Harde schijf loopt vast

Pagina: 1
Acties:

• hatsjoe123
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-01 18:45
Beste lezers,

Heb het probleem dat mijn opslag schijf van seagate (2tb) vast loopt wanneer ie langere tijd moet schrijven.

Probleem ontstaat met name bij bestanden groter dan 500 mb of na het kopieren van een aantal van dat soort bestanden. Zowel met schrijven naar de harddisk toe, downloaden en uitpakken op de schijf. Wanneer de disk vastloopt reageren alle programma's die ik heb lopen een aantal minuten niet, totdat windows aangeef dat het uitpakken/kopieren is mislukt omdat de bestemming niet gelezen kan worden. De schijf is dan vervolgens ook niet meer te vinden. Na uit- en inschakelen wel weer.

Bestanden van de seagate naar andere harddisks schrijven gaat vooralsnog goed.

Overige hardware:
Asus P5Q deluxe, intel Q9450, 4GB DDR2 van GeIL, OCZ vertex 3 120gb.

Afbeeldingslocatie: http://img263.imageshack.us/img263/6978/hddze.jpg

Ik heb al een andere sata kabel geprobeerd, dat helpt niet

[ Voor 5% gewijzigd door hatsjoe123 op 29-03-2012 17:50 ]

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-01 22:41
Je hard disk zal defect zijn. Ik zie dat hij nog maar 19 uren gedraaid heeft en dus nog garantie zal hebben. Ik zou deze terugsturen. Van zodra er smartfouten op een hard disk zitten is het aan te raden deze terug te sturen.

http://specs.tweak.to/16567

• hatsjoe123
Dacht dat ik hier net wat had getypt..?!

Anyway, het klopt dat ie net nieuw is, dus moet 'm toch maar terug gaan brengen denk ik.
Het vreemde (voor mij) is dat ik net 70GB van de disk heb weggeschreven, zonder problemen. Terwijl als je er 2GB naartoe schrijft 9 van de 10x crasht

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Deze schijf heb ik ook (uit China, met een x2F serienummer). Helaas laat die niet zo duidelijk zien dat ie slecht is, maar hoorbaar is het wel.

Voordat ik een nieuwe schijf in gebruik neem, voer ik eerst een paar dagen tests uit. Dat zou eigenlijk iedereen moeten doen die een nieuwe schrijf koopt. Daarmee test je het hele oppervlak in plaats van een klein stukje.

Wat zijn het 2e en 3e cijfer in jouw serienummer? Is de plaats van fabricage China of Thailand? Dat kun je op de sticker zien, op de verpakking meestal ook.

• hatsjoe123
mrmrmr schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 19:47:
Deze schijf heb ik ook (uit China, met een x2F serienummer). Helaas laat die niet zo duidelijk zien dat ie slecht is, maar hoorbaar is het wel.

Voordat ik een nieuwe schijf in gebruik neem, voer ik eerst een paar dagen tests uit. Dat zou eigenlijk iedereen moeten doen die een nieuwe schrijf koopt. Daarmee test je het hele oppervlak in plaats van een klein stukje.

Wat zijn het 2e en 3e cijfer in jouw serienummer? Is de plaats van fabricage China of Thailand? Dat kun je op de sticker zien, op de verpakking meestal ook.
Ook x2F02 uit China. Heb 'm net uit de behuizing gehaald, ga morgen terug naar de winkel ermee.

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 13:24
UltraDMA CRC Errors duiden in het algemeen op errors in de kabels.

Check eens of je SATA kabeltje goed vast zit en probeer het ook eens met een ander kabeltje. Misschien is er wel helemaal niets mis met je schijf.

• hatsjoe123
Sleepie schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 20:12:
UltraDMA CRC Errors duiden in het algemeen op errors in de kabels.

Check eens of je SATA kabeltje goed vast zit en probeer het ook eens met een ander kabeltje. Misschien is er wel helemaal niets mis met je schijf.
Heb ik al gedaan. Aan de kabel waar ie het eerst aan zat, zit nu een andere disk, en die doet het wel gewoon.

Nu is het wel zo dat het een Sata600 schijf is, en het moederbord 300. Maar dit gaat toch enkel ten koste van de lees/schrijf snelheid en niet de stabiliteit o.i.d.?

[ Voor 16% gewijzigd door hatsjoe123 op 30-03-2012 21:31 ]

• hatsjoe123
Ik heb nu deze pricewatch: Western Digital Caviar Green WD20EARX, 2TB

Net probleemloos tientallen GB naartoe gekopierd, dus ik ga er vooralsnog vanuit dat het probleem opgelost is.

Bedankt voor de reacties
Pagina: 1