Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanye
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 14:33
hallo,

ik heb een samsung 40 inc lcd tv type: le40a557p2fxxc.
Nu krijg ik een nieuwe telefoon waarmee ik dmv dlna alles kan afspelen op mijn tv.
hoe weet ik of mijn tv dat ondersteunt?
Er is voor dat toestel een dlna ontvanger voor de tv. maar moet mijn tv dat dan ondersteunen of is dat juist voor als mijn tv dat niet ondersteund?

en wat kan ik nog meer met dlna doen?
en hoe snel is de data overdracht van dlna?
kan ik ook fullhd films streamen dan?

excuses voor mijn vele vragen maar ik kwam er deze x niet zelf uit.

alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Kanye schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 17:06:
hallo,

ik heb een samsung 40 inc lcd tv type: le40a557p2fxxc.
Nu krijg ik een nieuwe telefoon waarmee ik dmv dlna alles kan afspelen op mijn tv.
hoe weet ik of mijn tv dat ondersteunt?
Er is voor dat toestel een dlna ontvanger voor de tv. maar moet mijn tv dat dan ondersteunen of is dat juist voor als mijn tv dat niet ondersteund?
Correct. Zie het als een videorecorder die je nodig hebt om te kunnen opnemen als je TV dat niet zelf kan.
en wat kan ik nog meer met dlna doen?
Leesvoer: Wikipedia: Digital Living Network Alliance
en hoe snel is de data overdracht van dlna?
Ligt je je netwerk snelheid. Heb je 11mbit, dan is het 11mbit. Heb je 1gbit, dan is het 1 gbit.
kan ik ook fullhd films streamen dan?
Ligt aan je netwerksnelheid.
excuses voor mijn vele vragen maar ik kwam er deze x niet zelf uit.

alvast bedankt voor de hulp!
Geen probleem.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanye
thx voor de snelle reply!
maar gaat dlna dan via mijn internetverbinding?
weet je toevallig of ik die ontvanger persee van htc moet pakken of werkt een universele ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Kanye schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 17:16:
thx voor de snelle reply!
maar gaat dlna dan via mijn internetverbinding?
Nee, al zou het natuurlijk wel kunnen. Het gebruikt gewoon je (W)LAN. De interne snelheid is dus van belang, en staat totaal los van een internet verbinding. En dat staat meen ik ook gewoon in de link die ik eerder gaf.
weet je toevallig of ik die ontvanger persee van htc moet pakken of werkt een universele ook?
Als je de link had gelezen, had je die vraag waarschijnlijk niet gesteld.

DLNA is een standaard. Net als bijvoorbeeld draadloos netwerk of bluetooth. Merken en types maken dus geen bal uit. Of je nu tankt bij de Total of de Tinq, brandstof is brandstof.

De ene apparaat ondersteund wel meer dan de andere. Zo heeft een vriend van mij een LG media-player, welk ook DLNA ondersteund. De mediplayer ondersteund zelfstandig bijvoorbeeld .iso en .vob. Dat kan die aan als er een harddisk op is aansloten via USB.

Veel is ook afhankelijk van de software als het gaat om ondersteunende formaten. Een lijst met wat software welk als server kan dienen vindt je hier: Wikipedia: List of UPnP AV media servers and clients

Ga er dus maar van uit dat je HTC minder mogelijkheden heeft met DLNA dan bijvoorbeeld een software pakket als Windows Media Player. De software bepaald dus eigenlijk wat wel en niet kan.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanye
oke nu begrijp ik het al een stuk beter.
net een mail terug gekregen van samsung en zij zeiden dat mijn tv dat niet ondersteunt. en zon ontvanger heeft geen zin omdat een tv dlna gecertificeerd moet zijn.
snap je mijn verwarring?