Compactflash werkt in camera wel, in pc niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hankee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-07 16:28
Ik heb een SanDisk Ultra II 1.0 GB compactflash en deze gebruik ik in een Nikon D70. Gebruik ik al jaren samen en heeft altijd gewerkt. Alleen nu ben ik tegen een wat vreemd probleem aangelopen.

Ik heb dit weekend foto's geschoten met mijn camera en wil deze op de computer zetten. Wanneer ik de camera aansluit op mijn pc krijg ik de melding: De schijf in station x moet worden geformatteerd voordat u deze kunt gebruiken. Ook wanneer ik de CF-card direct in een cardreader stop krijg ik dezelfde melding.

Het vreemde is alleen dat wanneer ik de kaart in de camera stop ik deze gewoon kan gebruiken. Ik kan foto's bekijken op mijn schermpje, ik kan nieuwe foto's maken etc. Ik heb mijn camera d.m.v. de video-out optie op een beamer aangesloten en kan de foto's zo ook gewoon bekijken.

Ik heb de camera met usb aangesloten op een windows xp, vista en 7 computer, allemaal de zelfde melding.

De kaart is voor ik de foto's geschoten heb gewoon door de camera geformatteerd.

De foto's zijn van een leuk evenement dus ik zou ze graag willen hebben. Heeft er iemand misschien een idee wat ik nog zou kunnen proberen? Of hoe ik de foto's (wellicht via de video out o.i.d) op mijn computer zou kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:38
Ik weet niet wat scandisk doet op je kaartje. Maar als die wat sloopt ben je je spullen kwijt.

Probeer eens het kaartje aan te sluiten op je pc (wat voor manier ook) en dan met een programma als "recuva" de data terug te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hankee
Recuva net gedraaid. Resultaat: niks gevonden en wanneer ik de kaart nu weer in de camera steek zijn alle foto's 'kapot'... Ze staan nog wel op de kaart maar niet meer te bekijken, er staan strepen doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dan is het kaartje toch corrupt op een of andere manier. Kun je de camera zelf niet via een USBkabeltje oid aan de PC hangen. Dat was nog een wat zekerdere manier geweest om de pics vanaf te halen (maar ben bang dat het daarvoor nu te laat is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hankee
Hmm, heb de kaart uit de camera gehaald, er een keer goed in geblazen ;) en nu doet hij het weer in de camera. Erg vreemd. Ik heb de camera al met een USBkabeltje aan de pc gekoppeld (dit is hoe ik het normaal ook doe) maar dat werkt dus niet.