Toon posts:

irritant van zender wissellen / zappen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Philips 37pfl7605 tv waar een Humax 5050c via HDMI op aangesloten is.
Ik kijk normaal alles via de Humax, ook gewoon (live) tv, signaal van Ziggo.
Als ik van zender wissel met de Humax (zappen) en de ene zender is 576i en de ander 1080i dan moet de tv overschakelen met vervelende beeld flitsen, je ziet dan even de nieuwe zender, dan zwart beeld en dan weer de nieuwe zender.
Via scart is dat niet maar dan ook geen echte hd.

Is dit een normaal iets of kan ik ergens iets anders instellen?
tv heeft laatste updates

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-12 15:23
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 12:05:
Is dit een normaal iets of kan ik ergens iets anders instellen?
Dit had ik met mijn toenmalige Humax decoder ook inderdaad. De oplossing bij mij was om de resolutie zodanig in te stellen dat op het display van de Humax "Orig" kwam te staan. Als je dan zapt naar bijv. een 576i-kanaal blijft die ook in die resolutie staan i.p.v. erna te worden geüpscaled naar 720p/1080i met die irritante flikkering.

Ben even kwijt hoe dat precies in zijn werk ging (heb nu een Cisco) maar als je daar naar zoekt moet het lukken.

Nickname does not reflect reality

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net nog weer vanalles geprobeerd.
Op de humax kan ik bij AV instellingen kiezen bij schermverhouding 16:9 of 4:3......dat moet 16:9 zijn.
Dan is er alleen nog de keuze 1:beeldvullend 2:zoom 3: auto
Alle 3 deze mogenlijkheden geprobeerd i.c.m. de Philips tv.
Hier kan ik kiezen uit 1:auto-fill 2:auto-zoom 3:super-zoom 4:film16:9 5:breedbeeld
Wat ik ook combineer, de beeld flikkers blijven bestaan.

Zit er nog ergens een instelling verstopt?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Philips op auto zetten, Humax op 16:9, en op auto.
Verder zorgen dat je Humax alles upscaled naar 1080i, dan hoeft je TV niet te bedenken wat ie aangeleverd krijgt en ben je als het goed is van het geflikker af :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Brad Pitt
The Eagle schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 13:29:
Verder zorgen dat je Humax alles upscaled naar 1080i, dan hoeft je TV niet te bedenken wat ie aangeleverd krijgt en ben je als het goed is van het geflikker af :)
Dat zou je denken, leek mij ook en klinkt ook logisch. Helaas werkte dat bij mij ook niet zo. Enkel en alleen het op Orig forceren van de decoder did the trick. Helaas kan dat niet bij elke firmware en wordt het ook soms na een reboot alsnog weer bijv. 720p waarbij de tv gaat staan te flikkeren na het zappen tussen zenders.

• swiv98
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-12 14:04
Bladzijde 24 23 van de NL handleiding van de 5050: 4.3 Resolutie.

Via V-FORMAT stel je dus de uitgaande resolutie in van de humax in. Dat voorkomt dat de TV steeds moet schakelen.
Al die andere opties die ik voorbij zag komen, hebben hier niks mee te maken.

En mijn Humax heb ik al 3 jaar en dit is 1 van de instellingen waarvan ik zeker weet dat hij die nog nooit is vergeten, welke firmware dan ook.

Zet 'm gewoon op 1080i en klaar.

De enige reden om dit niet zo in stellen, is als je een hele (hele) dure TV hebt die veel beter in upscaling is dan de Humax. Alleen dan kies je voor 'Origineel'.

• Brad Pitt
swiv98 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 13:55:
De enige reden om dit niet zo in stellen, is als je een hele (hele) dure TV hebt die veel beter in upscaling is dan de Humax. Alleen dan kies je voor 'Origineel'.
Ah :$ Je hebt helemaal gelijk... Was geheel abuis in bovenstaande "tips". Had hem inderdaad juist op Orig gezet omdat ik het 576i --> 720p upscalen echt vreselijk soft vond. Dat deed de tv significant beter. Native HD-zenders waren wel echt supermooi, veel en veel scherper dan op de huidige Cisco, was echt ff schrikken.

Dus TV op auto en de resolutie inderdaad vastzetten op 720p/1080i should do the trick. My bad :P

• swiv98
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-12 14:04
Ik dacht al dat je in de war was ;-)

Maar eerlijk gezegd zijn al die combinatiemogelijkheden ook niet echt duidelijk. En bovendien is het met een druk op een verkeerd knopje op de a/b ook zo weer ontregeld...

Ik vrees dat heel veel Humax-gebruikers (of in zijn algemeenheid: 'digitale tv-gebruikers') naar een suboptimaal beeld zitten te kijken!

Verwijderd

Topicstarter
Geweldig....het is gelukt.
Onderaan de afstands bediening zit het knopje v-format, die had ik over het hoofd gezien, die instellingen staan niet in het menu.
Dat knopje op 1080i gezet en nu is het irritante geflikker weg.

Bedankt voor de (snelle) tips
Pagina: 1