Gezocht iemand met 5TB vrij om tijdelijk data te backuppen!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:00

Vuurvoske

Nunquam cede!

Topicstarter
Beste collega gotters,

Zoals misschien al wel gezien is mijn raidcontroller Highpoint rocketraid 2680 zich aan het begeven richting de eeuwige jachtvelden.

Eigenlijk wil ik een RAID5 gaan opbouwen middels software raid, hierdoor maakt het niet uit als mijn hardware crashed, ik kan immers altijd de RAID5 weer werkend krijgen in Linux. Echter is het probleem dat als ik geld terug zou willen ipv een vervangend product, ik al mijn data kwijt ben. Simpelweg omdat ik niet kan converteren van 2680 RAID5 naar Software (mdadm) raid5...

Een andere optie wanneer ik bijvoorbeeld een areca kaart zou kopen , zou zijn dat de RAID5 wederom niet geïntialiseerd kan worden.

Dus mijn hoofdvraag, is er iemand liefst in een straal van 0 tot 50 a 75km van 's -Hertogenbosch die bereid is mij uit de brand te helpen?

Alvast bedankt!

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brederodekater
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-06 17:02
Wel wat verder weg, maar mocht niemand zich aanmelden dan kun je bij mij in Haarlem terecht.

Mijn systeem

[ Voor 34% gewijzigd door brederodekater op 30-03-2012 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:39

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Besef je wel dat 5 TB aan data 13+ uur kost om te kopieren met Gigabit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

http://tweakers.net/aanbod/ <- Probeer het daar ook eens.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:12
Kun je niet beter gewoon 3 extra schijven kopen en daar de data opzetten.

Vervolgens je mdadm RAID5 opbouwen met de originele schijven die je al hebt (ik weet niet hoeveel?) en alles weer daarop terug kopieren.

Dan zou je de extra schijven toe kunnen voegen aan je mdadm RAID5 set en eventueel ook nog migreren naar RAID6, zodat je bij uitval van 1 schijf ook nog volledig zeker bent van je data.

Tijdelijk "even" bij iemand 5TB parkeren gaat een hoop tijd kosten, zoals Q ook al aanhaalt, en je moet het natuurlijk ook weer terug kopieren, dubbel zoveel tijd dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brederodekater schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 12:23:
Wel wat verder weg, maar mocht niemand zich aanmelden dan kun je bij mij in Haarlem terecht.

Mijn systeem
En anders wel bij mij in Leiderdorp, toch weer iets dichterbij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 15:13
Sowieso: RAID is geen backup! Altijd handig (en kennelijk nodig ;- ) een backup-device te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:39

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Voor thuis gebruik denk ik dat je voor jezelf moet uitmaken of een backup van zoveel data echt wel wenselijk is, of dat verlies van zoveel data een geaccepteerd risico is.
Pagina: 1