Hoi
Ik heb een apache2.2 config op debian waarbij ik nu mijn awstats publiceer met:
virtualhostname/cgi-bin/awstats.pl
Dat wil ik graag onder /stats en /statistieken hebben. En in een later stadium ook onder virtualhost-alias/stats en /statistieken.
Tijd voor mod_rewrite.
Het punt is dat als ik dit opneem in mijn virtualhost config:
En een test.php creeer de /blah url wel werkt, maar de rewrite naar het alias niet werkt.
Als ik met de hand naar foo.bar/cgi-bin/awstats.pl ga werkt dat prima de bima.
NU heb ik het volgende gedaan om het op te lossen:
- RTFM (de mod_rewrite manual van apache). Hieruit blijkt imo (!) dat je URLs manipuleert en niet direct filepaden, wat dan ook exact de bedoeling is omdat ik met dat alias werk.
- Wat rondgooglen
- Spelen met de locatie van de " ScriptAlias /cgi-bin /usr/lib/cgi-bin/" regel in de vhost.
Maar goed, dat werkt dus ook niet.
Kan iemand mij vertellen waar ik de mist inga? (ja een script-alias erbij maken kan ook, maar dat beschouw ik als vals-spelen).
Ik heb een apache2.2 config op debian waarbij ik nu mijn awstats publiceer met:
virtualhostname/cgi-bin/awstats.pl
Dat wil ik graag onder /stats en /statistieken hebben. En in een later stadium ook onder virtualhost-alias/stats en /statistieken.
Tijd voor mod_rewrite.
Het punt is dat als ik dit opneem in mijn virtualhost config:
code:
1
2
3
| RewriteEngine on RewriteRule ^/blah$ /test.php [L] RewriteRule ^/stats$ /cgi-bin/awstats.pl [L] |
En een test.php creeer de /blah url wel werkt, maar de rewrite naar het alias niet werkt.
Als ik met de hand naar foo.bar/cgi-bin/awstats.pl ga werkt dat prima de bima.
NU heb ik het volgende gedaan om het op te lossen:
- RTFM (de mod_rewrite manual van apache). Hieruit blijkt imo (!) dat je URLs manipuleert en niet direct filepaden, wat dan ook exact de bedoeling is omdat ik met dat alias werk.
- Wat rondgooglen
- Spelen met de locatie van de " ScriptAlias /cgi-bin /usr/lib/cgi-bin/" regel in de vhost.
Maar goed, dat werkt dus ook niet.
Kan iemand mij vertellen waar ik de mist inga? (ja een script-alias erbij maken kan ook, maar dat beschouw ik als vals-spelen).