allerminste. Dat heeft mijn ruim anderhalf jaar oude telefoon ook en dat draait Android 4.0 net een beetje.
Volgens mij is de gpu wat belangrijker bij Android 4.0. De Desire S en HD krijgen officieel 4.0 en hebben beide een singlecore 1Ghz cpu, maar wel met een krachtigere gpu dan de voorgaande 1Ghz cpu's. Kortom, cpu Mhz zegt niet alles, controleer en vergelijk de gehele chipset met modellen die van de fabrikant Android 4.0 krijgen, dan zit het wel snor.

pepernooot

• Victor.S
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-11 22:10
Gewoon daar kijken wat het meest recent is uitgekomen aan dual sim smarthphone. Dan heb je wel het beste en het sneltje, maar ben je ervan verzekerd dat het allemaal lekker draait. Ook met Android ICS. Zou ook voor een groot merk gaan; Samsung, HTC, Huawei of Meizu.

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:05
Binnenkort is er dus de HTC Wind, lijkt op de nieuwe HTC One V en heeft Android 4, Sense4 en 2 sims ;)
Komt niet in Nederland uit, maar kan je vast wel kopen vanuit Azie ;)

nieuws: HTC presenteert dual-sim-smartphone voor China

[ Voor 12% gewijzigd door SuperVeloce op 31-03-2012 02:56 ]

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• marnix.moed
Bedankt allemaal voor jullie antwoorden.

@Tsurany, krijg ook steeds meer het idee dat de meeste smartphones die Android 4.0 krijgen minimaal een 1 ghz CPU hebben.

@dinkelover, dat had ik op http://www.androidmemo.co...e-requirements-256mb-ram/ ook gelezen. Maar er wordt nergens vermeld hoe krachtig die GPU moet zijn. Zekere voor het zekere zal ik naar iets zoeken met 1 ghz.
Zo zag ik een Chinese Android 4.0 met MT6575 Cortex-A9 1 ghz CPU en een GPU van Power SGX531T. Maar tja, dat laatste zegt me nog steeds niks.

@Victor.S, de meeste dual sim smatphones die (al dan niet het meest recent) zijn uitgebracht, zitten meestal in de midden tot lage klasse. Heb je meestal dus niet het beste of snelste. Dit blijkt ondermeer uit de gebruikte processor. Nog geen enkele dual of quattro CUP daarvan tegengekomen. Maar ergens heb je wel een punt. De grote merken maken er minder snel een potje van, omdat ze een naam hoog te houden hebben. Maar daar zit ook een premiumprijs aan vast.

Zo heeft SuperVeloce de HTC Wind aangekaard, welke "slechts" een 4 inch scherm heeft waar je 240 euro voor betaalt, terwijl je een Zopo (?) met 4.3 inch 170 euro kost. HTC is dan bijna anderhalf keer duurder.
Terwijl ze verder kwa specs ongeveer hetzelfde zijn, 1 ghz, 512mb ram, 4GB interne opslag, 5MP, etc.

Zou de meerprijs met het oog op toekomstige updates nog meerwaarde hebben? Ik bedoel, als Android dit jaar met Jelly Bean of daarna Key Lime Pie uitkomt, zou er voor een dergelijk HTC toestel een update komen?
Ik had iets gelezen over commitment van bepaalde fabrikanten aan Android om binnen een bepaald termijn updates te blijven leveren. Kan alleen dat stukje even niet vinden...

• marnix.moed
Ah, artikeltje hier gevonden:
http://hothardware.com/Ne...es-Support-For-18-Months/

Blijft natuurlijk de vraag of HTC wel een update uitbrengt voor een 'simpele' smartphone. 1ghz single core is misschien straks te min voor een update.

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:05
Ik persoonlijk heb liever een bekend merk telefoon. Een bekend merk is ook duurder, omdat het betere kwaliteit en support heeft.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Pagina: 1