Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb een surf&mail abonnement bij Telfort en volgens de gegevens op de MijnTelfort pagina hoort daar een maximale snelheid van 3,6 Mbps bij.
Ik haal echter nooit meer dan 0,7 mbps en heb daarover een vraag gesteld bij de klantenservice omdat ik vermoed dat er bij Telfort iets niet helemaal correct staat ingesteld. De snelheid die ze zonder abonnement opgeven is 768kbps en dat lijkt verdacht veel op "mijn" 0,7 mbps.
Dit kreeg ik als antwoord:

Wij begrijpen dat het vervelend is dat uw internet niet snel genoeg gaat. De snelheden op de site worden aangegeven in Mbit/s en niet in mb/s. Als er dus word aangegeven dat bijv bij een bundel van 1gb een snelheid van max. 3,6mbit/s gehaald kan worden dit niet gelijk staat aan 3,6 mb/s.3,6mbit/s staat ongeveer gelijk aan 0,45 mb/s en dat is 460 kbyte/s. De 3,6mbit/s is ook een maximale snelheid en die zal ook niet ten alle tijden gehaald (kunnen) worden.Wanneer uw toestel te vol staat met bijvoorbeeld apps zal het internet ook langzamer gaan. Wij willen u adviseren om overbodige apps te verwijderen en uw apps zo in te stellen dat zij zichzelf minder vaak updaten. Dat is ook een manier op de optimale snelheid van internet te bereiken.

Het gebruik van bits en bytes blijft toch lastig blijkbaar, ook voor een klantenservice ....
Hieronder stond wel een link waar ik kon reageren als ik niet tevreden was met deze uitleg maar deze link blijkt niet te werken dus dat schiet lekker op :+

Nu kan ik dezelfde vraag weer opnieuw bij de klantenservice gaan stellen maar ik ben bang dat ik weer het zelfde standaard antwoord ga krijgen waar ik dus helemaal niets mee kan.

Iemand een suggestie hoe dit aan te pakken?

Edit:
De link in de reactie van Telfort werkte vandaag opeens wel dus kon ik aangeven niet tevreden te zijn met het antwoord. Ben benieuwd naar het vervolg ...

Update:
Ik heb het verzoek gekregen om enkele snelheidsmetingen te doen en deze aan ze door te geven.
De hoogste meting zat rond de 730kbps dus ik vermoed nog steeds een verkeerde instelling.
Dit heb ik op 4 april aan ze doorgegeven maar daarna bleef het erg stil.
Ook op mijn herhaalde vraag om te kijken of de instellingen in het systeem wel goed stonden wil men tot
nu toe niet reageren.
Vandaag (11/4) maar weer eens gevraagd wat de status is, tot nu toe gaat het niet echt vlotjes.

[ Voor 15% gewijzigd door R-v-R op 11-04-2012 10:59 ]

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip