met papier mache kun je alles maken!!
Verwijderd
met plip, over de parport zou het moeten kunnen.
met serieel misschien ook, al zou ik dat niet weten.
nooit gedaan trouwens, maar wel interessant misschien.
met serieel misschien ook, al zou ik dat niet weten.
nooit gedaan trouwens, maar wel interessant misschien.
Kun je die seriele poort dan ook aansluiten op een UTP netwerk?
met papier mache kun je alles maken!!
Je hebt wel adapters die je op je parallelle poort doet, en waar een UTP-kabeltje uitkomt. Farallon maakt(e) ze onder andere, en een aantal daarvan wordt onder linux gewoon ondersteund.
Een parallelle kabel of nul-modem kabel (serieel dus) koppel je tussen twee pc's. Die twee computer kunnen elkaar dan dus zien.
Als de PC aan een netwerk hangt, en hij stuurt alle pakketjes netjes door van het netwerk naar de parallelle kabel en terug, dan kan je laptop het hele netwerk zelfs nog zien.
Als de PC aan een netwerk hangt, en hij stuurt alle pakketjes netjes door van het netwerk naar de parallelle kabel en terug, dan kan je laptop het hele netwerk zelfs nog zien.
I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum
Dat gaat niet automatisch: je moet eerst forwarding in je kernel hebben en het enablen in met 'echo "1" > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward'. En de default gateway moet weten hoe het packets moet routen naar de PC aan het einde van de kabel.Als de PC aan een netwerk hangt, en hij stuurt alle pakketjes netjes door van het netwerk naar de parallelle kabel en terug, dan kan je laptop het hele netwerk zelfs nog zien.
Ik hang af en toe een ge-emuleerde MSX aan het internet. PPP door een named pipe, werkt prima.
"This is the noise that keeps me awake."
Nou... niet zomaar. Je zult eerst een PPP (of SLIP) verbinding over die seriele verbinding moeten opzetten. Kinda like wanneer je met een modem zou inbellen bij een provider.Op zondag 25 maart 2001 16:13 schreef ajvdvegt het volgende:
Een parallelle kabel of nul-modem kabel (serieel dus) koppel je tussen twee pc's. Die twee computer kunnen elkaar dan dus zien.
Kun je niet makkelijker een pcmcia netwerkaartje halen? parallele netwerkkaart is volgens mij ook niet echt goedkopie.
just my 2 cents..
just my 2 cents..
"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek
En dan te bedenken dat ik eind vorig jaar een stapel ouwe hardware heb weggegooid waar ik niets meer deed... Waaronder dus een parallel -> ethernet ding waarvan ik niet wist of het werkte.
Pagina: 1