Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.Hariri
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:27
Hallo,

ik was eens in de pricewatch aan het graven, en de AMD X4 631 valt opeens op.
pricewatch: AMD Athlon II X4 631 Boxed
Voor minder dan 70 euro een quadcore, op 32nm.

Nu had ik ergens gelezen dat de Llano een best slechte yield heeft, waardoor er veel mislukken. Zou de X4 zo goedkoop zijn omdat ze opgescheept zitten met alle 'half kapotte' Llano chips en ze er zo snel mogelijk van af willen? Het valt me nameljk op dat deze chip vrijwel niet aanbod komt in de gesprekken over CPU's (meestal worden de 955, 960t en 2100 aangeprijst als de low-mid range cpu's).

Ik heb de A8-3850 gepakt, omdat dit vrijwel dezelfde CPU's zijn (gezien frequentie en cores) en vergeleken met de 955.
http://www.anandtech.com/bench/Product/88?vs=399
En dat voor 2/3 van de prijs, lijkt me in ieder geval een betere deal dan de X3 450?

Discuss :).

[ Voor 13% gewijzigd door C.Hariri op 29-03-2012 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al eens gewerkt met de 631 en dat ding werkt traag. Ookal is het een quadcore. Ik vergelijk het met Celeron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 12:53
Het nadeel van die processor is, is dat die een relatief lage kloksnelheid heeft. Een X3 460 is 800 MHz hoger geklokt. Nu is een Llano processor per kloktik wel iets sneller, maar geen 800 MHz. Dat verschil is maximaal 200 MHz. Ik denk dat de prestaties gemiddeld genomen niet veel schelen. Daar zijn beide prijzen ook naar.

Maar ook van deze processor zijn genoeg benchmarks te vinden die je alles kunnen vertellen :)

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP