Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,
2 weken geleden is bij ons buurman de auto gesloopt. toevallig hebben wij beelden van de auto. maar het kenteken is overbelicht. wie kan hier misschien iets mee

Mvg

Dorus Wijnen

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/24vnwk6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Onmogelijk. Bijna alle pixels van het kenteken zijn dezelfde kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Helaas onmogelijk ja. Een bewerkte foto kan natuurlijk nooit meer details tonen dan het origineel zonder dingen bij te verzinnen.

Tip: gebruik geen echt licht voor je camera maar IR omdat de kentekenplaten van Nederland behoorlijk reflecterend zijn krijg je dit soort effecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke jammer, in ieder geval bedankt.

@megamind, het is ook een IR camera, maar er zit een spotje bij de carpoort voor als er mensen langskomen, dan gaat ie automatisch aan. Hij weet wel wie de persoon is. maar dit is nog niet voldoende bewijs voor de politie, dus helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 23:04:
Oke jammer, in ieder geval bedankt.

@megamind, het is ook een IR camera, maar er zit een spotje bij de carpoort voor als er mensen langskomen, dan gaat ie automatisch aan. Hij weet wel wie de persoon is. maar dit is nog niet voldoende bewijs voor de politie, dus helaas.
Heb je alleen dit shot? Misschien kunnen we meer met het filmpje, een goede camera stelt de exposure zelf bij zodat het beter zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:27
Ik zie ZT, meer kan ik er niet van maken. T zou ook best F kunnen zijn.

Merk is rond, waarschijnlijk Volkswagen dus.

[ Voor 247% gewijzigd door Wolfos op 30-03-2012 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Wolfos, zijn dit de eerste 2?
Bedankt voor de moeite!

@Megamind
De cameras zijn kan ik terugkijken op web application manager van internet explorer.
Alleen ik weet niet hoe ik die kan downloaden, misschien een suggestie hoe?
Want dan kan ik het filmpje uploaden en misschien zit er dan voor jullie wel een duidelijk shot tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:27
Ja, dat zijn de eerste 2. Als we wat meer shots hebben kan ik misschien de rest eruit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als je een video hebt kun je ook kijken of je met 'image stacking' van de individuele beelden daarvan meer detail van de nummerplaat kunt ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:34
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 23:37:
@Wolfos, zijn dit de eerste 2?
Bedankt voor de moeite!

@Megamind
De cameras zijn kan ik terugkijken op web application manager van internet explorer.
Want dan kan ik het filmpje uploaden en misschien zit er dan voor jullie wel een duidelijk shot tussen.
merk en type camera?
dan valt er vast wel een manual te googlen waar in staat hoe je bij de filmpjes komt.
of misschien beelden die geen jpg zijn. Want door compressie ben je gewoon een hoop data kwijt.

[ Voor 8% gewijzigd door RocketKoen op 30-03-2012 23:56 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 11:16
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 23:37:
Ik denk dat je het beste even je beeldscherm op kan nemen met een screencapture-programma. Google bijvoorbeeld eens op een trial-versie van Camtasia Studio.

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Daam schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 00:01:
[...]

Ik denk dat je het beste even je beeldscherm op kan nemen met een screencapture-programma. Google bijvoorbeeld eens op een trial-versie van Camtasia Studio.
Nou liever niet... Want vaak wordt het beeld gedownscaled en ga je dus details missen als je niet op de originele resolutie kijkt.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Een programma als Replay Media Catcher (er is een gratis trial) kan dergelijke video's opslaan zonder kwaliteitsverlies.
Wolfos schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 23:32:
Ik zie ZT, meer kan ik er niet van maken. T zou ook best F kunnen zijn.

Merk is rond, waarschijnlijk Volkswagen dus.
Hoe zie je dat??

Dit is het beste dat ik eruit kan halen met PS:

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t227/XGBeatz/kenteken.png

[ Voor 61% gewijzigd door Sefyu op 31-03-2012 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:53
Links zie je met wat moeite een Z en een T, maar ik denk dat dat compressie artifacts zijn ;). Bovendien zitten letters van een nummerplaat niet zo smal links van de plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 16:40

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Megamind schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 22:58:
Helaas onmogelijk ja. Een bewerkte foto kan natuurlijk nooit meer details tonen dan het origineel zonder dingen bij te verzinnen.
Dat is helemaal niet per definitie waar. Ja, een bewerkte foto kan niet meer details tonen dan dat er in het origineel aanwezig is, maar het kan wel degelijk de aanwezige details zichtbaarder maken.

Maar inderdaad, in dit geval is het niet mogelijk.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1