Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Rasberry Pi + Terratec Cinergy Cinergy T USB XXS

Pagina: 1
Acties:

• timted3
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-06-2024
Hallo Tweakers,

Ik heb geen tv en wel een monitor over dus ik wou kijken of het mogelijk was via mijn monitor te kijken of het mogelijk was (Goedkoop & Zuinig) Tv te kijken, dus ik kwam op dit idee.

Aangezien ik zeer binnenkort een Rasberry Pi ga bestellen en momenteel geen Tv tot mijn beshikking heb dacht ik dat dit mij zou kunnen helpen met het Tv kijken over een monitor. Ik heb geen ervaring met dit product (Terratec Cinergy Cinergy T USB XXS) en al heelemaal niet via linux, (De Rasberry Pi draait debian toch?) ik weet dat debian al heel veel drivers standaard heeft voor gebruikeljke producten maar is dat ook voor deze tv kaart? ik weet niet of iemand hier evaring mee heeft?

Ik dacht dus de TVUSB in de Rasberry Pi te doen en via de Hdmi naar mijn monitor te verbinden en via dat tv te kijken, zou dit mogelijk kunnen zijn?

Alvast bedankt.
Mvg

Tim Jansen

• dieselross
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:45
Voor de Raspberry Pi zullen meerdere systemen beschikbaar zijn waaronder ook Debian en Arch Linux.
Ik weet niet of die drivers die in Debian zitten ook kunnen werken op de ARM-architectuur waar de Raspberry Pi mee werkt. Helaas kan ik verder niet veel zeggen hierover.