Toon posts:

Snelheid van bestanden kopiëren naar NAS?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heb ik een 'Buffalo Linkstation Live 1 TB' netwerk schijf aangeschaft. Als ik nu bestanden kopieer vanaf mijn laptop (Asus A52JE-EX177V) naar de NAS schijf gaat dit met ongeveer tussen de 3MB/sec en 4 MB/sec.

Ik heb een UPC 50 Mb internet connectie en gebruik ook de UPC modem als router (Cisco EPC3925)

Is deze snelheid normaal of zou dit sneller kunnen?

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 20:58
4MB/s is geen lage snelheid voor een 802.11n wireless verbinding.
Met een kabeltje zou je een netwerksnelheid 1Tb/s moeten halen, Maar uit reviews blijkt dat je NAS lang niet zo snel is:
Afbeeldingslocatie: http://www.zdnet.nl/zd_images/2009/19/resultaten%20linkstation_par.jpg

TheS4ndm4n#1919

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:56

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Over wat voor verbinding doe je dit?
Want als je dit over een WiFi verbinding doet dan is dit best een realistische snelheid.
Doe je dit echter over bekabeld Ethernet dan is er mogelijk meer aan de hand.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Rocketkoen, bedankt voor de info maar op dat plaatje zie ik 15,9 MB/s staan? Hoe zit dat dan precies? Het is namelijk niet mogelijk om nog een kabel op de schijf aan te sluiten, enkel via wireless.

Ultraman, via WiFi inderdaad.

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 10:47
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 16:21:
Rocketkoen, bedankt voor de info maar op dat plaatje zie ik 15,9 MB/s staan? Hoe zit dat dan precies? Het is namelijk niet mogelijk om nog een kabel op de schijf aan te sluiten, enkel via wireless.

Ultraman, via WiFi inderdaad.
Daar heb je een router en switch voor toch

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Verwijderd

Topicstarter
Ah ja stom maar het kwartje is nu gevallen :-)

Ik ga het vanavond eens testen met bekabeling.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:56

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Voor WiFi is 4MB/s een realistische snelheid. En een haalt meer, de ander minder. Afhankelijk van gebruikt access point, wifi-kaart en omgeving... In ieder geval niets mis mee waarschijnlijk.

Test het zeker eens bekabeld, dat moet wel schelen.
En zet dan voor de zekerheid ook je WiFi op je laptop uit, dan weet je zeker dat de kabel gebruikt wordt.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Getest met bekabeling en dan haal ik tussen de 24MB/s en 25MB/s bij het kopiëren van een bestand naar de NAS
Pagina: 1