Router met bandbreedte beperking wifi

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorrecheck
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 09:20
Goedemorgen allemaal! :w

om maar meteen met de deur in huis te vallen, ik ben op zoek naar een router of accespoint waarbij de bandbreedte naar eigen inzicht gelimiteerd kan worden op de wifi. (mag ook bij gastnetwerk instellingen)

(dus niet trapsgewijs instellen maar echt traploos naar eigen inzicht voor alle gebruikers tegelijk)

Iemand enig idee bij welk merk en type dit kan worden ingesteld?

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoF
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-08 19:12
Ik weet dat bij mijn router, de TP-Link TL-WR1043ND, je de bandbreedte op verschillende manieren kan instellen. Er zit een kopje 'Bandwith' waarbij je een limiet in kan stellen per gebruiker, maar ook bijvoorbeeld per poort of IP-range..

Niet getest trouwens - maar het zit er gewoon in :)

Hopelijk heb je hier iets aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorrecheck
Dankjewel voor je snelle reactie!

grappig, die router heb ik thuis zelf ook! was het zelf nog niet tegengekomen!
De router die ik zoek is voor een klein bedrijfsnetwerkje.

Weet je zeker dat je dit traploos in kan stellen?
bij veel routers kan je kiezen uit een aantal opties van bijv. 1, 10, en 15 mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Op de TP-Link kun je je wireless snelheid instelle. Niet traploos, maar wel erg nauwkeurig. Er zijn iets van 30 stappen tussen de 1 en 300mbps.Hier kun je mee gaan spelen.
Weet trouwens iemand of je op die router verschillende VLans kunt maken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjezz schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:11:
Weet trouwens iemand of je op die router verschillende VLans kunt maken??
Met OpenWRT of DD-WRT kan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorrecheck
helaas is 1mb zelfs nog teveel. misschien had ik het meteen even goed moeten uitleggen, Het gaat om een netwerkje in een klein bedrijfspandje, waarbij het draadloze netwerk alleen wordt gebruikt voor mobiele telefoons en een enkele laptop. Maar deze laptop en de telefoons mogen samen maar heel weinig bandbreedte gebruiken omdat op de vaste werkstations ook vloeiend met Citrix moet kunnen worden gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoF
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-08 19:12
Wat Bartjezz bedoelt is niet wat de OP bedoelt; jij geeft aan dat je de router in zn algeheelheid terug kan schroeven qua hoeveel bandbreedte hij geeft.
De OP bedoelt (correct me if i'm wrong) dat je per gebruiker een maximale bandbreedte instelt. - Ja dit kan traploos (je kan zelf een getal invoeren). Maar hopelijk heb je dat inmiddels uitgevonden gezien je de router zelf hebt liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je probeert hier het paard achter de wagen te spannen. Wat je wilt bereiken is niet dat je 'internet' streams klein blijven, wat je wilt is de hoeveelheid bandbreedte voor de vaste Citrix-toepassingen geborgd is. Zoekterm waar je geheid wat aan hebt: QoS. Het is makkelijker om streams van bekende apparaten naar bekende servers te garanderen dan van willekeurige apparaten naar willekeurige servers on-the-fly te beperken :o

Verder:
- als je het over bandbreedtes hebt zijn hoofdletters belangrijk. 1mb/s != 1Mb/s != 1MB/s. Wees nauwkeurig en consequent.
- Overige Hardware is geen dumpbak. Vragen over netwerken horen in... Netwerken.

Move OH -> NT

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1