Beste mede-Tweakers,
Na een lange periode heb ik mijn kleine beetje PHP kennis weer af moeten stoffen, maar ik ben eigenlijk een beetje vastgelopen dus ik hoop dat ik wat insight kan krijgen van wat mensen met wat meer ervaring.
De doel van de code is om alle aanbiedingen in de tabel aanbiedingen (3 stuks in dit geval) te weergeven met bijbehorende inhoud in een form. Tot dat deel gaat het nog prima. Nu wil ik alleen dat wanneer deze informatie wordt aangepast ik met een druk op de submit knop ook daadwerkelijk die informatie in de database kan plaatsen.
Ik ben vast wat vergeten en ik weet niet meer zeker of ik nou een 'update' query moet gebruiken. Eigenlijk weet ik gewoon even niet meer waar ik verder moet. Wie kan mij helpen deze code naar een werkend geheel te krijgen?
p.s. Er zijn nog meer velden in de database maar die hoeven niet aangepast te worden, ik wil niet dat deze bijvoorbeeld leeg raken omdat er niks over gepost wordt
Na een lange periode heb ik mijn kleine beetje PHP kennis weer af moeten stoffen, maar ik ben eigenlijk een beetje vastgelopen dus ik hoop dat ik wat insight kan krijgen van wat mensen met wat meer ervaring.
De doel van de code is om alle aanbiedingen in de tabel aanbiedingen (3 stuks in dit geval) te weergeven met bijbehorende inhoud in een form. Tot dat deel gaat het nog prima. Nu wil ik alleen dat wanneer deze informatie wordt aangepast ik met een druk op de submit knop ook daadwerkelijk die informatie in de database kan plaatsen.
Ik ben vast wat vergeten en ik weet niet meer zeker of ik nou een 'update' query moet gebruiken. Eigenlijk weet ik gewoon even niet meer waar ik verder moet. Wie kan mij helpen deze code naar een werkend geheel te krijgen?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
| <!-- Stukje HTML --> <p>U bent nu in het systeem om de aanbiedingen aan te passen</p> <form method="POST" action="admin.php" /> <p><b>Aanbiedingen aanpassen</b></p><br /> <hr> <!-- Stukje HTML eind --> <?php // Begin formstuff $query = "SELECT * FROM aanbiedingen"; $result = mysql_query($query); if(!$result) { echo 'Er is een fout opgetreden bij het ophalen van de merken! MySQL zegt: '. mysql_error(); } while ($row = mysql_fetch_array($result)) { echo '<p>Aanbieding: '. $row['id'] .' </p>'; echo '<table>'; echo '<tr><td>id</td><td><input type="text" readonly="readonly" name="uneditablefield" name="kop" size="30" maxlength="55" value="'. $row['id'] .'" /><br /></td></tr>'; echo '<tr><td>Kop</td><td><input type="text" name="kop" size="30" maxlength="55" value="'. $row['kop'] .'" /><br /></td></tr>'; echo '<tr><td>Beschrijving</td><td><input type="text" name="brandstof" size="30" maxlength="55" value="'. $row['beschrijving'] .'" /><br /></td></tr>'; echo '<tr><td>Van-prijs</td><td><input type="text" name="vanprijs" size="30" maxlength="55" value="'. $row['vanprijs'] .'" /><br /></td></tr>'; echo '<tr><td>Voor-prijs</td><td><input type="text" name="voorprijs" size="30" maxlength="55" value="'. $row['voorprijs'] .'" /><br /></td></tr>'; echo '<tr><td><input type="submit" value="Veranderen" name="submit"></td></tr>'; echo '</form>'; echo '</table>'; echo '<hr>'; } if(isset($_POST['submit'])) { $query = mysql_query("SELECT * FROM aanbiedingen"); $id = $_POST['id']; $kop = $_POST['kop']; $beschrijving = $_POST['beschrijving']; $vanprijs = $_POST['vanprijs']; $voorprijs = $_POST['voorprijs']; // insert waardes mysql_query("INSERT INTO aanbiedingen(kop,beschrijving,vanprijs,voorprijs) VALUES ('$kop','$beschrijving','$vanprijs','$voorprijs') WHERE id = '$id'"); echo '<h2>De informatie is verwerkt</h2>'; }// Einde formstuff |
p.s. Er zijn nog meer velden in de database maar die hoeven niet aangepast te worden, ik wil niet dat deze bijvoorbeeld leeg raken omdat er niks over gepost wordt