[Gezocht] Apparaat van UTP - WiFi - UTP

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelcootjuh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-10 14:08
Hallo,

Ik heb een plotter aangeschaft en wil deze in mijn netwerk hangen, maar van de plotter naar mijn access point is zo'n 25 meter. Ik heb gekeken om een utp kabel aan te leggen, maar dan moet ik alles in huis overhoop halen. Dus ben ik naar iets opzoek wat als volgt is:

Access Point via utp naar een WiFi apparaatje
Deze heeft verbinding met eenzelfde apparaat
Hiervan ga ik weer met utp naar de plotter.

Bestaat zoiets, of moet ik maar een utp kabel aan gaan leggen?

Ik ben wel opzoek geweest naar oplossingen, maar kon niets interessants vinden. Misschien hebben jullie nog oplossingen waar ik mee uit de voeten kan.

Alvast bedankt,

Eelco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Draadloos over 25 meter? Als je daar opstakels hebt zitten gaat draadloos over die afstand waarschijnlijk niet echt lukken, of je moet heel goed spul gebruiken.
Indien draadloos over die afstand al wel te doen is, dan zoek je een van deze: http://tweakers.net/price...0gS2qB2TT7r6LJ4rFuFIcb4AQ , dit op voorwaarde dat de plotter een bedraadde netwerkkaart ingebouwd heeft.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eelcootjuh schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 19:49:
moet ik maar een utp kabel aan gaan leggen?
Dit.

Vooral als het storingsvrij en betrouwbaar moet zijn, hetgeen me wel handig lijkt bij een plotter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunt ook kijken naar een poweradapter maar ben zelf groot voorstander van kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelcootjuh
Kan ik bijvoorbeeld deze met mijn FritzBox verbinden (draadloos) en vanaf een utp weer doorverbinden naar de plotter? Of krijg ik die twee niet draadloos gepaard?

Heb ook nog een poweradapter liggen, kan ik allicht een keer proberen.

En anders komt er gewoon een draadje

[ Voor 12% gewijzigd door eelcootjuh op 30-03-2012 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:24

DukeBox

loves wheat smoothies

Wat voor protocol gaat er eigenlijk over je UTP kabel ? Gewoon ethernet aangezien je het over 'in het netwerk hangen' hebt ? In dat geval zou ik ook voor powerlan gaan, zeker met een plotter waar bandbreedte gewenst is geef ik je meer kans op performance bij powerlan dan bij wifi.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelcootjuh
Ja, is een ethernet verbinding. Zal de powerlan dan eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:46
Om een wifi signaal om te pikken en om te zetten naar utp heb je een wireless bridge nodig. Hier zijn specifieke apparaten voor maar heel veel wireless accesspoints en routers hebben deze optie ook gewoon aan boord. Ben 't echter met de rest eens, kabel blijft het betrouwbaarst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Nielson schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 20:35:
Om een wifi signaal om te pikken en om te zetten naar utp heb je een wireless bridge nodig. Hier zijn specifieke apparaten voor maar heel veel wireless accesspoints en routers hebben deze optie ook gewoon aan boord. Ben 't echter met de rest eens, kabel blijft het betrouwbaarst.
->
Raven schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 19:57:
....
Indien draadloos over die afstand al wel te doen is, dan zoek je een van deze: http://tweakers.net/price...0gS2qB2TT7r6LJ4rFuFIcb4AQ , dit op voorwaarde dat de plotter een bedraadde netwerkkaart ingebouwd heeft.
;)

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 31-03-2012 09:49 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1