Toon posts:

Pc staat op 2e etage, router begane grond.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik ben recent verhuist en nu heb ik mijn werkkamer op de 2e etage, en daar staat mijn pc dus ook, ik had eerst een goedkope USB adapter van eminent maar nu ik mijn computer op de 2e etage heb ziet hij het signaal van mijn router zelfs niet eens meer! Ik weet bijna zeker dat het aan mijn USB adapter ligt omdat hij ook al 4 jaar oud is. Ik heb een Linksys WRT120N Wireless-N home router. Ik zat te denken aan een nieuwe USB adapter of een PCI(?) kaart. Ik weet ook niet precies hoe dat werkt met die PCI kaarten en/of die ook een beter signaal geven. Kan iemand me een goede wireless usb adapter/ PCI wireless kaart aanbevelen die een goed signaal kan krijgen vanaf de 2e etage naar de begane grond.
Moederbord computer: Asrock Z68 Extreme3 Gen3

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Draai eens een wifi scanner en probeer desnoods je router boven ook te plaatsen ipv van beneden ook boven bereik te krijgen andersom?

Je kan anders eventueel ook kijken naar simpele wifi-repeaters mocht dat echt nodig zijn.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 23:28:
Draai eens een wifi scanner en probeer desnoods je router boven ook te plaatsen ipv van beneden ook boven bereik te krijgen andersom?

Je kan anders eventueel ook kijken naar simpele wifi-repeaters mocht dat echt nodig zijn.
Mijn laptop heeft gewoon bereik met de router(op de begane grond dus) en de router boven plaatsen is geen optie omdat daar geen internetaansluiting is.

En wat is een wifi repeater?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2012 23:30 ]

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Google + eerste hit =
Wifi repeaters

Een veelgestelde vraag is: Hoe vergroot ik het bereik van mijn wifi netwerk?

Met een wifi repeater kunt u het bereik van uw wifi netwerk vergoten. Hierdoor krijgt u bereik op plekken waar nu geen wifi signaal komt. De wifi repeater pakt het signaal van uw draadloze router op en zendt het opnieuw uit, zodat u een groter wifi bereik krijgt.

Toepassingen van een wifi repeater:

Het uitbreiden van uw wifi bereik van uw modem of router

Het vergroten van uw wifi bereik van uw Livebox

Het vergoten van het wifi signaal van uw draadloze netwerk

Het bereik van uw wifi signaal uitbreiden naar meerdere verdiepingen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja had ik ook al gevonden, beetje domme vraag ja.
Ik zat ook te denken aan Homeplugs, kan iemand een goedkoop setje aanbevelen?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je niet toevallig nog een oude router ergens liggen, want die kan je vaak ook als "repeater" gebruiken :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 00:10:
Heb je niet toevallig nog een oude router ergens liggen, want die kan je vaak ook als "repeater" gebruiken :)
Ik ga het denk ik morgen even uitproberen met een oude router maar anders ga ik toch deze: pricewatch: TP-Link TL-PA211 Starter Kit

bestellen.(als iemand een betere optie weet, is altijd welkom !)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2012 00:18 ]

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Powerline adapters zijn over het algemeen een stuk beter dan een wifi verbinding. Zeker voor een PC die slechts zelden van z'n plek af komt. Wel even opletten dat je ze rechtstreeks in het stopcontact doet, dus niet in een stekkerblok/verdeeldoos o.i.d.

Verwijderd

Topicstarter
Blorgg schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 00:51:
Powerline adapters zijn over het algemeen een stuk beter dan een wifi verbinding. Zeker voor een PC die slechts zelden van z'n plek af komt. Wel even opletten dat je ze rechtstreeks in het stopcontact doet, dus niet in een stekkerblok/verdeeldoos o.i.d.
Bedankt, nu ben ik gerustgesteld!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

usb adapter aan een usb kabel hangen ip achter in een (staken ?) kast kan ook een hoop schelen.

helemaal als je er ook nog een windsurfer aan knoopt en richt
https://www.google.nl/sea...d3b2da0e&biw=1366&bih=630

Zelf heb ik voor een betere ontvangt in huis een antenne op een reverse sma verlengkabel aangesloten en op zolder gehangen.
Voor de sceptici. Ja dit werkt goed ondanks de relatief hoge demping in zo'n kabel. die demping is namelijk altijd lager dan demping van je singaal door de lucht/muren, het geeft mij persoonlijk 20db winst (en dat is een boel)

[ Voor 19% gewijzigd door Fish op 31-03-2012 09:30 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit toch nog te twijfelen tussen een nieuwe router(TP-Link TL-WR1043ND denk ik) of powerline adapters. De afstand van de router tot de pc is 8 meter door 2 plafonds van gewapend beton heen. Kabel trekken/wat dan ook behalve nieuwe router of powerline adapters is niet mogelijk. Weet iemand of ik met die router een goed signaal kan krijgen op de 2e etage of dat ik toch maar met die powerline adapters aan de gang moet gaan? Bedankt voor de hulp.

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:44
Je hebt een aantal keuzes:
  • Kabel
  • Powerline
  • Een andere router als AP, die zelf dus een kabel krijgt, bijvoorbeeld op de eerste (sneller dan repeaters)
  • Repeater (trager)
  • Betere router / PCI(e) netwerkkaartje
  • Betere antenne's, zoals de 8 dBi TP-Link in de pricewatch, dit helpt erg veel bij brakke antenne's, maar het helpt nauwelijks als de router / nic zelf slecht is.
Zelf denk ik dat een powerline kitje gewoon het meest gaat helpen.
Pagina: 1