Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaniSuN
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-03 19:51
Hallo mede-tweakers,

Momenteel probeer ik Hyper-V Server 2008 R2 te installeren op een HP Proliant Microserver N36L vanaf een USB stick. De virtual machines moeten op een 160GB HDD komen, maar dit verloopt niet vlekkeloos. Op internet heb ik het volgende gevonden: Deel 1 & Deel 2

Ik ben min of meer beland bij stap 9 van deel 2, met de commando "fsutil fsinfo drives" in CMD krijg ik namelijk alleen de USB stick te zien en niet de HDD. Dus ik ging er van uit dat ik de Drivers - Storage / Chipset moest downloaden & installeren, zelfs na een reboot is de HDD niet zien. (HP Proliant Microserver N36L Drivers)

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? |:( anders moet ik helaas Windows Server 2008 R2 + Hyper-V role gaan installeren :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 17:31
Hoe heb je die drivers geinstalleerd dan? Die AMD drivers kun je gewoon vanaf de command prompt (via RDP) installeren.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaniSuN
Meekoh schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 13:44:
Hoe heb je die drivers geinstalleerd dan? Die AMD drivers kun je gewoon vanaf de command prompt (via RDP) installeren.
Drivers unzipped op andere USB stick geplaatst, aan de server gehangen en m.b.v. commando's naar de betreffende map AMD64 "browsen" en vervolgens "pnputil –i –a *.inf" uitgevoerd. Krijg dan ook de melding dat de drivers succesvol zijn geïnstalleerd.

[ Voor 7% gewijzigd door YaniSuN op 30-03-2012 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Is die disk wel online gezet? ziet diskpart m?
Heb je remote Diskmanagement al werkend?

edit:
Maar waarom niet via de GUI gewoon geinstalleerd? en dan bedoel ik vanaf cmd start setup.exe of zo.

[ Voor 38% gewijzigd door Meekoh op 30-03-2012 15:04 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaniSuN
Meekoh schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 15:03:
Is die disk wel online gezet? ziet diskpart m?
Heb je remote Diskmanagement al werkend?

edit:
Maar waarom niet via de GUI gewoon geinstalleerd? en dan bedoel ik vanaf cmd start setup.exe of zo.
Is inderdaad een beginnersfout was diskpart vergeten :) :+ En kan je dan een programma draaien in GUI mode op een Hyper V Server R2, alles is command based?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
YaniSuN schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 15:06:
[...]

Is inderdaad een beginnersfout was diskpart vergeten :) :+ En kan je dan een programma draaien in GUI mode op een Hyper V Server R2, alles is command based?
Alles is cmd based inderdaad, maar dat wil niet zeggen dat je geen setup.exe of .msi kan starten vanaf de commandline ;)
Werkt overigens niet met alle installers...Mijn Intel chipset drivers installer gaat op zn gat zonder GUI.

Edit meer uitleg:
Hyper-V server is gebaseerd op de Core edities van Windows Server 2008 (R2).
Wanneer je bijvoorbeeld een server core versie wilt draaien en je moet daarop bijv. een applicatie hosten, dan moet de installer wel getoond kunnen worden. Daarom kunnen de meeste installers wel gewoon een GUI laten zien via RDP. Zo moest ik mijn netwerkdrivers via een installer installeren op mijn Hyper-V core server.
Denk aan bijvoorbeeld de installatie van VMware Tools op Windows Server Core dat wordt ook gewoon met de GUI installer getoont. klik

[ Voor 49% gewijzigd door Meekoh op 30-03-2012 15:24 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaniSuN
Meekoh schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 15:17:
[...]

Alles is cmd based inderdaad, maar dat wil niet zeggen dat je geen setup.exe of .msi kan starten vanaf de commandline ;)
Ok weer wat geleerd, bedankt :o
Pagina: 1