Toon posts:

waterkoeling?? welke? en wat nog meer??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
deze 2 dingen heb ik gezien:

1.
Reservoir/Pomp combinatie
Reservoir is gelijk aan de RES-400.
De PRC-580 wordt echter compleet gemonteerd geleverd met een V-Tech 500 SP waterpomp, messing slangtules en 2 slangklemmen
NED COOL

2.
AquaCool Deluxe
Suitable CPU: AMD's K5, K6 and Athlon/Duron (Socket-A Only) series CPU. All of Intel's Pentium, Pentium MMX, Pentium II SECC-II, Celeron PPGA, Pentium III Slot-1/FC-PGA. And other compatible CPUs. Slot-1 Celeron cannot use this watercooler due to the different mounting holes that Slot-1 Celeron requires.
OC SHOP

als ik 1 kies dan heb ik alleen nog zo'n slangetje nodig, maar wat nog meer?? hij moet een tbird 1ghz goed kunnen koelen..
kies ik 2 wat heb ik dan allemaal nog nodig??

ik heb nog nooit een waterkoeling gezien en ook nog nooit naar gekeken zovan: "hmm, dat ga ik kopen" maar nu kijk ik zo wel en nu wil ik het ook alleen snap het allemaal niet echt *D

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
bij OC-shop hebben ze ook dangerden coolblocks ... die schijnen erg goed te zijn

wat heb je allemaal nodig (ik hoop dat ik compleet ben, want ik heb zelf ook (nog) geen WC :)

- een pomp om het water rond te pompen
- een reservoir om de pomp in te stoppen
- een coolblock voor cpu (of meerdere blocks)
- een radiator om het water weer af te koelen
- slangen om de boel met elkaar te verbinden

dat is 't wel zo'n beetje

je kunt ook nog peltiers gebruiken, maar dat staat in principe los van de watercooling

er zijn trouwens zat articles te vinden, en zat plaatjes met goeie voorbeelden

kijk bijv is op www.waterkoeling.nl

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

Verwijderd

Topicstarter
hhhmm... ik was alleen de radiator vergeten.. verder had ik alles zo'n beetje wel... toch maar niet zo'n radiator vergeten!! :)

Verwijderd

Radiator is niet altijd nodig, als je maar zorgt dat je reservoir groot genoeg is.

Verwijderd

voor water cooling moet je goed spul hebben
en weeten wat je moet doen

voor help om het te installeren/reviews kan je kijken op http://www.overclockers.com/

en a.u.b. koop geen senfu/AquaCool deze zijn oke voor het werk, maar niet echt goed kan je beter voor wat anders kiezen

zoal 2cool ( deze kan je krijgen bij ned-cool )
danger-den ( deze zijn cool )
cool-computers ( deze verkopen komplete sets )

en gooi ook wat water-wetter ( of ander anti-roest/alg middel ( kan ook anti-freeze gebruiken, raad ik aleen af omdat de warmte overdragen van het water verminderd ) )

Verwijderd

Heb zelf Danger Den blok en die ziet er netjes uit en het spul werkt ook heel goed...

Greetz
Pagina: 1