Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Delivery Failure, e-mails terug te vinden?

Pagina: 1
Acties:

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-09 15:07
Ik hoop dat ik in het juiste forum post, dit leek me de meest logische plek.

Er zijn e-mails verstuurd naar een e-mail adres die niet bestaat en dit is later opgelost, maar nu probeer ik de eventueel verloren e-mails terug te halen. Is dit mogelijk? Het domein was wel goed.

De gebruiker krijgt dan het welbekende "Subject: Delivery Notification: Delivery has failed".

Onze hosting is via XS4ALL en ik heb aan hun gevraagd of het mogelijk is deze terug te halen. Volgens hun niet, maar ik wil dit zeker weten. Ik zou er enorm mee geholpen zijn. Ik kan het niet op google vinden (blijf wel zoeken). Iemand? :S

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Sent items van de gebruiker nalopen?

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Elke spammail naar dat domein zou ook in die lijst staan. Je wil ook niet weten hoeveel spammail zo op een domein kan binnenkomen per dag. Dat zou dus verschrikkelijk veel en ongelooflijk inefficiënte opslag betekenen als dat allemaal bij gehouden moet worden.

http://www.marketingfacts...rnet_anno_2010_in_cijfers
Hier spreken ze van 90% van de mails wereldwijd zou uit spam bestaan, in 2010!

• FerdiV
Ah, interessant!

Wat ik wil weten is wie naar dat adres hebben gemaild... Ik kan niet de sent items gaan bekijken van al die mensen die eventueel gemaild zouden kunnen hebben. Maar kan ik nergens achterhalen wie hebben gemaild in die periode? Ergens?

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dat zou eventueel in de logs van de server kunnen staan, maar aangezien je al bij je hoster gevraagd hebt vrees ik ervoor. Je zou eventueel nog eens kunnen proberen bij XS4ALL en specifiek naar de error logs van de mailserver kunnen vragen.

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

In de logfiles van de mailserver een selectie maken op basis van het (toen nietbestaande) emailadres? Een andere mogelijkheid is er van jouw kant niet.

En dan ben ik spuit 11 :P

[ Voor 13% gewijzigd door Bastien op 29-03-2012 20:55 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
FerdiV schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 20:38:
Ah, interessant!

Wat ik wil weten is wie naar dat adres hebben gemaild... Ik kan niet de sent items gaan bekijken van al die mensen die eventueel gemaild zouden kunnen hebben. Maar kan ik nergens achterhalen wie hebben gemaild in die periode? Ergens?
Excuses, ik begreep het verkeerd om.

Heb je een eigen server of eigen logs oid (ik vermoed van niet, maar toch even vragen)

In principe komen al deze emails in de logs terecht (mits niet uitgeschakeld), maar XS4ALL zal je hier niet mee kunnen helpen (die krijgen x miljoen e-mails per uur) die ene van jou ertussenuit halen kost (mits ze er al op ingericht zijn qua tooling etc minimaal een dag en dan krijg je alsnog enkel inzichtelijk in naar wie er bounce-reports zijn gestuurd en niet de inhoud van de mails...

Technisch is minimaal het verzendende adres terug te halen, maar mits je geen eigen server/logs hebt wordt het een simpele kosten-baten analyse. Mag het 10.000 euro kosten, dan kan je xs4all benaderen en misschien dat ze dan willen helpen. Mag het max 100 euro kosten, dan heb je simpelweg pech.

@hierboven : Logfiles van de algemene XS4ALL servers ga je echt niet krijgen (privacy etc). Dus hun personeel moet al het uitzoekwerk gaan doen, dat moet iemand doen met een geheimhoudingsplicht (oftewel duur) en de tooling ervoor moet aanwezig zijn (i doubt it oftewel iemand moet nog gaan tijd erin steken ook).
Ik zie behalve gigantisch veel geld bieden (of in-roads hebben bij techies bij XS4ALL) echt niet een manier om dit op een normale manier door de helpdesk / servicedesk geloosd te krijgen.

Technisch kan het, maar je moet het voor hun echt de moeite waard maken om er tijd in te steken

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:20

Predator

Suffers from split brain

SMTP servers loggen de connecties, eventuele checks,de errors/aflevering en relevante info (IP mailserver, mail from, rctp to, e.d.), maar nooit de e-mail body. Dus de e-mails ansich kan je niet terughalen.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-11 21:14

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Hebben jullie uberhaupt een eigen mailserver?
Of haalt iedereen zelf zijn mail op bij de server van xs4all ( pop mailboxen / hosted exchange)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• FerdiV
Predator schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:26:
SMTP servers loggen de connecties, eventuele checks,de errors/aflevering en relevante info (IP mailserver, mail from, rctp to, e.d.), maar nooit de e-mail body. Dus de e-mails ansich kan je niet terughalen.
Klopt, maar in ieder geval de adressen zou al enorm helpen.
Coach4All schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:30:
Hebben jullie uberhaupt een eigen mailserver?
Of haalt iedereen zelf zijn mail op bij de server van xs4all ( pop mailboxen / hosted exchange)
Ik vind het zelf lastig te begrijpen. Wat ik zie is dat er op XS4ALL e-maildressen worden toegevoegd die dan worden doorgestuurd naar een mailbox. Onze MS Exchange regelt dan volgens mij de rest. Het e-mailadres die werd gebruikt stond niet in de lijst op XS4ALL, waardoor hij niet wist wat er mee te doen. Maar het domein was wel juist, dus lijkt mij toch terug te halen aan de hand van log. Ik heb bij XS4ALL het verzoek gedaan....

[ Voor 21% gewijzigd door FerdiV op 30-03-2012 11:03 ]

• bazkar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11 16:20
Als je een exchange server hebt heeft die in zijn logs alle adressen van mails staan waar naartoe gestuurd is, aangezien jullie exchange server blijkbaar niet zelf zijn externe mail naar buiten fietst, maar dit via xs4all gebeurd (allemaal aannames, maar zonder meer specifieke info moet dat wel), zullen ook mails die naar jantje@ditdomainbestaatniet.com gestuurd worden, daar langs komen.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

FerdiV schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:02:
[...]
Ik vind het zelf lastig te begrijpen. Wat ik zie is dat er op XS4ALL e-maildressen worden toegevoegd die dan worden doorgestuurd naar een mailbox. Onze MS Exchange regelt dan volgens mij de rest. Het e-mailadres die werd gebruikt stond niet in de lijst op XS4ALL, waardoor hij niet wist wat er mee te doen. Maar het domein was wel juist, dus lijkt mij toch terug te halen aan de hand van log. Ik heb bij XS4ALL het verzoek gedaan....
Kun je vertellen hoe de Exchange server is ingesteld, gebruik je de XS4all SMTP server als forwarder? Misschien is het beter als de systeem/exchange-beheerder de situatie uitlegt, ik krijg niet het idee dat jij dat bent? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-11 21:14

Coach4All

I'm a Coach 4 All

FerdiV schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:02:
[...]

[...]

Klinkt alsof jullie gebruik maken van een spamfilter service van xs4all?
En dat alleen mail naar bestaande adressen, die vooraf zijn ingegeven bij xs4all, doorgezet wordt naar jullie mailserver.
Dan zul je inderdaad logs / adressen van xs4all moeten krijgen.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• FerdiV
gambieter schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:25:
[...]

Kun je vertellen hoe de Exchange server is ingesteld, gebruik je de XS4all SMTP server als forwarder? Misschien is het beter als de systeem/exchange-beheerder de situatie uitlegt, ik krijg niet het idee dat jij dat bent? :)
Uhm, ik heb wel een delivery failure mail ontvangen waar ik waarschijnlijk uit kan halen wat er gebeurd is (was een test). Maar ik durf dat zo allemaal hier niet te posten en ik begrijp het niet helemaal.

Wij zijn met een kleine groep, er is geen echte beheerder. Ik kan het extern laten uitvissen, maar hoop het eerst zelf te kunnen. Ik ben nog in afwachting van XS4ALL.

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Exchange Message Tracking Centre.
Je gaat er de mails niet mee terug halen, die zijn weg. Maar je kunt wel zien wie naar wie heeft proberen te mailen en eventueel ook met welk onderwerp. Dan kun je contact opnemen met die partij om de mail nogmaals te laten verzenden.

Hoop wel dat je vooraf de Message Tracking DB hebt ingeschakeld :Y)

[ Voor 69% gewijzigd door jimbo123 op 05-04-2012 15:28 ]

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 13:26
jimbo123 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:04:
Exchange Message Tracking Centre.
Je gaat er de mails niet mee terug halen, die zijn weg. Maar je kunt wel zien wie naar wie heeft proberen te mailen en eventueel ook met welk onderwerp. Dan kun je contact opnemen met die partij om de mail nogmaals te laten verzenden.

Hoop wel dat je vooraf de Message Tracking DB hebt ingeschakeld :Y)
Dan nog steeds lijkt de eerste suggestie, sent items nalopen, me verreweg het makkelijkst. Eventueel nog even via verwijderde items herstellen terug proberen te toveren mocht de sent items leeg gegooid zijn, en anders kan je natuurlijk altijd even een restore terug halen vanuit de backup toch? :P

iRacing Profiel

Pagina: 1