Maximum snelheid bestandsdeling Mac - Windows

Pagina: 1
Acties:

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-02 01:43
Eigenlijk zegt de TT alles al,
ik wil graag weten wat mijn maximale doorvoersnelheid kan zijn;
en vervolgens hoe ik die kan bereiken.

Ik ben een absolute leek op dit gebied, ik was al blij dat ik de publieke map van de iMac uit kon lezen
via het Netwerk venster op mijn laptop. Nu worden er tussen deze twee machines vaak grote bestanden van meerdere GB's heen en weer gestuurd, en dat duurt nu tergend lang.

Zo is er nu een transfer aan de gang van een 7.44 GB groot bestand, maar het loopt niet harder dan 1.93 mb/sec. Dat kost me dus een uur tijd, helaas...

Zowel de Mac als mijn laptop heb ik via LAN aangesloten, en WiFi uit mijn laptop uitgezet. Als ik WiFi (airport) op de Mac uitzet, kan ik de publieke map op de Mac niet meer terugvinden...
Als ik bij mijn eigen pc het LAN eruit haal, kom ik zelfs niet verder dan zo'n 600 kb/sec..

We hebben één router in huis, maar meerdere switches. De bekabeling is allemaal Cat5, dus theoretisch moet 100 mbit mogelijk zijn / 8 = 12 mb/sec. Maar dat haal ik dus bij lange na niet.... Zelfs de WiFI snelheid van 54 mbit / 8 = 6.75 mb/sec dus niet....

Van SMB / FTP allemaal geen verstand, dus leg me svp in jip en janneke taal uit wat ik op welke manier (Wifi / lan / wat dan ook) kan doen om de max. snelheid te halen!

Alvast bedankt!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Wat heb je zelf al geprobeerd.

Bijvoorbeeld gegoogled en dit gedaan?

http://blog.julipedia.org...mance-under-mac-os-x.html

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-02 01:43
Ik heb het gelezen,
maar ik snap er niets van. Ik weet alleen dat Samba of SMB een
manier is om bestanden te delen, maar meer weet ik niet,
ook niet wat NetBSD is...

Dus ik heb hier niet echt wat aan.

Wat ik zelf geprobeerd heb:
- op beide machines wifi uit en alleen LAN aan, maar dan kom ik niet in de publieke map van de Mac, die is dan ineens onvindbaar (dus werkt helemaal niet)
- op beide machines lan uit en wifi aan, geeft een erg lage snelheid van 600 kb/sec.
- op iMac wifi en lan aan, op windows alleen lan, geeft doorvoersnelheid van 1.9 mb/sec.

- ik weet niet welk protocol hiervoor gebruikt wordt, ik neem aan dat de snelheid in dit geval afhankelijk is van het protocol op de Mac.

Zodoende ben ik dus nog niet verder gekomen...

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:00

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Op 54mbit wifi is 2MB/s zo'n beetje de praktische max. Met 100Mbit via kabels a je wel de volle mep halen.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:26
Je zal toch echt moeten zorgen dat alles via LAN loopt, en dus WIFI uit.
Misschien zit er toch ergens een rotte kabel tussen, hoewel dat niet vaak voorkomt.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 10:47
Kijk eens o je niet per ongeluk een kabel lus bij een van je switches hebt gemaakt dat wil zeggen dat je een kabel aan twee poorten van een switch verbind soms dan blijft de swicht gewoon werken.
Maar hier hasl je een switch/router compleet mee over de zeik.
Misschien is dat het probleem.
Ik haal zelf thuis vanaf mijn nas server2008 en macbook pro2011 met allemaal cat5e bekabeling en normale gb switches makkelijk 80-90mb over het netwerk volle mbs dus

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik heb het gelezen,
maar ik snap er niets van. Ik weet alleen dat Samba of SMB een
manier is om bestanden te delen, maar meer weet ik niet,
ook niet wat NetBSD is...
Zo moeilijk is het toch niet?
Unfortunately, reading large files from Mac OS X is incredibly slow. Adding the following to /etc/sysctl.conf solves this annoying problem:

net.inet.tcp.delayed_ack=0
Dus gewoon op de Mac even in /etc/ een file genaamd sysctl.conf aanmaken (als er nog geen staat) met daarin dat ene regeltje. Rebooten, kijken of het helpt.

Wat je ook nog kunt nalopen is of je netwerk wel goed geconfigureerd is: staat alles wel op "auto" en heb je niet per ongeluk ergens een duplexing mismatch?

[ Voor 12% gewijzigd door Keypunchie op 30-03-2012 23:10 ]

Pagina: 1