[Windows Vista] Spoolsv.exe stopt constant

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209435

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met 1 PC in een Windows netwerk.
De PC laat constant de spoolsv.exe stoppen, deze kan ik via de services.msc wel weer starten maar na 10 seconden crashed deze weer.

De logboeken:

Toepassingen logboek:
Toepassing met fout spoolsv.exe, versie 6.0.6002.18294, tijdstempel 0x4c6a9898, module met fout kernel32.dll, versie 6.0.6002.18449, tijdstempel 0x4da47967, uitzonderingscode 0xc0000005, foutmarge 0x000bfea5, proces-id 0x1658, starttijd van toepassing 0x01cd0db5a29bc7b2.

-------------------

Fault bucket 2525235492, type 1
Naam van gebeurtenis: APPCRASH
Antwoord: Geen
Id van CAB-bestand: 0

Handtekening van probleem:
P1: spoolsv.exe
P2: 6.0.6002.18294
P3: 4c6a9898
P4: kernel32.dll
P5: 6.0.6002.18449
P6: 4da47967
P7: c0000005
P8: 000bfea5
P9:
P10:

Ingevoegde bestanden:
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\ReportQueue\Report11814337\WER3774.tmp.version.txt
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\ReportQueue\Report11814337\WER3775.tmp.appcompat.txt
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\ReportQueue\Report11814337\WER3785.tmp.hdmp
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\ReportQueue\Report11814337\WER4250.tmp.mdmp

Deze bestanden zijn mogelijk hier beschikbaar:
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\ReportArchive\Report11c81fdf

Systeem logboek:
De Print Spooler-service is onverwacht beëindigd. Dit is nu 4 keer gebeurd.

Ik heb in de map: c:\windows\system32\spool\PRINTERS\ alle bestanden verwijderd.
Ik heb de PC compleet met meerdere programma's spyware en virusscans uitgevoerd:
- Combofix
- Norman
- Malwarebytes
- Trendmicro Housecall

Ik heb alle HP software uitgezet in de lijst opstarten, ook heb ik de directe printer via USB van de PC los gekoppeld om te zien of hij bleef crashen maar helaas... mocht niet helpen.

Hebben jullie enig idee wat ik kan doen om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-06 16:57

Mavamaarten

Omdat het kan!

sfc /scannow al geprobeerd?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Word nu uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob_Saibot
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:41

Noob_Saibot

Azerbaijan 🔥

Verwijder HP printer software volledig verwijder driver ook, installeer deze opnieuw met losse driver van hp zonder Suite?

Land van het eeuwige vuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tsupport schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 16:22:
Verwijder HP printer software volledig verwijder driver ook, installeer deze opnieuw met losse driver van hp zonder Suite?
Staan ze, heb ze vanuit de server gedeeld naar de PC toe, elke pc werkt goed behalve deze.
Heb enkel een samsung suite geinstalleerd staan.
Deze zal ik verwijderen.

De HP Software die uitstaat in de opstarten lijst:
- HP Digital Imaging
- hpwuschd application

---

Overigens sfc /scannow is klaar,: Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 209435 op 29-03-2012 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob_Saibot

Noob_Saibot

Azerbaijan 🔥

Hoe zit het met de veilige modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Niet geprobeerd, me remote tool stopt dan :P
Ik ben van de week 1x op locatie geweest en toen onder een administrator ingelogged geweest en toen ondervond ik geen fouten en of problemen met de spool. Dit heb ik wel vooraf getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob_Saibot

Noob_Saibot

Azerbaijan 🔥

Wat zit er verder in opstart lijst van msconfig? services etc, heb je deze na gelopen? :)

Edit: Happy Birthday btw :*)

[ Voor 22% gewijzigd door Noob_Saibot op 29-03-2012 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maandag kan ik deze weer nalopen, De PC was inmiddels door de persoon weer ingebruik genomen en morgen kan ik hem niet overnemen.

Ik zal dit wel voor maandag op de lijst zetten.

Dank u wel!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 209435 op 03-04-2012 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thajunior
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07-2018
Ik ondervind dit ook eens in de zoveel tijd. Gebeurd nadat een image is gedeployed (WDS). Dit gebeurd random en ligt naar mijn weten niet aan de image.

Wat ik eigenlijk doe is meteen een nieuwe image er nogmaals over heen gooien. Kost mij 15-20 mins.

Andere oplossing (naja oplossing) onder een admin account inloggen proberen de printer toe te voegen. d.m.v. het opnieuw starten van de print spooler en dan snel je printer toe te voegen. Als dit gelukt is kan je als het goed is onder de gebruikersaccount de printer toevoegen en deze zal dan ook werken. Tenminste zou is het bij mij.

De voorkeur gaat bij mij uit naar optie 1, omdat dit sneller is en het scheelt mij een hoop gekloot. Maar dan moet die mogelijkheid er wel zijn bij jou.

Succes en ik hoop dat er nog andere mensen zijn die dit probleem op een andere manier hebben kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thajunior schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:54:
Ik ondervind dit ook eens in de zoveel tijd. Gebeurd nadat een image is gedeployed (WDS). Dit gebeurd random en ligt naar mijn weten niet aan de image.

Wat ik eigenlijk doe is meteen een nieuwe image er nogmaals over heen gooien. Kost mij 15-20 mins.

Andere oplossing (naja oplossing) onder een admin account inloggen proberen de printer toe te voegen. d.m.v. het opnieuw starten van de print spooler en dan snel je printer toe te voegen. Als dit gelukt is kan je als het goed is onder de gebruikersaccount de printer toevoegen en deze zal dan ook werken. Tenminste zou is het bij mij.

De voorkeur gaat bij mij uit naar optie 1, omdat dit sneller is en het scheelt mij een hoop gekloot. Maar dan moet die mogelijkheid er wel zijn bij jou.

Succes en ik hoop dat er nog andere mensen zijn die dit probleem op een andere manier hebben kunnen oplossen.
Zou het wel graag willen maar helaas maken wij geen gebruik van images :( zou wel beter zijn...
Ik ga wel je optie 2 proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vandaag weer verder gegaan aan het probleem.
Ik heb het probleem toch ook met de domain admin account.
Ik heb het volgende uitgevoerd:

"Driver support for Windows Vista is better than it used to be, but there’s still a lingering, and vexing, problem with printer drivers. Specifically, if you install an older print driver, or a print driver not vetted for use with Windows Vista, it might crash the entire Print Spooler service. This will cause the Print Spooler service to restart over and over again (leading to numerous annoying error messages), and because of that, you won’t be able to print anything. To make matters worse, you won’t even be able to get to the Printers Control Panel because the Print Spooler keeps crashing.

This is a vexing problem, but there’s a very abrupt way to fix it.

Open up an Explorer window, and proceed to this directory:

c:\windows\system32\spool\drivers

delete the directory named w32x86. (Note that this only applies to the 32 bit versions of Windows Vista.) Deleting this directory will wipe out all the printer drivers currently installed on your computer, and you’ll need to reinstall them all. This is, however, preferable to having no print functionality at all.

After the directory is deleted, restart your computer. The Print Spooler service should no longer crash randomly, though you will need to add your printers once more. Make sure to use a Vista-compatible driver to avoid future crashes."

bron: http://www.jonathanmoeller.com/screed/?p=184

Ik hou jullie op de hoogte over deze mogelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het lijkt nu goed te gaan, wel moeten alle drivers opnieuw gedownload worden en geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is weer terug gekomen.

Wat heb ik in de tussentijd gedaan:

- Nieuwe user op de server aangemaakt
- Oude profiel van de server en client verwijderd
- Ingelogged onder een nieuw profiel op de oude PC werkt niet, spool blijft stoppen.
- Onder admin blijft deze goed werken en de gebruiker heb ik admin rechten op de PC en domain admin gemaakt om te testen of het aan rechten ligt. Dit maakt geen verschil.
- Pc is opnieuw geinstalleerd en getest, spool blijft stoppen.
- Andere PC in het gebouw onder deze gebruiker ook spool stopt ermee.

Ik ben echt compleet uit ideeen wat we kunnen doen.
HEeft iemand nog een idee wat ik kan doen hieraan?
Volgens mij heb ik echt alles gedaan om het te verhelpen.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Hoeveel printers heeft deze user geïnstalleerd? Als het er meerdere zijn: verwijder ze allemaal en voeg ze één voor één toe zodat je kan uitsluiten welke printerdriver het probleem veroorzaakt. Is het probleem opgelost als alle drivers verwijderd worden?
Indien de user maar 1 printer heeft, kan je nog altijd proberen om deze te verwijderen en eens een andere printer te installeren. Zo kan je ook weer uitsluiten dat het met die specifieke driver te maken heeft.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Okee, maar het probleem heeft zich 1 week niet voor gedaan en nu komt die er ineens in...
De printers staan wel gedeeld op de server, als ik deze drivers update. Zou dat kunnen helpe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bij het op starten van de computer stopt de print spooler al....
Ga nu drivers 1 voor 1 proberen
Pagina: 1