Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ectionhenk
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-05 17:27
Mensen van tweakers!

Ik heb recentelijk mij gewaagd aan het in elkaar zetten van een pc, namelijk deze:
wenslijst: PC

Deze heb ik aangesloten op een samsung tv.

Nou druk ik het apparaat aan, komt stroom op.

Videokaart gaat aan, gaat koelen. Voeding draait, ledjes branden, hardeschijf lijkt te trillen en cpu koeling draait ook.

Nou zegt mijn tv dat er een hdmi kabel inzit en een VGA/DVI, dat kan kloppen want die heb ik allebei naar de pc en tv lopen.

Echter, geen beeld. In het kader van overal staat stroom op en actief lijkt te zijn, lijkt mij dat het werkt. Echter, heb ik dus geen beeld.

Heb de videokaart al op een andere " ingang" gezet maar ook niks, aangezien dit voor het eerst is dat ik zoiets in elkaar zet, heb ik er verder ook niet veel verstand van. Iemand een idee of ben ik gewoon de sjaak?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-06-2024

Big Womly

Live forever, or die trying

Heb je hetzelfde resultaat met een ander scherm?

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ectionhenk
Ik heb alleen een tv en een laptop, echter de laptop draait al jaren over dezelfde kabel en poort. Gebruik mijn tv meer als scherm als tv zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ectionhenk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:41
Zorg dat alles uit staat en aangesloten is. Zet vervolgens eerst je tv eens aan, en op het goede ingang, en DAARNA de pc opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ectionhenk
Heb ik gedaan, hij geeft aan dat er een kabel in zit, dus ik kan de source kiezen maar dan geeft ie geen signaal. Als ik de pc uit heb, terwijl ik hem op die source zet en dan de pc aan gebeurt er ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-07 09:59

SeatRider

Hips don't lie

Met een ander scherm doet ie ook niks? Heb je al vaker een PC in elkaar geschroefd? Afstandsbusjes gebruikt?

En waarom in hemelsnaam VGA en! HDMI tegelijk aansluiten?

[ Voor 22% gewijzigd door SeatRider op 30-03-2012 17:55 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Nu ga ik misschien iets heel doms zeggen (ik weet namelijk niet of deze videokaart dit nodig heeft, en of de fans ook draaien zonder dit stekkertje), maar heb je vanuit de voeding een extra stekker aangesloten op de videokaart?

Edit: Ik verwacht dat je toevallig ook geen andere videokaart heb liggen die je erin kan steken....?

[ Voor 18% gewijzigd door Ruubster op 30-03-2012 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:41
SeatRider schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 17:55:
En waarom in hemelsnaam VGA en! HDMI tegelijk aansluiten?
vga/dvi zal wel van laptop zijn, hdmi van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ectionhenk
Ik heb nog nooit eerder een pc in elkaar gezet, maar ik heb heel netjes de gebruiksaanwijzingen gevolgd. Heb er ook ruim 4 uur over gedaan om alles goed te doen. Afstandsbusjes weet ik niet, maar de moederkaart zit niet rechtstreeks op de kast geschroefd maar met gouden afstandsdingen ertussen als je dat bedoeld :P

Heb de videokaart van alle hoeken bekeken en er hoeft geen voeding op voor zover ik kan zien, en heb de rest wel op de voeding aangesloten. 24 punts op de hoofd, 6 of 8 op de moederbord erbij. 2 ventilators van de kast waarvan 1 op de voeding en 1 hdd op de voeding.

Ik kan niet echt een ander scherm proberen, tenzij iemand een manier weet om het via men laptop scherm te doen.

Heb een DVI en HDMI op de videokaart, heb ze allebei aangesloten op de tv om te kijken of 1 het toevallig wel deed, de moederboard heeft geen uitgangen hiervoor. DVI is met koppelstuk naar VGA.

[ Voor 12% gewijzigd door ectionhenk op 30-03-2012 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
ectionhenk schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 18:04:
Ik heb nog nooit eerder een pc in elkaar gezet, maar ik heb heel netjes de gebruiksaanwijzingen gevolgd. Heb er ook ruim 4 uur over gedaan om alles goed te doen. Afstandsbusjes weet ik niet, maar de moederkaart zit niet rechtstreeks op de kast geschroefd maar met gouden afstandsdingen ertussen als je dat bedoeld :P

Heb de videokaart van alle hoeken bekeken en er hoeft geen voeding op voor zover ik kan zien, en heb de rest wel op de voeding aangesloten. 24 punts op de hoofd, 6 of 8 op de moederbord erbij. 2 ventilators van de kast waarvan 1 op de voeding en 1 hdd op de voeding.

Ik kan niet echt een ander scherm proberen, tenzij iemand een manier weet om het via men laptop scherm te doen.
Noop, hoeft geen voeding op lees ik nu. En ja, dat zijn afstandsbusjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningBob
  • Laatst online: 21-12-2024
Heb je de DVI en HDMI tegelijk in de TV, zoja probeer eerst 1 voor 1.

Op het moederbord zelf ook geen vga?

Hoor je wel bios piepjes? want ik denk ook niet dat hier uberhaubt windows op geïnstalleerd staat of een ander besturingssysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ectionhenk
Moederbord heeft helemaal niks, ik hoor ook geen bios piepje. Er staat inderdaad nog helemaal niks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Klinkt mij als videokaart of moederbord/bios...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-07 23:42
Doe je RAM eens in de andere slotjes, dat helpt misschien wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ectionhenk
Als ik men RAM verplaats van 1 en 3 naar 2 en 4 dan krijg ik een piep tijdens het opstarten, echter nog geen beeld.

Als ik 1 gebruik om op te starten krijg ik ook niets.

[ Voor 19% gewijzigd door ectionhenk op 30-03-2012 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Voor dat nou nog van allerlei tips en reacties geschreven worden wil ik de topicstarter er even op wijzen dat je allereerst eens moet beginnen met dit Hangen en Opstartproblemen troubleshooter topic door te gaan lezen.

Pas nadat je eerst eens zelf moeite gedaan hebt en dingen bent gaan uitproberen is het de bedoeling dat je daarna hier je bevindingen schrijft en aan de hand daarvan kunnen tweakers je ook pas gericht gaan helpen er mee.

Het is trouwens niet de bedoeling dat je alleen maar een link met je specificaties in de topicstart schrijft maar een lijstje neer zet met alle specificaties, want JIJ moet moeite doen en niet tweakers die je willen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ectionhenk
Bedankt voor die link, had ik niet gezien. Heb het doorgelezen en heb het aan de praat gekregen. Was foutje met de ram. In ieder geval bedankt allemaal :)
Pagina: 1