Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Win2k8] Print jobs beperken? Policies?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit met een vraag, en ik heb al research gedaan of dit mogelijk was dus kom niet met tips als 'google' o.i.d.

Met dit topic hoop ik iemand tegen te komen die hier verstand van heeft, of hier ervaring mee heeft.

Het probleem is dus dat leerlingen teveel a4tjes uitprinten op een school, de leraren willen dit beperken door gebruik te maken van policies of van Open Source software.

Weet iemand of dit d.m.v. policies te regelen is? Of weet iemand een open-source pakket waarmee dit kan?
het liefst willen de leerkrachten de print jobs handmatig accepteren zodat de printer deze vervolgens kan uitprinten. >:)

~
Whis

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Tot mijn eigen verbazing is dit niet mogelijk met policies en is men van Third Party tools afhankelijk.

Open source en gratis zijn niet hetzelfde. Iets kan gratis zijn en closed source; iets kan open source zijn en betalend. Vermoedelijk wil je gewoon gratis.

Zie http://schoolcomputing.wikia.com/wiki/Printer_Quota_Software voor enkele programma's. Gratis zit er op het eerste zicht niet bij evenwel.

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-11 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Het idee hierachter is dat dit op de printers zelf wordt beheerd. Vaak dmv pasjes of een code. Aangezien er veel verschillende situaties zijn waar je kan afwijken van x printjes (per tijdseenheid). Je kan bij Xafax of een andere partij aankloppen om te kijken wat ze aan kunnen bieden.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat je sowieso kunt doen is de standaard printerinstelling op de werkstations aanpassen. Staat nu op 1 pagina per vel. Maak daar standaard 2 pagina's per vel en dubbelzijdig afdrukken van. True, dat kunnen ze dan alsnog aanpassen, maar daar zijn wel extra handelingen voro nodig. Dit scheelt je al een hoop :)
Disclaimer: Ik ga er vanuit dat de printer een duplexer heeft. Zo niet: get a life en koop een fatsoenlijke printer :)

Andere optie: linux bakkie als printserver neerzetten met een webinterface voor CUPS oid.

Tegenvraag: om hoeveel leerlingen, printers en docenten gaat het, en wat staat er nu nog allemaal in het netwerk?

[ Voor 11% gewijzigd door The Eagle op 30-03-2012 15:26 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)