Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aansluitverplichting KPN

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 21:08
Ik ben bezig met een verhuizing van een locatie van ons. Een kleine locatie.

Deze locatie zat op adres A. Maar omdat dit gebouwtje werd gesloopt en opnieuw gebouwd moesten ze verhuizen naar adres B. Op adres A hadden ze telefonie en ADSL (analoog, koper). Dit is met de verhuizing ook gerealiseerd op adres B.

Nu gaan ze weer terug naar adres A en heb ik bij KPN een koperlijn aangevraag voor internet. Daarnaast levert een externe partij koperlijn voor hun voipdienst m.b.t. zakelijke telefonie over de diverse locaties (die zal wel een soort van goedkoop internetabonnement zijn waar ze hun voipdiensten op aansluiten).

Nu is KPN daar 6x geweest om koper aan te leggen, maar telkens ging de monteur terug. Dit koppelde de beheerder van de locatie terug. Ik heb dit nagevraagd bij onze accountmanager van KPN en deze koppelde terug dat de locatie in een fiberonly gebied ligt en er dus geen koper meer wordt aangesloten. We moesten alles maar om laten zetten naar glasvezel.

Even los daarvan. Hoe zit het met de aansluitverplichting van KPN voor een koperlijn? Want de kosten van een aanbieding van glasvezel zijn namelijk een stuk hoger dan als ik zakelijk ADSL neem (25 euro per maand) tegen 250 euro per maand voor glas).

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

KPN is gewoon een commercieel bedrijf. Volgens mij zijn ze niet verplicht om je een lijn ter beschikking te stellen. Als de kabels enorm lang moeten worden bijvoorbeeld, kan het wel eens zijn dat ADSL niet een gaat werken.

Kan KPN geen diensten over glas aanbieden? Misschien gewoon eens met KPN gaan praten daarover on plaats van over verplichtingen te beginnen? Misschien willen ze je wel tegemoet komen.

[ Voor 20% gewijzigd door Fairy op 30-03-2012 12:46 ]

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-11 14:56
Fairy schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 12:45:

Kan KPN geen diensten over glas aanbieden? Misschien gewoon eens met KPN gaan praten daarover on plaats van over verplichtingen te beginnen? Misschien willen ze je wel tegemoet komen.
Zo te lezen wel, deze kosten zijn echter veeel hoger dan de orginele kosten en ik denk niet dat Kpn daar veel in tegemoet zal komen.

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 21:08
Maar het gebouw staat midden in een woonwijk en er heeft altijd koper gelegen, dat is het vreemde juist.
De accoumtmanager kondigde aan dat er geen mogelijkheden meer zijn voor traditionele aansluitingen (pstn, isdn)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Probeer eens met KPN te praten over een CPA in het gebouw bij jullie.

KPN kan dan middels glas jullie gebouw ontsluiten en dan via de CPA doorzetten naar koper.

Aangezien ze geen koper meer willen aansluiten in dit gebouw vind ik het een mooie tussenoplossing wat KPN kan aanbieden.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vorkie schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 15:15:
Probeer eens met KPN te praten over een CPA in het gebouw bij jullie.

KPN kan dan middels glas jullie gebouw ontsluiten en dan via de CPA doorzetten naar koper.

Aangezien ze geen koper meer willen aansluiten in dit gebouw vind ik het een mooie tussenoplossing wat KPN kan aanbieden.
Denk dat het de TS niet zozeer gaat om fiber of koper, maar om het enorme prijsverschil tussen die 2 en je dus gewoon voor het blok gezet wordt. Denk niet dat KPN een CPA neer gaat zetten voor diezelfde 25 euro in de maand van zakelijk koper-adsl.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
KPN heeft leverplicht voor analoge telefoon tenzij er glas ligt dan vervalt dit leverplicht en hoeft KPN wettelijk niks te leveren.

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-11 09:04
Ik snap 1 ding niet. Hoe kom je aan 250 euro per maand voor glas? Is dat 100% zeker weten het laagste maandbedrag voor een zakelijke aansluiting? Overweeg dan een consumenten verbinding, dan zit je nog steeds op 45 euro per maand, schat ik?

pepernooot

• col-dejong
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09-2024
Hoe zit dat met leverplicht van KPN?
Aangezien wij altijd een analoge lijn hebben gehad en door werkzaamheden aan de snelweg (500m verderop) hebben ze een privékabel doorgehaald en nooit meer aangesloten.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:47

Zenix

BOE!

Uthog schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 19:33:
KPN heeft leverplicht voor analoge telefoon tenzij er glas ligt dan vervalt dit leverplicht en hoeft KPN wettelijk niks te leveren.
Dat klopt helemaal, dus voor de TS vraag een analoge telefoon lijn aan met bijv een bel basis abo. Als die aangelegd is vraag ADSL/voip daarop aan.

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 19:53
Wat Zenix zegt klopt niet helemaal. Als er Glas ligt heeft KPN dus juist geen leverplicht.

Dit zijn van die dingen die je met de aannemer tijdens/voor de bouw van het pand had moeten bespreken. De aannemer kan dan de juiste partijen inschakelen om koper, kabel en indien mogelijk glas aan te leggen. Nu is het te laat.

Wat ook iets is om rekening mee te houden is dat er koper was voor het pand werd platgegooid. Volgens de systemen van KPN ligt er dus al een lijn, dan sturen ze een monteur om te kijken waar die lijn ligt. Die kan de lijn niet vinden in het pand, omdat hij in het oude pand zat en nu dus naar het nieuwe pand verplaatst moet worden. Daarmee valt het dus ook niet meer onder leverplicht, maar is het een gevalletje 'verplaatsen invoerkabel'. KPN is daar niet toe verplicht, de klant heeft in dit geval een fout gemaakt... Waar heb je namelijk de oude koperlijn gelaten? Exact, je hebt er een pand op gezet ;)

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:18
Allen,

KPN heeft nog steeds een leverplicht bij het aanvragen van een abonnement. Het fundamentele verschil met voorheen is dat er in de Telecomwet niet meer is vastgelegd via welk medium die plicht geldt. KPN is dus niet verplicht om koper aan te leggen als het ook met glas kan. Alleen is dat glas niet (altijd) van hen, maar vaker van Reggefiber. Dus de klant dient dan via Reggefiber een aansluiting aan te vragen waarna KPN alsnog de diensten kan leveren.
Dit is ook precies de reden dat sinds een paar jaar KPN geen koper meer aanlegt in nieuwbouwgebieden van meer dan 250 woningen. Daar legt Reggefiber de infrastructuur aan waarna KPN alsnog diensten kan leveren.

In bestaand gebied: Als het gebied voorzien is van glasvezel door Reggefiber, dan nemen zij alle nieuwe aanvragen over en hoeft KPN geen koper meer te leggen. Wil de klant nou echt een koperaansluiting dan is er altijd nog de afdeling bijzondere aansluitingen. Maar die zijn prijzig...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Barre73
Advies voor de TS: glasvezel-aansluiting aanvragen bij Reggefiber. Dat moet kunnen als het bedrijf in een woonwijk ligt en KPN zegt dat het fiber-only gebied is. En daarna zakelijk abonnement nemen bij bijvoorbeeld Helden van Nu of als je dat perse wil bij KPN zakelijk.
De maandprijzen voor dit soort aansluitingen zijn niet spectaculair hoor. 60 tot 70 euro per maand voor 50Mbit/s met extra telefoonlijnen, pin, alarm, etc..

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Barre73 schreef op zondag 01 april 2012 @ 09:49:
Allen,

KPN heeft nog steeds een leverplicht bij het aanvragen van een abonnement. Het fundamentele verschil met voorheen is dat er in de Telecomwet niet meer is vastgelegd via welk medium die plicht geldt. KPN is dus niet verplicht om koper aan te leggen als het ook met glas kan. Alleen is dat glas niet (altijd) van hen, maar vaker van Reggefiber. Dus de klant dient dan via Reggefiber een aansluiting aan te vragen waarna KPN alsnog de diensten kan leveren.
Dit is ook precies de reden dat sinds een paar jaar KPN geen koper meer aanlegt in nieuwbouwgebieden van meer dan 250 woningen. Daar legt Reggefiber de infrastructuur aan waarna KPN alsnog diensten kan leveren.

In bestaand gebied: Als het gebied voorzien is van glasvezel door Reggefiber, dan nemen zij alle nieuwe aanvragen over en hoeft KPN geen koper meer te leggen. Wil de klant nou echt een koperaansluiting dan is er altijd nog de afdeling bijzondere aansluitingen. Maar die zijn prijzig...
Reggefiber is van KPN tegenwoordig. Enige wat wel geldt is dat het aanleggen ervan alleen financieel uit kan als er meerdere klanten aangesloten worden op een kabel.

• Barre73
Reggefiber is voor 41% van KPN. Dat is geen eigendom. Ik geef alleen aan wat de afspraken zijn. Ik heb ook niet gezegd dat de TS een gratis aansluiting kan krijgen bij Reggefiber. Dat hangt helemaal af van wat er is gelegd/voorbereid tijdens de uitrol.

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-10 08:44

Stephane

Behhhhh

Zou dit nog gelding zijn ? (2008)

http://www.opta.nl/nl/act...aties/publicatie/?id=2786

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 19:53
Het is inmiddels al een tijdje geleden dat de originele vraag is gesteld, maar:
Nee dat is niet meer geldig. Dat is afgeschaft. KPN biedt tegenwoordig ook gewoon 'alleen' bellen over een glasvezel aansluiting. Daarom geldt de aansluitverplichting niet meer voor koperabonnementen in glasgebieden.

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-10 08:44

Stephane

Behhhhh

Echt naar... in plaas van 20 euro per maand zit ik dus minimaal op 50 euro per maand voor internet. Wel een stuk sneller, maar voor mij was mijn 20mbit verbinding ruim voldoende.
Pagina: 1