Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extace666
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-05 19:01
Hallo tweakers,

Ik probeer nu al een tijdje mijn tv als 2e scherm naast mij monitor aan de gang te krijgen op mijn desktop. Als ik een 2e monitor aansluit via DVI/VGA lukt me dit vlekkeloos en werkt het direct. Mijn TV daarentegen is aangesloten via HDMI en als ik bij beeldscherm opties dupliceren selecteer krijg ik de volgende foutmelding <Kan beeldscherminstelling niet opslaan.> Nu is het probleem dat ik totaal niet weet of dit aan mijn videokaart ligt of aan de tv? Heeft het iets met Eyefinity te maken?

Wat ik graag wil is dat ik films/uitzendinggemist/games kan kijken/spelen op de tv en ondertussen op mijn monitor kan browsen etc of andersom. Na wat googlen lees ik veel over een actieve Displaport male naar female hdmi adapter maar ik dacht dat dit alleen maar nodig was voor eyefinity wat dit toch niet is? Hopelijk kan iemand mij dit duidelijk uitleggen.

m.v.g. T. Relou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2016
heb het zelfde gehad met mijn 6950,
ik heb m'n tv aangesloten met een HDMI kabel
1ste monitor via dvi
2e monitor heb ik een verloopstukje naar miniDP gebruikt. (dus DVI erin en miniDP in je kaart)
windows zou ze nu allemaal moeten zijn, dan kan je ze als extended desktop instellen, vervolgens kun je op je tv film kijken en op je andere monitoren lekker browsen
installeer ook ff de amd software en de laatste drivers

wat de precieze reden was weet ik net zoveel als jij opschrijft behalve dat als er meer dan 2 monitoren opzitten, er minstens 1 miniDP moet zijn. dat is wat ik begreep toen ik ermee bezig was.
waarom? geen idee
ik blijf em volgen, leer ik er ook nog wat van :)

They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extace666
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-05 19:01
jorg5 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 08:16:
heb het zelfde gehad met mijn 6950,
ik heb m'n tv aangesloten met een HDMI kabel
1ste monitor via dvi
2e monitor heb ik een verloopstukje naar miniDP gebruikt. (dus DVI erin en miniDP in je kaart)
windows zou ze nu allemaal moeten zijn, dan kan je ze als extended desktop instellen, vervolgens kun je op je tv film kijken en op je andere monitoren lekker browsen
installeer ook ff de amd software en de laatste drivers

wat de precieze reden was weet ik net zoveel als jij opschrijft behalve dat als er meer dan 2 monitoren opzitten, er minstens 1 miniDP moet zijn. dat is wat ik begreep toen ik ermee bezig was.
waarom? geen idee
ik blijf em volgen, leer ik er ook nog wat van :)
Mijn TV heeft alleen HDMI, zijn er ook Mini Displayport Male naar HDMI Female verloopjes? Zoja moet deze actief zijn want ik zag wel al dat de actieve adapters 2x zo veel kosten als de non active.