WRT110 WIFI tijdslot

Pagina: 1
Acties:

• Flying Blue
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-09-2024
Goedemiddag luitjes

Ik wil op mijn linksys router een wifi tijdslot aanbrengen, zodat er sávonds niet onnodig achter het internet gezeten wordt. WIFI moet volledig uitvallen, hoe kan ik dat doen?

Ik weet hoe ik in mijn router kan komen.

Groeten
Flying Blue

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-02 09:17
tijdschakelaar erop zetten? :)
geloof niet dat het kan met de standaard software van linksys, wellicht dat openwrt het wel kan? even google vragen denk ik.

• Flying Blue
bedankt voor je snelle reactie, maar als ik naar die site ga van het programma en ik klik op download binaries, krijg ik een hele lijst. Wat moet ik dan precies hebben?

Ja ik weet niet veel, :9

[ Voor 7% gewijzigd door Flying Blue op 29-03-2012 15:57 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je al niet snapt wat een firmwareupdate inhoudt, zou ik er zelf niet eens aan beginnen :X

Verder: een tijdschakelaar kost je misschien hooguit een tientje bij de hema :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11-2025
The Eagle schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 16:37:
Als je al niet snapt wat een firmwareupdate inhoudt, zou ik er zelf niet eens aan beginnen :X

Verder: een tijdschakelaar kost je misschien hooguit een tientje bij de hema :)
Ik neem dan aan dat je een stroom tijdschakelaar bedoelt? Nadeel hiervan dat het niet te "beveiligen" is. Tijdschakelaar ertussenuit en HOPPA 24/7 internet. Wellicht niet wat de TS zoekt...? (tenzij de router in een kast staat met slot er op)

[ Voor 5% gewijzigd door scenix_ op 29-03-2012 16:44 ]

• Flying Blue
Nee ik bedoel eigenlijk een internetslot van een router om zo wifi uit te zetten, sorry voor de onduidelijkheid.

Hoe kan ik dus een internetslot maken die wifi uitzet, ook voor ipod, etc?

Groeten
Flying Blue

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je zult het in de opties van je router moeten zoeken. Zit daar niks in dan heb je een geavanceerdere router nodig. Mijn D-Link DIR855 kan het wel namelijk maar die zit ook in een heel andere prijsrange dan die WRT110 van jou.

https://discord.com/invite/tweakers

• Flying Blue
In mijn router staat wel een optie om internetslot aan te brengen, echter is dat alleen voor pc's en volgens mij niet voor Ipods etc. Heeft iemand anders nog een andere suggestie?

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:03
Stroom uitzetten via een tijdslot is het enigste 'gemakkelijke' oplossing.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Flying Blue schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 16:56:
In mijn router staat wel een optie om internetslot aan te brengen, echter is dat alleen voor pc's en volgens mij niet voor Ipods etc. Heeft iemand anders nog een andere suggestie?
Je zou kunnen kijken of je een wireless Access Point kunt scoren met die functionaliteit, en dan de wireless functionaliteit van je router uitzetten. Een AP met die functionaliteit zal echter ook niet al te goedkoop zijn dus is een andere router je enige optie als het out of the box moet kunnen werken.

De WRT110 werkt in ieder geval _NIET_ met DD-WRT dus ik vermoed stiekum dat OpenWRT ook niet zal werken. Met je huidige hardware is het dus gewoon technisch niet mogelijk.

https://discord.com/invite/tweakers

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-02 09:09
Ik zou aanraden te kijken voor een nieuwe router die wordt ge-support door DD-WRT

DD-WRT laat je heel simpel bij "WLAN advanced" het tijdschema instellen wat jij voor ogen hebt.

Alles is terug te redeneren naar 4

• TallManNL
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-02 17:06
Als je zegt zo'n functie in je router te hebben zitten, waarom denk je dan dat dat alleen voor PCs is en niet voor ipods, denk je dat die router het verschil in apparaat gaat bekijken. Test het eens uit zou ik zeggen.

geheelonthouder met geheugenverlies

Pagina: 1